2014-04-14, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingmuffin
Det jag tänkte var att ju fler man är desto mer avancerat hinner man med att skapa. Men det är klart, examensarbetet är ju en kurs i sig och ligger på bra många timmar, så det är klart att man hinner få ihop något skapligt på det. Jag föreställde väl mig om man skulle skapa något simplare spel eller inte, då kanske man behöver vara fler om man vill hamna över snake-nivån. Men sådant har man ju alltid tid för senare. Tack för era svar!
Kolla t.ex. droidsheep, det är en mjukvara en kille i tyskland skapade för sitt examensarbete. Nu vet jag inte exakt vilken typ av program han läste, men det kan i alla fall eventuellt hjälpa dig att skaffa en uppfattning om vilken typ av program som kan skapas i samband med ett examensarbete.
Citera
2014-04-14, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drymedar
Kolla t.ex. droidsheep, det är en mjukvara en kille i tyskland skapade för sitt examensarbete. Nu vet jag inte exakt vilken typ av program han läste, men det kan i alla fall eventuellt hjälpa dig att skaffa en uppfattning om vilken typ av program som kan skapas i samband med ett examensarbete.
Väldigt spännande att se, tack så mycket för den!
Citera
2014-04-14, 11:44
Awaiting Email Confirmation
ashuras avatar
Tempot är högt. Innan du har hunnit andas så har ni redan gått igenom grunderna och ska skapa er första program. Se därför till att vara väl förberedd. Kan du redan grunderna inom programmering så kommer du ha det mycket, mycket skönare än de som får allting kastat på sig för första gången.
Citera
2014-04-14, 14:12
Medlem
akashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashura
Tempot är högt. Innan du har hunnit andas så har ni redan gått igenom grunderna och ska skapa er första program. Se därför till att vara väl förberedd. Kan du redan grunderna inom programmering så kommer du ha det mycket, mycket skönare än de som får allting kastat på sig för första gången.
Nu överdriver du. Man börjar från scratch, och tempot är långsamt för det mesta för att alla ska hänga med.
Citera
2014-04-15, 12:15
Medlem
Copterss avatar
Är intresserad av Systemvetenskap i Göteborg och Systemvetenskap Kandidatprogram Linköping. Hur är kvaliteten på utbildningarna?
Citera
2014-04-15, 12:25
Medlem
Sesamdamans avatar
Denna utbildning (systemvetenskap med inriktning it och människa) har jag direkt behrighet till (utan att behöva läsa naturvetenskapligt basår för att komma in på datavetenskap på GU).

Ngn som kan berätta mer av denna utbildning? Är den lika bra som Datavetenskap, dvs är den lika eftertraktad i samhället?

Vad skiljer denna mest från Datavetenskap`?

Är arbetsuppgifterna varierande? Alltså inte bara sitta framför datorn hela tiden?
Senast redigerad av Sesamdaman 2014-04-15 kl. 13:01.
Citera
2014-04-16, 18:45
Medlem
Vilken är generellt bäst utav Lund och Uppsala om man ska läsa systemvetenskap?
Endast utbildning, inget om studentliv eller vilken som har flest brudar
Citera
2014-04-17, 10:00
Medlem
Nu blev det en ansökan till Datavetenskap på Umeå Universitet till hösten, förhoppningsvis ska det inte vara några problem att komma in. Men jag har en fråga till er som läser eller har läst datavetenskap. Vad har/hade ni för en personlig dator? Påverkar det utbildningen? Tanken slog mig igår kväll, förser skolan med dator man sköter programmerandet på och är det i så fall en stationär dator som man loggar in på i skolans datorsalar eller är det en laptop man lånar/hyr på heltid? Själv har jag min stationära som kommer flytta med mig, men om jag vill sitta instängd i ett studentrum 8 timmar per dag och programmera vet jag inte, vore skönt att kunna sätta sig i andra lokaler också. Hur har det sett ut för er?
Citera
2014-04-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novak
Vilken är generellt bäst utav Lund och Uppsala om man ska läsa systemvetenskap?
Endast utbildning, inget om studentliv eller vilken som har flest brudar
Lund.
Citera
2014-04-17, 16:21
Medlem
Citat:
Vad har/hade ni för en personlig dator? Påverkar det utbildningen? Tanken slog mig igår kväll, förser skolan med dator man sköter programmerandet på och är det i så fall en stationär dator som man loggar in på i skolans datorsalar eller är det en laptop man lånar/hyr på heltid? Själv har jag min stationära som kommer flytta med mig, men om jag vill sitta instängd i ett studentrum 8 timmar per dag och programmera vet jag inte, vore skönt att kunna sätta sig i andra lokaler också. Hur har det sett ut för er?

Du *behöver* säkert ingen egen dator. Hur det är i Umeå vet jag inte men där jag pluggar (gbg) finns det gott om datorsalar. Jag har sällan med mig min dator.
Citera
2014-04-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clewiasa
Du *behöver* säkert ingen egen dator. Hur det är i Umeå vet jag inte men där jag pluggar (gbg) finns det gott om datorsalar. Jag har sällan med mig min dator.
Okej, får hoppas att samma sak gäller i Umeå. Ska kontakta skolan nästa vecka tänkte jag och se vad som gäller på den fronten. Förväntas det eller om det starkt underlättar att man har en laptop som man bär med sig så vill man ju veta det så fort som möjligt.
Citera
2014-04-17, 17:13
Medlem
Citat:
Okej, får hoppas att samma sak gäller i Umeå. Ska kontakta skolan nästa vecka tänkte jag och se vad som gäller på den fronten. Förväntas det eller om det starkt underlättar att man har en laptop som man bär med sig så vill man ju veta det så fort som möjligt.
Hjälper att ha en laptop gör det på de flesta programmen, förväntas tror jag inte det gör på något. Arbeten ska skrivas och program ska kodas och som du säger så kan det bli jäkligt segt att sitta låst på ett ställe med en stationär dator hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in