2014-04-14, 00:39
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangar161
Jag får lag spikes hela tiden nu. Fryser i 1-2 sek med jämna mellanrum. Har aldrig haft problem med detta tidigare. Någon som har någon idé? Inga andra i i min grupp nåt liknande.

Om det händer i rifts är du inte ensam, spelet är väldigt ostabilt i rifts och nästan alla jag känner får freezelags när man öppnar inventory. Ett tips är att stänga av alla "toasts" dvs announcements för achivements och folk som loggar in etc. Fps drops är även ett väldigt känt problem i rifts, utanför rifts när alla spammar allt går jag aldring under 40fps (100+ när jag står i stan) men i vissa maps i rifts kan jag gå ner enda till 5 fps ibland , rätt äckligt när man spelar hc.

Blizzard jobbar dock problemet och har ställt frågor om vad folk som har problem använder sig av för isps etc för att lokalisera problemet. Tycker dock det är lite konstigt att de frågar om vad folk har för isp när problemet är ganska frekvent på både us och eu, vilket förmodligen tyder på att det är någon typ av minnesfel.
Citera
2014-04-14, 00:57
Medlem
Out-of-Steps avatar
Vilken runa till Heavens fury är bäst när man skaffat sig Fate of the Fell?
Citera
2014-04-14, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Om det händer i rifts är du inte ensam, spelet är väldigt ostabilt i rifts och nästan alla jag känner får freezelags när man öppnar inventory. Ett tips är att stänga av alla "toasts" dvs announcements för achivements och folk som loggar in etc. Fps drops är även ett väldigt känt problem i rifts, utanför rifts när alla spammar allt går jag aldring under 40fps (100+ när jag står i stan) men i vissa maps i rifts kan jag gå ner enda till 5 fps ibland , rätt äckligt när man spelar hc.

Blizzard jobbar dock problemet och har ställt frågor om vad folk som har problem använder sig av för isps etc för att lokalisera problemet. Tycker dock det är lite konstigt att de frågar om vad folk har för isp när problemet är ganska frekvent på både us och eu, vilket förmodligen tyder på att det är någon typ av minnesfel.

Bra tips. Ska göra det. Har aldrig haft problem med rifts innan men nu sker det hela tiden när jag slåss mot mobs. Att det fryser någon kort sekund när jag öppnar inventory gör mig inget. Tycker bara det är konstigt hur mina andra polare med full grupp inte märker av något när de lirar rifts.

Håller mig väl till bountys ett tag då på akt 4
Citera
2014-04-14, 01:04
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Vilken runa till Heavens fury är bäst när man skaffat sig Fate of the Fell?

Ascendancy är bättre än alla andra runor tillsammans!
Citera
2014-04-14, 01:14
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Ascendancy är bättre än alla andra runor tillsammans!
Fast har läst runt lite och strålarna stackar inte. Så på en boss utan adds - en riftlord, så kommer det inte spela någon roll om jag har vapnet eller ej. Däremot riktigt grymt på trash

Tror de andra runorna stackar men har inte testat dessa, därför jag frågar
Citera
2014-04-14, 09:04
Medlem
Köpte RoS i förrgår och har spelet till lvl 66. Jag undrar lite om när jag dingar 70.

Ska man köra bounties och rifts för att få gear eller ska man farma slutbossarna i alla acter?
Ska jag salvaga allt gear jag inte ska behålla eller kommer jag bara få för mkt mats?
En riktigt bra guide till WD i level 70?
Citera
2014-04-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
Köpte RoS i förrgår och har spelet till lvl 66. Jag undrar lite om när jag dingar 70.

Ska man köra bounties och rifts för att få gear eller ska man farma slutbossarna i alla acter?
Ska jag salvaga allt gear jag inte ska behålla eller kommer jag bara få för mkt mats?
En riktigt bra guide till WD i level 70?

Hade jag varit du så hade jag kört så jag får lite grundläggande gear, WD har sjuk Dmg med kasst gear om man ska säga de så. Sedan äre att farma rifts i Torment 1 som gäller en bra tid framöver beroende på vilken tur du har.

Ja Salvaga allt gear du inte behöver till en början, du kommer inse sedan hur mkt mats du spenderar på skit haha.

Lycka till!!
Citera
2014-04-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastlin
Hade jag varit du så hade jag kört så jag får lite grundläggande gear, WD har sjuk Dmg med kasst gear om man ska säga de så. Sedan äre att farma rifts i Torment 1 som gäller en bra tid framöver beroende på vilken tur du har.

Ja Salvaga allt gear du inte behöver till en början, du kommer inse sedan hur mkt mats du spenderar på skit haha.

Lycka till!!
Kan man bara köra rifts om man kör Torment?
Hur är det med bounties då, kan man köra det på alla svårighetsgrader? Bounties har jag förstått man kör om man väljer adventuremode? e Vad finns det för fördelar att köra spelet vanligt istället för adveturemode när jag dingar 70 och typ resetta alla quests
Citera
2014-04-14, 10:14
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Hur är det med bounties då, kan man köra det på alla svårighetsgrader? Bounties har jag förstått man kör om man väljer adventuremode? e Vad finns det för fördelar att köra spelet vanligt istället för adveturemode när jag dingar 70 och typ resetta alla quests

Resettar du questen och lirar igenom igen, så har vissa bossar "garanterad" legendary chans (inte helt garanterad men väldigt hög).

Vid torment1+ så kan torment only legendary droppa, så kan du köra T1 så gör det.

Med bounties så finns det vissa legendaries som bara kan komma ur Horadic Caches, e.g. kör jag all Bounties i Akt1 så finns det en chans att Akt1 only item droppar där (något jag gör för tillfället eftersom jag vill ha en ring därifrån), Akt IV kan droppa items från alla akter, så vill man ha en specifik item så gör man bäst i att inte köra Akt IV eftersom loot table innehåller mycket fler items.

Lootlista: http://www.diablohub.com/database/sorting/bounty-bags

Rifts har större chans att droppa legendary än t.ex Normal play/Bounties, har själv fått 3 legendary och 1 legendary recept på en enda runda (sen visst, vissa rundor får man bara en legendary).

Jag har inte testat att köra Rifts under Torment, men misstänker att du kan köra rifts under T1 också, dock så är det då självfallet vissa legendaries som inte kan droppa.

Men, har du inte gear för att köra T1+ så, kör lägre, det är bättre att du dödar snabbt än att du dör om och om igen bara för att köra T1.
Citera
2014-04-14, 10:21
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ang build nu: lirar pets eftersom de äntligen är viable efter två år av trötta zbears. Finns många tips på diablofans och bnet forums men standard är typ stacka phys dmg och ias, köra fetish sycophants passive med vampire bats eller rain of toads och hoppas på en mask of jeram och 4-piece zuni set.

Rifts är bäst för allt utom cache-specifika legs (ring of royal grandeur typ ett måste) och dem lär du göra på normal.
Citera
2014-04-14, 10:58
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Hittade en Thunderfury idag på min crusader Tyvärr hade den bara 1900~+ basedamage :/ och jag gick minus 200k damage..

Men älskar verkligen den passiva!

Passiva är inte värd 200k förlust.
Citera
2014-04-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Passiva är inte värd 200k förlust.

Det konstiga är att jag dödar saker väldigt mycket snabbare.. Kan det bero på den höga attackspeed jag får med one hand och jag kan använda en annan passiv som ger 20% mer justice damage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in