Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-13, 11:11
Medlem
Linkinparkv23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Att invandringen ökat beror inte på SD. Eller du kanske sitter på hemlig info?

Det var en retorisk fråga: Senaste gången organiserade massutvisningar skedde var under förintelsen, där hundratusentals judar deporterades till läger osv.

De kristna i mellanöstern flyr p.g.a av förtryck från radikala muslimer. Du menar att vi ska tvinga bort alla etniskt orena genom liknande metoder?

Du har tydligen missat att 12-14 miljoner tyskar fördrevs bort från Östeuropeiska områden efter andra världskrigets slut. Stalin utförde massa folkförflyttningar och massutvisningar under sin tid i makten.

Under Bangladesh självständighetskrig så blev det ca 40 miljoner människor som blev förflyttade och fördrivna;
http://en.wikipedia.org/wiki/Bangladesh_Liberation_War

Sen har man hört talas om olika folkfördrivningar i Afrika.
Senast redigerad av Linkinparkv23 2014-04-13 kl. 11:15.
Citera
2014-04-13, 12:11
Medlem
QMs avatar
Rickard Pekkarinen, suppleant i i styrelsen intervjuas.

Citat:
Om man inte aktivt arbetar för en förändring så innebär det, hur mycket man än klagar hemma vid köksbordet, att man faktiskt accepterar det.
http://politiskabetraktelser.wordpress.com/2014/04/13/rickard-pekkarinen-svp-intervjuas/
Citera
2014-04-13, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nu spekulerar jag bara lite men jag tror faktiskt inte att Björn själv vill ha någon mer framträdande roll rent politiskt. Hade han velat så hade han garanterat haft en plats i partistyrelsen men han arbetar nog hellre lite i skymundan med partiets media såsom jag har förstått det
Ja, det är nog sannolikt att det är på det sättet.
Citera
2014-04-13, 21:36
Medlem
TheBurdens avatar
Kommunister vill förbjuda Svenskarnas parti:
Citat:
Kommunistiska Proletären vill förbjuda Svenskarnas parti med hänvisning till en gammal FN-konvention som förespråkar förbud av "rasistiska" organisationer. John Nordin menar i den här debattartikeln att FN:s dokument ofta är motsägelsefulla och att kommunisternas vilja att förbjuda allt de ogillar är lika tröttsamt som det är förutsägbart.
https://www.realisten.se/2014/04/13/kommunister-vill-forbjuda-svenskarnas-parti/
Citera
2014-04-13, 22:35
Medlem
JapanKinas avatar
Vet inte om det har nämnts tidigare. Men det här uttalandet, oavsett om man sympatiserar med SvP eller inte, är ett direkt hot mot yttrandefriheten och åsiktsfriheten som vi åtnjuter i Sverige.
Citat:
Carina Hägg, socialdemokratisk riksdagsledamot på Jönköpingsbänken, ser ”mycket allvarligt” på situationen.

– Jag tycker att polisen ska överväga vilka demonstrationstillstånd man ger, säger hon.

Källa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-hall-er-borta-fran-nazimote/
Citera
2014-04-13, 23:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Vet inte om det har nämnts tidigare. Men det här uttalandet, oavsett om man sympatiserar med SvP eller inte, är ett direkt hot mot yttrandefriheten och åsiktsfriheten som vi åtnjuter i Sverige.

Än mer tragiskt är att polisen uppmanar folk att hålla sig borta från demonstrationen. Syftet med offentliga manifestationer är att vanliga människor ska kunna ta del av budskapen som sprids och det är ytterst polisens uppgift att se till så att det kan ske. Istället för att göra sitt jobb väljer alltså polisen att kapitulera inför våldsvänstern.
Citera
2014-04-14, 08:25
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/anderswestgardh/article18716810.ab

"Nazistiska Svenskarnas parti är avskrädesplatsen för de som uteslutits ur Sverigedemokraterna, och i Ystad går man till val med Lars Rosengren som toppnamn. Han sitter redan i fullmäktige, invald som SD, och hoppas nu få *sitta kvar efter valet i höst.

På bild i tidningen ser han ut som en korsning mellan Hitler och en vanlig a-lagare, och av *intervjun att döma verkar det *gälla även intellektuellt. Han har ”inga kommentarer” till lokaltidningens frågor om innebörden i partiets rasrena politik om till exempel att avskaffa den parlamentariska demokratin eller att skapa ett *”etniskt homogent livsrum”."

"Samtidigt blir man alltmer sällan chockad av den politiska utveckling där humanism och demokratiska värderingar hanteras som gammal onödig skit.

Öppen nazism har redan blivit en del av svensk *vardag.

Det våras för Hitler. Jag trodde aldrig att det skulle gå så fort."
Citera
2014-04-14, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Problemet är att SD, med dagens system, aldrig kommer att kunna stoppa massinvandringen

Spelar detta ens roll längre, att man inte kan stoppa massinvandringen? Även om man stoppar den så föder invandrare bra många fler barn än svenskar - kulminerar i 6,26 barn födda per somaliska om jag inte minns fel - och då SD inte har en plan att skicka hem alla invandrare så känns det som att om det är vad man vill så bör man rösta på SvP.
Citera
2014-04-14, 10:34
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
...en vanlig a-lagare, och av *intervjun att döma verkar det *gälla även intellektuellt.
Sånt här jävla snack spyr judepressen ur sig hela dagarna, sen när svensken ger svar på tal dyker juden Aschberg upp med en stämningsansökan.
Citera
2014-04-14, 11:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Sånt här jävla snack spyr judepressen ur sig hela dagarna, sen när svensken ger svar på tal dyker juden Aschberg upp med en stämningsansökan.
"Det ska bli lättare att väcka åtal för förtal och förolämpning." "Näthatet är ett demokratiproblem". Sånt läser man ständigt från journalister. Själva så går de som du säger bara längre och längre i sitt rena oförblommerade hat. De bygger upp en mycket obehaglig stämning nu.
Citera
2014-04-14, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina

Vilken enastående förmäten och vidrig kärring. "Överväga vilka demonstrationstillstånd man ger", ja tro fan att sossehaggan helst ser att hon och de andra kulturmarxistiska hjonen är de enda som ska få yttra sina åsikter utan repressalier. Riksdagen kryllar av sådana här folkförrädare.

Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
På bild i tidningen ser han ut som en korsning mellan Hitler och en vanlig a-lagare, och av *intervjun att döma verkar det *gälla även intellektuellt.
Är det inte sådant här som brukar kallas för "näthat"? Låter som farligt nära förtal imo.
Citera
2014-04-14, 15:39
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Spelar detta ens roll längre, att man inte kan stoppa massinvandringen? Även om man stoppar den så föder invandrare bra många fler barn än svenskar - kulminerar i 6,26 barn födda per somaliska om jag inte minns fel - och då SD inte har en plan att skicka hem alla invandrare så känns det som att om det är vad man vill så bör man rösta på SvP.

Så är det. Men om alla somalier, som genom ett trollslag, plötsligt förvandlas till svenskar, vilket var den lösning som ideologerna i SD kom fram till när de slog sin kloka huvuden ihop, så är alla problem lösta. Alla negrer är svenska och alla svenskar är negrer och drömmen om det homogena samhället är äntligen uppfylld.

Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Att invandringen ökat beror inte på SD. Eller du kanske sitter på hemlig info?

Det har jag aldrig påstått. Vad jag säger är, att med dagens så kallade demokratiska system, så kommer aldrig SD att nå några framgångar i invandrarfrågan. Att ni blev vågmästare har bara förvärrat situationen, så ser den bistra verkligheten ut, och aldrig så många avböner eller utfall mot SvP kommer att förändra något. Detta har SvP genomskådat och är följdaktligen tydlig i sin systemkritik.

Jag tror att jag talar för många här, när jag säger att vi alla hade stora förhoppningar vid valet förra gången, då SD kom in i riksdagen. Äntligen skulle någon ta svenskarnas parti och att de andra inte skulle stå oemotsagda i invandrarfrågan. De sade att ni var vargar förklädda till får, men det visade sig att ni var helt utan förklädnad. Besvikelserna har avlöst varandra; oförmåga att definiera svenskhet, förslag om fortsatt invandring men i lägre takt, stalinistiska utrensningar av och skenrättegångar emot oliktänkande, omfamnandet av judiskhet och kritiklöshet mot Israel, utfall och anklagelser om rasism emot nationella...

Citat:
SvP har en väljarbas på ca 1000 pers, och SD på ca 800k eller något åt det hållet

Att SvP är ett litet parti är inte sant; väggarna till den friggebod, som partiet huserade i, har slagits ut och takhöjden höjts, för att härbärgera alla missnöjda och hemlösa sverigedemokrater, som i stora skaror knackar på vår port, för att söka sig in i värmen. Flera av min kamrater här kan vittna om det stora intresset för SvP, som de möter i det dagliga arbetet. Så stort är suget efter information om partiet, att det skulle behövas heltidsanställas en receptionist för att klara av trycket. Se bara på valsedeln, där flera före detta sverigedemokrater med stolthet känner att de får plocka upp den nationalistiska fanan, som SD tappade innan de kom in i riksdagen, och denna gången utan munkavle och rädsla för att säga vad de tycker. Det är som om fönstret öppnats och vädrat ut den unkna luft som numera kännetecknar SDs interna klimat.

Citat:
De flesta inom SD anser sig vara nationalister, så kallade "Sverige-vänliga". - Och uppenbarligen har jag visst en aning. . De flesta som röstar på SD är nationalister, men inte rasister.
Anar jag en "no-true-scotsman" där man inte är nationalist om man inte är etno-nationalist

SD säger sig vara socialkonservativa och inte nationalister längre. Låt dem inte för ditt liv höra dig antyda någon dragning till nationalism, för då kommer knivarna fram och du utelämnas till den interna inkvisitionen, som redan skördat så många offer. Hur många hederliga nationalister har inte tvingats ut i kylan, oaktat deras tidigare insatser för partiet? Men förnedringen stoppar inte där, då även nationalister utanför partiet angrips, när SvP tvingas försvara sig emot den dolkstöt i ryggen, som företrädare för SD ägnar sig åt.

Men då frågan om varför man bör välja SvP före SD är viktig, så låter jag min värderade vän Vindhler lägga ut argumenten; stora tänkare bör läsas i original, så därför hänvisar jag dig dit;

https://www.flashback.org/t2237639
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in