Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-09, 20:33
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Hur valfusket skall förhindras får ju partiledningen diskutera om vilka åtgärder som är bäst.
Ju mer man läser vad du postar så inser man att svp aldrig kommer att få ens 1% av svenska röster.
Citera
2014-04-09, 20:53
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Ju mer man läser vad du postar så inser man att svp aldrig kommer att få ens 1% av svenska röster.

Och ju mera jag läser såna där inlägg som av dig, desto mera inser jag att 90% av befolkningen inte borde ha rösträtt!
Citera
2014-04-09, 22:14
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det här var en synnerligen märklig artikel att nämna Svenskarnas parti i, från dagens Metro.
http://www.ladda-upp.se/bilder/sdsvmmddoawaar/

I övrigt så publicerar bloggen Politiska betraktelser idag en intressant intervju med Björn Björkqvist.
http://politiskabetraktelser.wordpress.com/2014/04/09/bjorn-bjorkqvist-svp-intervjuas/
Det var det mest krystade och genomskinliga försök till skitkastning jag har sett.

När man ser mediadesperation av den här typen börjar man undra om de känner att de håller på att förlora greppet om opinionen. Ganska uppmuntrande, faktiskt.
Citera
2014-04-10, 00:14
Avslutad
Nu får det fan räcka. Jag har velat mellan SD och SvP ett bra tag men när Ullenhag har mage att påstå att zigenarna byggde Sverige till vad det är i dag, då har alla de där dropparna blivit en alldeles för stor sjö.

Jag håller inte med i allt, men det är det minst dåliga valet...

---

Kanske bara jag som är naiv, men kan inte SvP-texten i den artikeln vara en av misstag felplacerad bildtext?
Citera
2014-04-10, 00:48
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nu får det fan räcka. Jag har velat mellan SD och SvP ett bra tag men när Ullenhag har mage att påstå att zigenarna byggde Sverige till vad det är i dag, då har alla de där dropparna blivit en alldeles för stor sjö.

Jag håller inte med i allt, men det är det minst dåliga valet...

---

Kanske bara jag som är naiv, men kan inte SvP-texten i den artikeln vara en av misstag felplacerad bildtext?

Welcome to the clash of civilisations!

Citera
2014-04-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Och ju mera jag läser såna där inlägg som av dig, desto mera inser jag att 90% av befolkningen inte borde ha rösträtt!

Demokrati är bajs, helt enkelt.
Citera
2014-04-10, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Demokrati är bajs, helt enkelt.

Det fungerade nog helt okej när massmedia i dagens form inte fanns och när rösträtten var förbehållen markägande karlar (Sverige runt 1900 mao). Efter det har det gått käpprätt åt skogen.
Citera
2014-04-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det fungerade nog helt okej när massmedia i dagens form inte fanns och när rösträtten var förbehållen markägande karlar (Sverige runt 1900 mao). Efter det har det gått käpprätt åt skogen.

Folkrepresentation i någon form anser jag vara önskvärt men "demokrati" är nog till sin natur ganska så vansinnigt. En majoritet av folket har nog helt enkelt inte vad som krävs för att på ett positivt sätt vara med och styra över samhället och påverka kollektivets framtid.
Citera
2014-04-10, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Folkrepresentation i någon form anser jag vara önskvärt men "demokrati" är nog till sin natur ganska så vansinnigt. En majoritet av folket har nog helt enkelt inte vad som krävs för att på ett positivt sätt vara med och styra över samhället och påverka kollektivets framtid.

Jag håller såklart med. Så som världen idag har utvecklats, med alla teknologiska framsteg (som i sig är en slags globalisering, internet liksom) och den globaliserade ekonomin så är den gamla demokratin alá Sverige strax efter 1900 inte realistisk att eftersträva.

Är det en slutsats vi måste dra av efterkrigstiden är det - som du säger - att majoriteten av folket är får som låter sig ledas av vem som nu är i makten. Det hade kunnat vara Hitler, Mao, Reagan, Palme, Pinochet, Påven - de flesta varken förstår eller kan förstå.
Citera
2014-04-10, 04:57
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch

Problemet med det resonemanget är väl att markägande karlar är ungefär de som sitter och styr i Alliansen idag och det går väl bara marginellt bra.
En begränsning av rösträtten måste nog till det visar ju dagens situation men kanske inte efter de kriterierna.
Skuldfria, arbetsföra män över trettio vore väl ett första bud men då finge väl alla bostadsrättsinnehavande evighetsstudenter blodstörtning.
Citera
2014-04-10, 12:17
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Problemet med det resonemanget är väl att markägande karlar är ungefär de som sitter och styr i Alliansen idag och det går väl bara marginellt bra.
En begränsning av rösträtten måste nog till det visar ju dagens situation men kanske inte efter de kriterierna.
Skuldfria, arbetsföra män över trettio vore väl ett första bud men då finge väl alla bostadsrättsinnehavande evighetsstudenter blodstörtning.
Nej, deras makt är inte bunden till det geografiska Sverige och därför har de heller inget intresse av vårda och sköta landet. Deras intressen och ägande har de i ett saldo i en judiskägd bankdator på Manhattan.
Citera
2014-04-10, 12:34
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Skickas valsedlarna ut direkt när man beställt dem eller strax innan valet, oavsett när man beställt dem?

De skickas ut så fort vi har fått dem. Som det ser ut nu ska vi få dem 45 dagar innan valet, men förra valet höll de på och jävlades och vi fick valsedlarna först någon vecka innan valet. Vi skickar ut dem så fort vi kan så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in