2014-04-13, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
En del med förvärvad hjärnskada kan jämställas med utvecklingsstörda. Så det är inte alls säkert att J fattar vad som är rätt/fel.

Jag tror att han kommer att få rättspsykiatrisk vård som påföljd...

Men tankte på vad gm tidigare skrivit på olika ställen som finns länkade om ex hans kläddiskussion om kan va tvungen att tejpa upp könsorganet under sina tighta kläder vid uppträdande för att barnen inte skulle se något eftersom det kunde bli "reeeedigt fel" som han uttryckte det så är han nog jävligt medveten om vad som är rätt i det fallet även om han är senare mentalt utvecklad/ är funktionsnedsatt.
Citera
2014-04-13, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
????

Jag förstår verkligen inte var dessa föräldrar inte informerades tillsammans med de andra. Har inte de rätt att veta? Vad är för idiot som inte informerar ALLA föräldrar om vad som har hänt?

Jag tror inte plosen kan arabiska... dom väntade på en tolk!
Citera
2014-04-13, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Jag har både jobbat och haft barn på förskola.
Det är absolut ingen skillnad nu mot för 20år sedan.
Ingen kolla och ingen ordning.

Speciellt när det gäller privata förskolor.
Där är det svårt att kontrollera personal och praktikanter.
Att sedan arbetsförmedlingen ALDRIG utför några besök gör det ännu värre.
Har erfarenhet av båda fallen , både som förälder och praktikant.
Naturligtvis inte övergrepp.

Men fungerar inte kontrollen ens i vardagliga saker som att byta blöjor eller ha koll på om barnen finns inom förskolans inhägnade gård så då kommer ingen heller märka om ett övergrepp händer.
Jag är inte förvånad att detta händer just på en privat förskola , det är ingen koll där.
Speciellt om det är en religiös förskola.

Är du lika körd som gm själv eller? det spelar väl förfan ingen roll om det är en religiös förskola eller om det är en privat förskola. Det kunde lika gärna varit en kommunal. Du är ju ett klassiskt ex på en människa som inte vet vad du snackar om för fem öre!
Citera
2014-04-13, 09:04
Medlem
Borde det inte stå elva sexövergrepp i rubriken? Det har tillkommit två nya fall i torsdags.
Citera
2014-04-13, 10:00
Medlem
Citat:
Jag har både jobbat och haft barn på förskola.
Det är absolut ingen skillnad nu mot för 20år sedan.
Ingen kolla och ingen ordning.

Att sedan arbetsförmedlingen ALDRIG utför några besök gör det ännu värre.
Har erfarenhet av båda fallen , både som förälder och praktikant.
Naturligtvis inte övergrepp.

Men fungerar inte kontrollen ens i vardagliga saker som att byta blöjor eller ha koll på om barnen finns inom förskolans inhägnade gård så då kommer ingen heller märka om ett övergrepp händer.
Jag är inte förvånad att detta händer just på en privat förskola , det är ingen koll där.
Speciellt om det är en religiös förskola.

Snälla förklara varför en privat /religiös förskola skulle ha sämre koll än en kommunal?

Förstår inte alls vad driftsformen har för betydelse?
Citera
2014-04-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
????

Jag förstår verkligen inte var dessa föräldrar inte informerades tillsammans med de andra. Har inte de rätt att veta? Vad är för idiot som inte informerar ALLA föräldrar om vad som har hänt?

De föräldrarna behöver antagligen tolk. Men jag kan tycka att det inte ska vara ett problem i detta fall. Tänk om deras barn råkat ut för något,

-Jag ställde ändå frågan om fler barn var drabbade och fick till svar att det kunde de absolut inte tänka sig.
Och hur kan cheferna säga att det inte finns fler drabbade, när de inte informerat alla föräldrar, som vidare, ev, har märkt att barnet varit annorlunda den senaste tiden.

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article39315.ab
Skolchefen Anders Johansson, skyller ifrån sig! Avsätt chefer som inte ta ansvaret, som de får sin jävla lön ifrån!!

– På mötet, som varade i 20 minuter, fick vi inte ställa några frågor utan personalen läste ur ett papper.
Kommunen har helt enkelt brustit någonstans, annars hade inte detta kunnat hända!!! Så att ta ansvar genom snabb och effektiv information till alla i byn, Och framför allt, låt de stackars föräldrarna får ställa sina frågor.
Senast redigerad av Klimax00 2014-04-13 kl. 10:22.
Citera
2014-04-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Borde det inte stå elva sexövergrepp i rubriken? Det har tillkommit två nya fall i torsdags.
Alla är väll inte bekräftade, de nio har han väll erkänt?
Citera
2014-04-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Om han hade haft mentaliteten som en tioåring hade det märkts hemma, på AF eller under åtminstone under hans 4 månader på förskolan. Troligen kommer man ändock dalta med honom och ge ett milt öde p.g.a. hjärnskadan.

Ja, det stämmer. att det borde ha uppmärksammats tidigare. Han borde ha varit "stämplad" sedan lång tid tillbaka. Det är säkert ingen som har testat hans åldersnivå. För det fall, han hade testats och det hade befunnits att han är på en tioårings nivå, skulle han ha fått speciellt stöd via Arbetsförmedlingen. Det skulle sannolikt ha inneburit att han hade erbjudits praktik inom ramen för Samhall.
Citera
2014-04-13, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Infon har stått i tidningarna och också flera ggr tidigare i den här tråden.

Personalen på dagiset kom på honom med en 5-årig flicka sedan andra barn uppmärksammat att det kom ljud från ett rum. När han blev upptäckt stack han därifrån.

Dela gärna med dig av länken.

-Misstankarna mot den 21-åriga praktikanten som arbetade på förskolan i Högsby kommun uppstod i förra veckan efter att barnen på den aktuella förskolan börjat berätta om händelserna för sina föräldrar
http://www.expressen.se/kvallsposten/21-aringens-bror-vara-tankar-gar-till-alla-offer/
Citera
2014-04-13, 10:42
Medlem
John.d.oessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso

Det är 9 på förskolan + 2 på annat håll!
Citera
2014-04-13, 10:45
Medlem
Citat:

Kontrollera på vilket sätt menar du då?
Privata förskolor har visst kontroller, från kommunen och de har precis samma skyldigheter att kolla upp personal som en kommunal förskola har.
Citera
2014-04-13, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tidningsankan
Ja, det stämmer. att det borde ha uppmärksammats tidigare. Han borde ha varit "stämplad" sedan lång tid tillbaka. Det är säkert ingen som har testat hans åldersnivå. För det fall, han hade testats och det hade befunnits att han är på en tioårings nivå, skulle han ha fått speciellt stöd via Arbetsförmedlingen. Det skulle sannolikt ha inneburit att han hade erbjudits praktik inom ramen för Samhall.

Och hur är det möjligt att en hjärnskadad kille på en 10 årings nivå lyckas begå 9 (eller fler) övergrepp under 2 månader på en förskola? Utan att en endaste personal reagerar på att något barn mår dåligt eller ser någonting misstänkt överhuvudtaget? Vad säger det om skolan? Och vad hade en någorlunda intelligent pedofil då lyckats med?

Jag tillhör dem som inte får ihop den här historien. Antingen så är det någon form av masshysteri bland föräldrarna eller så är denna förskola Sveriges absolut uslaste alla kategorier.

Att gå runt och tro att pedofiler ser "konstiga" ut utåt skyddar oftast pedofilerna i deras verksamhet. En pedofil kan vara en välkänd advokat eller din trevliga granne. Betydligt vanligare att de är socialt välanpassade än att det är den udda typen som alla redan snackar skit om i byn.

Men den här gången var det alltså inte så. Om nu allt stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in