2014-04-12, 18:46
Medlem
bamdidams avatar
Av det som ritades på bilden var huggen i ryggen och hur de såg ut, så tycker jag mer det ser ut som att komma från skölpjärn, inte från Stämjärn.. Bara jag och några andra få i tråden som tycker det skulle vara mer troligt med skölpjärn med tanke på att det var U/C fomade sår?

https://www.google.se/search?q=st%C3%A6mj%C3%A6rn&source=lnms&tbm=isch&s a=X&ei=vVlJU-aoOeK7ygOUs4DQAQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1920&bih=971# q=sk%C3%B6lpj%C3%A4rn&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&im grc=FOmgFTChX3XaKM%253A%3BnEyU5FbUtMXruM%3Bhttp%25 3A%252F%252Fwww.cifall.se%252Fwebshop%252Fimages %252Fturning_tools%252F620.png%3Bhttp%253A%252F%25 2Fwww.cifall.se%252Fwebshop%252Findex.php%253Fmain _page%253Dindex%2526cPath%253D101_103%3B487%3B236
Citera
2014-04-12, 18:48
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
AN ljuger om att hon inte hotat VB.
Jag tycker inte tredjehandsuppgiften om hotet är tillräckligt tillförlitlig för att kunna hävda att AN ljugit. Men det är nog det starkaste kortet hittills i ämnet.
Senast redigerad av Clavell 2014-04-12 kl. 18:54.
Citera
2014-04-12, 18:51
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det är rimligt i ett avseende att han i första läget "glömt" bort VB. Ponera att det står folk som känner AN så kanske han drog till med att han inte har något förhållande med MB i syfte att försöka undkomma rykten. Sedan inser han sitt idiotiska tilltag och ändrar därför sitt "minne" vid det andra mötet med Polisen. Han tvingades offra sitt äktenskap för att undvika ökad misstanke mot honom. För en utomstående så framstår det som lögn vilket det är, men sannolikt inte i avsikt att undkomma mord, snarare för att försöka undvika att han mister sin familj, sitt arbete och rykte på grund av sin otrohet mot AN.
Jag håller helt med dig. Kan tillägga att det är väl nästan troligare att han skulle ha talat sanning om förhållandet om han var skyldig. För då borde han ju förstått att förhållandet skulle komma fram i vilket fall. Men om han är oskyldig kan han ju tänkt att VB kommer nog fram igen och då kanske vårt förhållande kan hållas hemligt. Men en lögn var det likväl.
Senast redigerad av Clavell 2014-04-12 kl. 18:57.
Citera
2014-04-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag håller helt med dig. Men en lögn var det likväl.

Jag vill minnas att när AN kallades till förhör sade hon uttryckligen till MB typ jag hoppas du berättat allt för det tänker jag göra.

Dagen därefter hade MBs minne klarnat nååågot inför nästa förhör.
Citera
2014-04-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
När en person är försvunnen på oklara grunder och polisen förhör en om en ev. relation ljuger man inte. Det ökar misstankegraden gentemot personen ifråga. Det borde ju MB fattat och sagt sanningen med tillägg att frugan inte kände till affären (vilket hon gjorde). Offrar sitt äktenskap gör han ju varje gång han halar ner byxorna på fel adress för att tillfredsställa korven och egot.
Tror inte på ett ord han säger, MB.
Vad människor gör är svårt att veta, några talar sanningen och några ljuger eller försöker dra sig till minnes om vad som har hänt. Efter att en fråga har fått smälta en stund börjar många dra sig till minnes om hur det egentligen var varpå berättelsen förändras i detalj eller helt och hållet. Det är med andra ord din uppfattning om att man inte ljuger när polisen förhör en. Jag är inte så säker på att alla gör så. De flesta människorna ljuger så tillvida att det ofta innehåller en portion sanning och en portion så kallad "vit lögn". Jag litar inte heller på vad MB säger, då han bevisligen och upprepat farit med osanningar då hans byxor har en tendens att ramla ned på fel adress. Håller med dig på den punkten.
Citera
2014-04-12, 19:22
Medlem
Citat:
Tycker du ska kolla MN:s facebook en gång till och jämföra texten där med det antal sms som till slut bildar V A D G Ö R D U, minns inte ordagrannt, men något sådant.
Jag kan varken se en upprepning eller liknelse.
Det beror mest på att du inte förstår eller vill förstå vad jag menar.
Citera
2014-04-12, 19:23
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Har någon bekräftat att det var så det gick till eller är det KJs egna ord? Jag har inte hittat uppgifter från någon av vännerna eller annan person som styrker att det gick till så. KJs ord är inte värda ett nickel i detta målet anser jag. Det och mycket annat är hans helt egna story.

Läs FUP - lite noggrannare denna gång.

Det var en konversation KJ och VB emellan på facebook/sms.
Citera
2014-04-12, 19:30
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Läs FUP - lite noggrannare denna gång.

Det var en konversation KJ och VB emellan på facebook/sms.
Vad menar du? Pratar vi om samma sak nu?
Stod det i en fb-konversation/sms att KJ gjorde slut pga att hans kompis som var rasistisk, påverkat honom? Kan du vara snäll att sätta ut vilken sida detta står på i FUP.
Senast redigerad av yoloits 2014-04-12 kl. 19:33.
Citera
2014-04-12, 19:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:
När en person är försvunnen på oklara grunder och polisen förhör en om en ev. relation ljuger man inte. Det ökar misstankegraden gentemot personen ifråga. Det borde ju MB fattat och sagt sanningen med tillägg att frugan inte kände till affären (vilket hon gjorde). Offrar sitt äktenskap gör han ju varje gång han halar ner byxorna på fel adress för att tillfredsställa korven och egot.
Tror inte på ett ord han säger, MB.

Dessutom stod väl AN i närheten vid första förhöret?

Karln är en patologisk lögnare - han ljög även obehindrat för FS, när han påstod att han inte hade/haft något förhållande med VB. Han berättade att VB efter att ha outat deras icke-existerande relation på facebook tvingats byta klubb och att AN var mycket arg över detta.
Citera
2014-04-12, 19:39
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Vad menar du? Pratar vi om samma sak nu?
Stod det i en fb-konversation/sms att KJ gjorde slut pga att hans kompis som var rasistisk, påverkat honom? Kan du vara snäll att sätta ut vilken sida detta står på i FUP.

Du har ju inte ens lyssnar på CS förhör.
Citera
2014-04-12, 19:44
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det beror mest på att du inte förstår eller vill förstå vad jag menar.

Men då menar du också att KJ själv skrivit inlägget på MPS sida (VB:s efterlysning) och liksom satt än mer blåslampa på sig själv?
Citera
2014-04-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Av det som ritades på bilden var huggen i ryggen och hur de såg ut, så tycker jag mer det ser ut som att komma från skölpjärn, inte från Stämjärn.. Bara jag och några andra få i tråden som tycker det skulle vara mer troligt med skölpjärn med tanke på att det var U/C fomade sår?

https://www.google.se/search?q=st%C3%A6mj%C3%A6rn&source=lnms&tbm=isch&s a=X&ei=vVlJU-aoOeK7ygOUs4DQAQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1920&bih=971# q=sk%C3%B6lpj%C3%A4rn&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&im grc=FOmgFTChX3XaKM%253A%3BnEyU5FbUtMXruM%3Bhttp%25 3A%252F%252Fwww.cifall.se%252Fwebshop%252Fimages %252Fturning_tools%252F620.png%3Bhttp%253A%252F%25 2Fwww.cifall.se%252Fwebshop%252Findex.php%253Fmain _page%253Dindex%2526cPath%253D101_103%3B487%3B236
Om du läser i FUP saa star det att saaren inte är U/C-formade utan D-formade, ritningen visar aat vilket haal saaren är d.v.s. att man ser att dom är baade aat vänster och höger sidan vänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in