Citat:
Ursprungligen postat av
stolten85
Kan man bara köra rifts om man kör Torment?
Hur är det med bounties då, kan man köra det på alla svårighetsgrader? Bounties har jag förstått man kör om man väljer adventuremode? e Vad finns det för fördelar att köra spelet vanligt istället för adveturemode när jag dingar 70 och typ resetta alla quests
Resettar du questen och lirar igenom igen, så har vissa bossar "garanterad" legendary chans (inte helt garanterad men väldigt hög).
Vid torment1+ så kan torment only legendary droppa, så kan du köra T1 så gör det.
Med bounties så finns det vissa legendaries som bara kan komma ur Horadic Caches, e.g. kör jag all Bounties i Akt1 så finns det en chans att Akt1 only item droppar där (något jag gör för tillfället eftersom jag vill ha en ring därifrån), Akt IV kan droppa items från alla akter, så vill man ha en specifik item så gör man bäst i att inte köra Akt IV eftersom loot table innehåller mycket fler items.
Lootlista:
http://www.diablohub.com/database/sorting/bounty-bags
Rifts har större chans att droppa legendary än t.ex Normal play/Bounties, har själv fått 3 legendary och 1 legendary recept på en enda runda (sen visst, vissa rundor får man bara en legendary).
Jag har inte testat att köra Rifts under Torment, men misstänker att du kan köra rifts under T1 också, dock så är det då självfallet vissa legendaries som inte kan droppa.
Men, har du inte gear för att köra T1+ så, kör lägre, det är bättre att du dödar snabbt än att du dör om och om igen bara för att köra T1.