2014-04-13, 16:36
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Det beror ju lite på, 15mil i toughness är ju högt. Men är allting bara liv och ingen armor/all res så är det ju ändå värdelöst. Upp med lite stats så kan du nog få bra svar.

18450 armor. 900 All ress. 677k Health. 47% Crit. 437% Crit hit . 42% Attack speed. Är väl lite av statsen som är värda att nämna.
Citera
2014-04-13, 16:41
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Det beror ju lite på, 15mil i toughness är ju högt. Men är allting bara liv och ingen armor/all res så är det ju ändå värdelöst. Upp med lite stats så kan du nog få bra svar.

Är faktiskt lite surt att den inte tar med allt som block rating etc.

Jag klockar in på 10.5M Toughness.

Dock har jag 18.6K armor, 42% block chans, 928-1083 All res.
Citera
2014-04-13, 16:59
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
Är det någon som har en vettig, uppdaterad, WD-build?
Har försökt hitta då jag precis dingade 70 men forumet ger inte särskilt mycket och det man hittar på google är från då RoS släpptes. Som bäst.
Testa denna . Återkom gärna om vad du tycker. Om du vill kan du byta ut Fetish Army mot något annat.
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#glUPYT!Rbfa!ZbbbYc
Citera
2014-04-13, 20:01
Medlem
wastaahs avatar
Ajaj 3e bästa elemental-elite dps world på hc dog idag i min grupp på T2 . Men det är väll vad som händer när man går all out dmg på hc

Rip Prophet!
Citera
2014-04-13, 20:23
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Ajaj 3e bästa elemental-elite dps world på hc dog idag i min grupp på T2 . Men det är väll vad som händer när man går all out dmg på hc

Rip Prophet!
Beklagar . Just denna orsak till att jag håller mig till SC. Ett litet misstag, man dör, och sen är gubben helt värdelös.

Ni som spelar HC, oroar ni er aldrig för att ni ska bli disconnectad från battle.net, någon jobbig lillebror/syster som gör något med er nätverkssladd eller vad som helst? Tycker SC kan vara tråkigt självklart men tycker ändå att det är det bättre alternativet, enligt mig.
Citera
2014-04-13, 20:48
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Beklagar . Just denna orsak till att jag håller mig till SC. Ett litet misstag, man dör, och sen är gubben helt värdelös.

Ni som spelar HC, oroar ni er aldrig för att ni ska bli disconnectad från battle.net, någon jobbig lillebror/syster som gör något med er nätverkssladd eller vad som helst? Tycker SC kan vara tråkigt självklart men tycker ändå att det är det bättre alternativet, enligt mig.

Nja, lite oroad är man väl i bland. Spelade dock softcore tidigare också men la ner det. Ser liksom ingen vits med att spela om vem som helst kan få det "bästa" bara man lägger ner mkt tid. Men sån är jag. Gillar utmaningar, Spelar dock bara torment 1-2 på HC just nu. 160hours played på barbaren just nu iaf
Citera
2014-04-13, 22:55
Bannlyst
Äntligen fick jag upgrades.. från 38% fire till 77% och från 10% elit till 51%. Saknas fortfarande en jävla cindercoat dock.. 15k+ shards senare och 250+ timmar senare har jag fortfarande inte sett röken av skiten..
Citera
2014-04-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Tänk på att den inte kan rolla lika många stats som vanliga gula. Dvs du kan inte ha blocken, crit, socket, strength, vitality - en måste offras

Hitta ett annat neck med 10% crit och str/vit istället för dmg/vit, såklart med crit dmg som du rollar. Likadant med ena ringen du rollat dmg, skulle tro att crit/crit dmg ger betydligt mer.

Avundsjuk på dina bracers, craftat ett par stycken och ingen av dem har haft str eller crit . Likaså din sköld. Hur är vapnet? Verkar riktigt bra på större packen när den triggar en ny condemn på varje motståndare, fungerar den med runan som sänker CD:n? Vore riktigt OP

Ja, neck och ring känns båda som heta upgrades.

Skölden fick jag av blood shards så gå och lek med Kadala och se om hon är snäll

Vapnet är helt fantastiskt! Är det 4 enemies runt dig så skadar Condemn högre än Bombardment, ligger på 28% CDR just nu så kan spamma den ganska bra, tänkte försöka hamna någonstans runt 40%.

Akarath's Champion med Rally runa och Condemn är fixad nu efter patchen, så när det är uppe smälter elitepacks som smör i solen.

Vill dock få tag i ett Blade of Prophecy med bättre rolls, dock är jag absolut inte missnöjd med det. Skulle bara vilja byta ut CDR mot Wrath Reg så hade den varit i mitt hjärta för evigt!
Citera
2014-04-13, 22:59
Medlem
Citat:

Hah, det är ju halva grejen nästan med att spela HC Adrenalinet som man får när man håller på dör.
Tidigare idag så satt jag lirade tor1 med 2 utav mina vänner då den ena tycker det är en super bra idé att lura 4 packs + rift bossen hah.. Var tvungen att lämna datorn efter pga skakade utav Adrenalin!
Citera
2014-04-14, 00:07
Medlem
Citat:

Förstår inte vilket jävla ryss-internet de som får DC hela tiden har, själv har jag spelat ett par hundra timmar sedan RoS release och fått DC endast två gånger, det var under DDoS attacken, och då försvann min gubbe ur spelet direkt (pratade med de jag körde med på skype), så nej, jag oroar mig inte för det.
Citera
2014-04-14, 00:16
Medlem
Jag får lag spikes hela tiden nu. Fryser i 1-2 sek med jämna mellanrum. Har aldrig haft problem med detta tidigare. Någon som har någon idé? Inga andra i i min grupp nåt liknande.
Citera
2014-04-14, 00:25
Medlem
Hittade en Thunderfury idag på min crusader Tyvärr hade den bara 1900~+ basedamage :/ och jag gick minus 200k damage..

Men älskar verkligen den passiva!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in