Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-12, 16:03
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det var ju intressant att läsa om deras yrken. Kan det vara så att välutbildade människor med yrken som har lite status inte vill vara med i SvP eller inte delar partiets åsikter?

Varför ser du ner på människor med arbetarbakgrund? Jag tror att de har lika stor, om inte större, chans att bli bra politiker jämfört med dagens yrkespolitiker som aldrig haft ett riktigt arbete.
Citera
2014-04-12, 17:39
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja. Björn Björkqvist, 35. Åtminstone gissar jag att det är han som har skrivit den, men för säkerhets skull kan du ju maila och fråga. Hurså?

Jag ser inte Björnkvists namn i artikeln. Har jag missat någonting?

Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Björn Björkqvist? Men vad spelar det för roll?

För det första så är det genant att skriva en tidningsartikel där man hänger ut folk utan att själv signera den. För det andra så är det en fjantig och småsint artikel. Skribenterna på Realisten kan prestera bättre än så.
Citera
2014-04-12, 17:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
För det första så är det genant att skriva en tidningsartikel där man hänger ut folk utan att själv signera den. För det andra så är det en fjantig och småsint artikel. Skribenterna på Realisten kan prestera bättre än så.

Personerna som överklagat har själva valt det offentliga ljuset eftersom överklagandena är offentliga handlingar. Jag ser inget fel med att granska yttrandefrihetens motståndare i Sverige även om du kanske gör det.

Granskningen visade att överklagandena i stort sett, vad det verkar, var en samordnad aktion från vänsterhåll, är inte det bra att avslöja sådant enligt dig?
Senast redigerad av MrSkargard 2014-04-12 kl. 17:49.
Citera
2014-04-12, 23:02
Medlem
Verkar som att Skillt blivit gripen i Ukraina tillsammans med andra aktivister från Högra sektorn och Svoboda då man var påväg mot östra Ukraina där nu oroligheterna verkar trappas upp.

http://www.friatider.se/svensk-gripen-i-ukraina
Citera
2014-04-12, 23:17
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Det här är ingen jävla lek där små skitpartier som anser sig sitta på sanningen skall ges tid och makt att få igenom sin politik. Massinvandringen är ett faktum, och det skall stoppas NU, inte om 30-40 år.

Problemet är att SD, med dagens system, aldrig kommer att kunna stoppa massinvandringen, om så 20% röstade på dem, för de andra partierna kommer alltid hitta sätt att utesluta dem ifrån allt inflytande. Se sanningen i vitögat, vad är det faktiska utfallet av Sds inträde i riksdagen? Svaret är en aldrig tidigare skådad massinvandring och SD har bara kunnat se på förfallet. Hellre att jag lägger min röst på "små skitpartier som anser sig sitta på sanningen" och sover gott om natten, med vetskapen om att jag har gjort vad jag kunnat och tvår mina händer för denna atenska tragedi eller egyptiska mörker, som vårt så kallade demokratiska system har urartat till.

Citat:
SD är inte rasister, är det korta svaret. Eftersom att det är lördag kan jag ta punkterna också.

Vilken tur jag har idag; först var bolaget öppet och nu behagar du hålla audiens och undervisa oss klentrogna. Jag måste nypa mig i armen och se att jag inte drömmer.

Citat:
Denna visa igen... Massutvisningar och dylikt är ogenomförbart, men även om det var genomförbart, är det i princip ingen som vill genomföra dem.

Varför skulle det vara ogenomförbart? Historien är full av sådana och låt vara att historien inte upprepar sig, men att den rimmar. För övrigt behöver den inte var explicit uttalad utan utföras på ett mer subtilt sätt. Troligtvis är de så förnuftiga att de, när de inser situationens allvar, att motivationen ökar, när de har hört våra argument.

Citat:
SD ser segregationen som ett stort problem, men skiter som sagt i att de som är segregerade har en annan hudfärg än oss svenskar.
So what? Det ligger knappast till SDs nackdel att de inte är trångsynta rasister.
SD är helt enkelt inte rasister. Vi skiter i om en person tillhör ett avvikande folkslag.

Det är så att man blir gråtfärdig; att SD inte kan se någon skillnad på om det är vita eller negrer, som utgör befolkningen. Hur har inte detta partiet urartat till oigenkännlighet! Att det fortfarande finns någon nationalist med någon heder kvar i kroppen, som stöder detta parti och inte genast ansluter sig till SvP, är för mig obegripligt. Alla dina inlägg borde omedelbart spridas, så att alla är införstådda med vad en röst på SD innebär, eller inte innebär för det svenska folkets frälsning.

Citat:
Jag har läst. Fruktansvärt patetiskt.

Jag kan bara instämma!
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-04-12 kl. 23:26.
Citera
2014-04-12, 23:38
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Problemet är att SD, med dagens system, aldrig kommer att kunna stoppa massinvandringen, om så 20% röstade på dem, för de andra partierna kommer alltid hitta sätt att utesluta dem ifrån allt inflytande. Se sanningen i vitögat, vad är det faktiska utfallet av Sds inträde i riksdagen?
Att invandringen blivit en prioriterad fråga, bland annat. Sedan har invandringen minskat där SD är vågmästare.

Citat:
Svaret är en aldrig tidigare skådad massinvandring och SD har bara kunnat se på förfallet. Hellre att jag lägger min röst på "små skitpartier som anser sig sitta på sanningen" och sover gott om natten, med vetskapen om att jag har gjort vad jag kunnat och tvår mina händer för denna atenska tragedi eller egyptiska mörker, som vårt så kallade demokratiska system har urartat till.
SD har en mycket större chans att förändra saker än SvP.

Citat:
Varför skulle det vara ogenomförbart? Historien är full av sådana och låt vara att historien inte upprepar sig, men att den rimmar. För övrigt behöver den inte var explicit uttalad utan utföras på ett mer subtilt sätt. Troligtvis är de så förnuftiga att de, när de inser situationens allvar, att motivationen ökar, när de har hört våra argument.

Ge gärna ett exempel på massutvisningar i modern tid. Gärna utan att krig och dylikt startats.

Citat:
Det är så att man blir gråtfärdig; att inte SD inte kan se någon skillnad på om det är vita eller negrer, som utgör befolkningen. Hur har inte detta partiet urartat till oigenkännlighet! Att det fortfarande finns någon nationalist med någon heder kvar i kroppen, som stöder detta parti och inte genast ansluter sig till SvP, är för mig obegripligt.
Svaret på gåtan är helt enkelt att en rungande majoritet av dagens nationalister inte är fascister eller rasister. Obegripligt?

Citat:
Alla dina inlägg borde omedelbart spridas, så att alla är införstådda med vad en röst på SD innebär, eller inte innebär för det svenska folkets frälsning.
Jag håller med
Citera
2014-04-12, 23:58
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Trumslagare är väl ett trevligt inslag i demonstrationssammanhang.

Nä en orkester skulle vara ett trevligt inslag en ensam trumma är det inte.
Citera
2014-04-13, 00:08
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ge gärna ett exempel på massutvisningar i modern tid. Gärna utan att krig och dylikt startats.
Israel skeppar väl ut sina negrer utan större problem, vad jag vet så ville man ha ut omkring tiotusen eller mer. Vet dock inte hur det gick med det där, kan tänka mig att det är en pågående process.
Citera
2014-04-13, 00:15
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Att invandringen blivit en prioriterad fråga, bland annat. Sedan har invandringen minskat där SD är vågmästare.

Prioriterad? Ja, men invandringen har ju ökat! Vi är ju uppe på rekordnivåer och den lagda budgeten ser en ökning komma nästa år. Allt som ni gjort har bara fått motsatt effekt. Efter alla era "framgångar" är läget desperat; och nu vill ni ha nytt förtroende...

Haha, har invandringen minskat där ni är vågmästare? Men ni är ju vågmästare i riksdagen! Vad var det nu du sade om minskning? Ni behagar skämta...

Citat:
SD har en mycket större chans att förändra saker än SvP.

Men ni vill ju inte förändra! Ni skiter ju i den rasliga sammansättningen sade du. Plötsligt har ni alla blivit färgblinda, eller bindgalna om du frågar mig. Har du fått dina trettio silverpenningar efter alla förnedrande uttalanden om andra nationalister?

Citat:

I hela mellanöstern flyr kristna för sina liv till Europa, låt vara att det i vissa fall beror på krig. I irak och pakistan pågår det inget krig och ändå flyr de. Men även om det beror på krig; det är inte SvPs fel att vi har hamnat i denna situationen och att medicinen medför biverkningar. Vi vill ha så lite våld som möjligt men vi kan inte stillatigande se på när vårt folk förintas och man kan inte laga omelett utan att knäcka äggen...

Citat:
Svaret på gåtan är helt enkelt att en rungande majoritet av dagens nationalister inte är fascister eller rasister. Obegripligt?

Det har du inte en aning om! Faktum är att SD inte ens anser sig vara nationalister. Hur kan du då uttala dig om den saken, när du inte ens är en nationalist? För mig är inte gåtan vad nationalisterna är, utan hur SD lyckats hamna i detta träsk. Ni är ju mer undfallande än en skrämd byracka, för de andra partierna i riksdagen. Det är för mig den riktiga gåtan, som jag i denna dag fortfarande kämpar med att lösa..
Citera
2014-04-13, 03:07
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Prioriterad? Ja, men invandringen har ju ökat! Vi är ju uppe på rekordnivåer och den lagda budgeten ser en ökning komma nästa år. Allt som ni gjort har bara fått motsatt effekt. Efter alla era "framgångar" är läget desperat; och nu vill ni ha nytt förtroende...

Haha, har invandringen minskat där ni är vågmästare? Men ni är ju vågmästare i riksdagen! Vad var det nu du sade om minskning? Ni behagar skämta...
Att invandringen ökat beror inte på SD. Eller du kanske sitter på hemlig info?

Citat:
Blindgalna, mutor, foliehatt!1

Citat:
I hela mellanöstern flyr kristna för sina liv till Europa, låt vara att det i vissa fall beror på krig. I irak och pakistan pågår det inget krig och ändå flyr de. Men även om det beror på krig; det är inte SvPs fel att vi har hamnat i denna situationen och att medicinen medför biverkningar. Vi vill ha så lite våld som möjligt men vi kan inte stillatigande se på när vårt folk förintas och man kan inte laga omelett utan att knäcka äggen...

Det var en retorisk fråga: Senaste gången organiserade massutvisningar skedde var under förintelsen, där hundratusentals judar deporterades till läger osv.

De kristna i mellanöstern flyr p.g.a av förtryck från radikala muslimer. Du menar att vi ska tvinga bort alla etniskt orena genom liknande metoder?

Citat:
Det har du inte en aning om! Faktum är att SD inte ens anser sig vara nationalister. Hur kan du då uttala dig om den saken, när du inte ens är en nationalist? För mig är inte gåtan vad nationalisterna är, utan hur SD lyckats hamna i detta träsk. Ni är ju mer undfallande än en skrämd byracka, för de andra partierna i riksdagen. Det är för mig den riktiga gåtan, som jag i denna dag fortfarande kämpar med att lösa..

De flesta inom SD anser sig vara nationalister, så kallade "Sverige-vänliga". - Och uppenbarligen har jag visst en aning. SvP har en väljarbas på ca 1000 pers, och SD på ca 800k eller något åt det hållet. De flesta som röstar på SD är nationalister, men inte rasister.

Anar jag en "no-true-scotsman" där man inte är nationalist om man inte är etno-nationalist?
Citera
2014-04-13, 04:00
Avslutad
Citat:
Det var en retorisk fråga: Senaste gången organiserade massutvisningar skedde var under förintelsen, där hundratusentals judar deporterades till läger osv.

Du förnekar alltså att tyskar tvångsutvisades från bland annat Polen och Tjeckoslovakien efter kriget?

Citat:
Anar jag en "no-true-scotsman" där man inte är nationalist om man inte är etno-nationalist?

Snarare ett "no-true-scotsman, but a china-man".
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Nation: Ordet är härlett från latinets nātĭō (stam nātiōn-) som betyder:[1]

födsel
födelsegudinnan Natio
avkomma
ras
stam eller
ett folk.

Senast redigerad av knaz_mongo 2014-04-13 kl. 04:06.
Citera
2014-04-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
De skickas ut så fort vi har fått dem. Som det ser ut nu ska vi få dem 45 dagar innan valet, men förra valet höll de på och jävlades och vi fick valsedlarna först någon vecka innan valet. Vi skickar ut dem så fort vi kan så klart.
Ville bara kolla. Beställde för en vecka sedan ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in