2014-04-13, 01:16
Medlem
Amanites avatar
http://www.exponerat.info/21-aring-anhallen-for-valdtakt-av-fyraaring-pa-forskola/

Gillar framförallt bilden på honom med ungen.
Riktigt gottegris är det, kommentaren från hans polare är också klockren..
Han visste inte hur rätt han hade.
Citera
2014-04-13, 01:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Mrs Magoo,

släpp dina hästar nu. Och lyssna på de som vet bättre än dig. JO, det finns många sådana.

Jag tycker också att hela den här apparaten med koll är så mjuk.

Helvete, vi svenskar har blivit ett folk av flathet, hur kunde det bli så?

Jag har levt här, och är född här, sedan år 1953.
Vad är det för hästar hon ska släppa? Vad är det andra vet bättre än henne? Om du menar hennes inlägg ovanför dig så tycker jag att det inlägget i så fall överglänste ditt med råge.
Och vad är det för pucko som hängt ut förövarens familj? Ville han impa på sina polare och folket på FB?
Citera
2014-04-13, 01:30
Medlem
Mastmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
En del med förvärvad hjärnskada kan jämställas med utvecklingsstörda. Så det är inte alls säkert att J fattar vad som är rätt/fel.

Jag tror att han kommer att få rättspsykiatrisk vård som påföljd...

Hade han inte fattat att det var fel så hade han inte sagt till barnen att dem inte ska berätta för någon.
Citera
2014-04-13, 01:56
Medlem
Jag har både jobbat och haft barn på förskola.
Det är absolut ingen skillnad nu mot för 20år sedan.
Ingen kolla och ingen ordning.

Speciellt när det gäller privata förskolor.
Där är det svårt att kontrollera personal och praktikanter.
Att sedan arbetsförmedlingen ALDRIG utför några besök gör det ännu värre.
Har erfarenhet av båda fallen , både som förälder och praktikant.
Naturligtvis inte övergrepp.

Men fungerar inte kontrollen ens i vardagliga saker som att byta blöjor eller ha koll på om barnen finns inom förskolans inhägnade gård så då kommer ingen heller märka om ett övergrepp händer.
Jag är inte förvånad att detta händer just på en privat förskola , det är ingen koll där.
Speciellt om det är en religiös förskola.
Citera
2014-04-13, 02:01
Medlem
KUSEs avatar
Om han hade haft mentaliteten som en tioåring hade det märkts hemma, på AF eller under åtminstone under hans 4 månader på förskolan. Troligen kommer man ändock dalta med honom och ge ett milt öde p.g.a. hjärnskadan.
Citera
2014-04-13, 02:07
Medlem
Yugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastmand
Hade han inte fattat att det var fel så hade han inte sagt till barnen att dem inte ska berätta för någon.

Det är nog bara som vissa redan nämnt att killen är empatistörd och så där psykopat.

Han visste nog vad som är fel/rätt utifrån hur andra tänker/ser på saker & ting (något inlägg ute på nätet nämnde han om tanter som skulle uppfatta det perversa... om honom med barnen, om han inte fick de privata delarna att bli mer obemärkta i dräkten).

Jag tror att hans problem är att han inte kan känna vad som är rätt eller fel (empatistörd) även om han solklart visste hur han kan komma att uppfattas av andra.

Precis så är det väl med människor som har psykopatiska drag, allt går ut på att "inte åka fast" och att behålla masken på.
Citera
2014-04-13, 02:15
Medlem
Handsekreterarens avatar
Vi får hoppas på rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, och bra läkare. Läkare som inser att såna som MGM inte går att bota, och således behöver hållas inlåsta livet ut.

Det är bästa möjliga straff, eftersom retroaktiva aborter dessvärre inte är tillåtna.
Citera
2014-04-13, 02:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Infon har stått i tidningarna och också flera ggr tidigare i den här tråden.

Personalen på dagiset kom på honom med en 5-årig flicka sedan andra barn uppmärksammat att det kom ljud från ett rum. När han blev upptäckt stack han därifrån.

Jag tittar gärna på de uppgifterna så om du har någon länk är det bra för jag får inte ihop det med att personalen inte märkte något. Dom fattar inte hur det har kunnat ske, så jag tror att underlag är bra annars kan risken vara att det blir fel i sak.

Det var på torsdagen den 3 april som en femårig flicka vid en förskola i Högsby kommun i Kalmar län utsattes för en grov våldtäkt.

Dagen efter greps och anhölls en 21-åring i sin bostad.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/21-aring-erkande-valdtakt-pa-femaring-pa-forskola/
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-13 kl. 02:26.
Citera
2014-04-13, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
????

Jag förstår verkligen inte var dessa föräldrar inte informerades tillsammans med de andra. Har inte de rätt att veta? Vad är för idiot som inte informerar ALLA föräldrar om vad som har hänt?

Förmodligen var de rädda att invandrarna skulle reagera på ett annorlunda vis (dvs. se rött). Ett normalare vis i mitt tycke. Finns de svenskar som reagerat så, men i grund och botten blir inte svenskar som invandrare.

Det är sinnessjukt och det borde verkligen inte gått till så. Jag hade blivit skitförbannad om jag inte fick reda på någon av den karaktären baserat på att jag är invandrare. Att det inte fanns en tillgänglig tolk (vet inte om de skyllde på det) är något som jag inte ser som en möjlighet.
Citera
2014-04-13, 03:05
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Jag kanske har missat något, varför skulle Joakims bror behöva försvara sig?

Han verkar uppleva det så då han gått ut och berättat i tidningar om att familjen blir mordhotade. Sen tror jag nog att han vill försvara sin bror. Jag personligen tycker att han ska hålla låg profil nu, bara ta avstånd.
Citera
2014-04-13, 04:35
Medlem
carass avatar
Har det framkommit om gm är förståndshandikappad? Dvs han inte förstår vad han enligt anklagelserna gjort eller är anklagad för.
Citera
2014-04-13, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastmand

Har du någon som helst barnerfarenhet så vet du att även barn gör dumma saker och ljuger för att rädda sitt eget skinn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in