Citat:
Ursprungligen postat av
URBANARTS89
Spelar detta ens roll längre, att man inte kan stoppa massinvandringen? Även om man stoppar den så föder invandrare bra många fler barn än svenskar - kulminerar i 6,26 barn födda per somaliska om jag inte minns fel - och då SD inte har en plan att skicka hem alla invandrare så känns det som att om det är vad man vill så bör man rösta på SvP.
Så är det. Men om alla somalier, som genom ett trollslag, plötsligt förvandlas till svenskar, vilket var den lösning som ideologerna i SD kom fram till när de slog sin kloka huvuden ihop, så är alla problem lösta. Alla negrer är svenska och alla svenskar är negrer och drömmen om det homogena samhället är äntligen uppfylld.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Att invandringen ökat beror inte på SD. Eller du kanske sitter på hemlig info?
Det har jag aldrig påstått. Vad jag säger är, att med dagens så kallade demokratiska system, så kommer aldrig SD att nå några framgångar i invandrarfrågan. Att ni blev vågmästare har bara förvärrat situationen, så ser den bistra verkligheten ut, och aldrig så många avböner eller utfall mot SvP kommer att förändra något. Detta har SvP genomskådat och är följdaktligen tydlig i sin systemkritik.
Jag tror att jag talar för många här, när jag säger att vi alla hade stora förhoppningar vid valet förra gången, då SD kom in i riksdagen. Äntligen skulle någon ta svenskarnas parti och att de andra inte skulle stå oemotsagda i invandrarfrågan. De sade att ni var vargar förklädda till får, men det visade sig att ni var helt utan förklädnad. Besvikelserna har avlöst varandra; oförmåga att definiera svenskhet, förslag om fortsatt invandring men i lägre takt, stalinistiska utrensningar av och skenrättegångar emot oliktänkande, omfamnandet av judiskhet och kritiklöshet mot Israel, utfall och anklagelser om rasism emot nationella...
Citat:
SvP har en väljarbas på ca 1000 pers, och SD på ca 800k eller något åt det hållet
Att SvP är ett litet parti är inte sant; väggarna till den friggebod, som partiet huserade i, har slagits ut och takhöjden höjts, för att härbärgera alla missnöjda och hemlösa sverigedemokrater, som i stora skaror knackar på vår port, för att söka sig in i värmen. Flera av min kamrater här kan vittna om det stora intresset för SvP, som de möter i det dagliga arbetet. Så stort är suget efter information om partiet, att det skulle behövas heltidsanställas en receptionist för att klara av trycket. Se bara på valsedeln, där flera före detta sverigedemokrater med stolthet känner att de får plocka upp den nationalistiska fanan, som SD tappade innan de kom in i riksdagen, och denna gången utan munkavle och rädsla för att säga vad de tycker. Det är som om fönstret öppnats och vädrat ut den unkna luft som numera kännetecknar SDs interna klimat.
Citat:
De flesta inom SD anser sig vara nationalister, så kallade "Sverige-vänliga". - Och uppenbarligen har jag visst en aning. . De flesta som röstar på SD är nationalister, men inte rasister.
Anar jag en "no-true-scotsman" där man inte är nationalist om man inte är etno-nationalist
SD säger sig vara socialkonservativa och inte nationalister längre. Låt dem inte för ditt liv höra dig antyda någon dragning till nationalism, för då kommer knivarna fram och du utelämnas till den interna inkvisitionen, som redan skördat så många offer. Hur många hederliga nationalister har inte tvingats ut i kylan, oaktat deras tidigare insatser för partiet? Men förnedringen stoppar inte där, då även nationalister utanför partiet angrips, när SvP tvingas försvara sig emot den dolkstöt i ryggen, som företrädare för SD ägnar sig åt.
Men då frågan om varför man bör välja SvP före SD är viktig, så låter jag min värderade vän
Vindhler lägga ut argumenten; stora tänkare bör läsas i original, så därför hänvisar jag dig dit;
https://www.flashback.org/t2237639