2014-04-12, 19:52
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du har ju inte ens lyssnar på CS förhör.
Jodå visst har jag lyssnat på VBs mammas vittnesmål dock bara en gång och det var ett bra tag sen. Då kan ju du berätta vad hon sa om det.
Senast redigerad av yoloits 2014-04-12 kl. 19:54.
Citera
2014-04-12, 19:59
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du framställer en tredjehandskälla som belagda fakta? Person A säger en sak till person B som sen för uppgiften vidare till person C. Person B och C kan bara kommunicera på krattig engelska eller dålig svenska (VB:s mamma behövde tolk vid förhören). Man behöver inte vara expert på vare sig kommunikation eller vittnespsykologi för att inse att risken för överföringsfel är stor här. Liksom att kvinnorna i det starkt uppjagade tillstånd de måste befunnit sig i kan ha blandat ihop saker och missförstått prat de hört "på stan" om AN:s facebookkommentarer

Jag har f.ö. lyssnat på förhöret och flera gånger läst vad som sades i FUP (det var ungefär samma)

Det finns ingen belagd SMS-kontakt mellan AN och VB i signaleringslistan, ett ämne du och andra nogsamt undviker. I vilket annat sammanhang skulle hotet ha framförts?

OM AN trots allt framfört någon form av hot till VB så ser jag det som mer troligt att det skedde sommaren innan då affären delvis avslöjades. Om VB anförtrott sig om ett sånt hot till Yngves fru så finner jag det inte osannolikt att hon kan ha överdrivit det starkt - det låg ju liksom i hennes natur att göra sånt. Tänk på hur hon får MB:s ord om hat till att han vill döda henne ("Hatar är starkt ord lika stark som du, om hatar då vill man döda någon").

Jag har inte påstått att jag vet att det var en ansträngd relation, jag har bara sagt vilken förklaring jag ser som mest trolig till den ganska korta middagen. Har du nån källa på att de åkte hem för att begå ett mord?

Få se nu... hur är det med tredjehandsuppgifter i din egen lilla objektiva lista över KJs skuld? Du kastar sten i glashus igen MrFail...

Nu var det väl så att Yngves fru berättade detta för CS och J-ES på minnesstunden?Således andrahandsuppgift. Vad har du för belägg att påstå att Yngves fru inte pratar bra svenska?

EDIT: Kanske hoten framfördes via de nummer som polisen uppenbarligen missat utreda?

EDIT2: Nu är ju inte VBs telefon återfunnen heller eller hur? AN kanske ringde VB på numret som är outrett? AN kanske framförde hoten via skype? Är VBs skype kollad av polisen?
Senast redigerad av zero73 2014-04-12 kl. 20:12.
Citera
2014-04-12, 20:05
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jodå visst har jag lyssnat på VBs mammas vittnesmål dock bara en gång och det var ett bra tag sen. Då kan ju du berätta vad hon sa om det.

Du får allt lyssna igenom förhöret själv.

Din inställning visar tydligt på hur dåligt påläst du är och hur obenägen du är på att ta in fakta och tolka dessa.
Citera
2014-04-12, 20:17
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Stod det i en fb-konversation/sms att KJ gjorde slut pga att hans kompis som var rasistisk, påverkat honom? Kan du vara snäll att sätta ut vilken sida detta står på i FUP.

Ingen FB-konversation. Det framgick i förhören. Skall kolla senare exakt var. Kollar Game of Thrones. Bästa serien baserad på verkliga händelser.
Citera
2014-04-12, 20:20
Medlem
zero73s avatar
AN ljög väl förövrigt även om att hon inte kände till att relationen VB/MB återupptagits/aldrig avslutats före den 9:e maj 2013?

Den som läst FUP(noggrant) inser detta tämligen omgående, om hen nu inte är svagbegåvad vill säga....
Citera
2014-04-12, 20:26
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Ingen FB-konversation. Det framgick i förhören. Skall kolla senare exakt var. Kollar Game of Thrones. Bästa serien baserad på verkliga händelser.

Lycka till...

(FUP s822, facebook konversation mellan VB/KJ)
Citera
2014-04-12, 20:30
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Enligt förhöret med WL så hade VB mest varit i sovrummet och WL uppfattade att KJ pysslat om henne. Kanske medförde det att den manlige partnern som var drogad och svartsjuk gick in på sin FB sida och skrev bara DÖ den 3/5. Resten kan ni lista ut själva. Bor dessutom denna person inom mastens täckningsområde och kommer från ett hem där man avlivar djur med treeggad kniv så får scenariot ett annat innehåll.

Min fetning.

Nej, det har WL aldrig sagt! Den som säger detta är RK, ingen annan. Festen RK refererar till ägde rum ca ett år innan förhöret med RK.

Så, en gång för alla, VB var ICKE på valborgsfesten hos KJ den 30 april 2013!
Citera
2014-04-12, 20:31
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du får allt lyssna igenom förhöret själv.

Din inställning visar tydligt på hur dåligt påläst du är och hur obenägen du är på att ta in fakta och tolka dessa.
Jahaja, liten, så Du kan återge alla förhör och ljudfiler ordagrant?? Minsann! Verkligen??

Jag hörde det vittnesmålet när filerna precis lagts upp här i tråden. Rätt bra tag sen faktiskt. En del av filerna har jag lyssnat fler ggr på men inte hennes. Jag vet vad hon sa och hur jag resonerade i saken.

Citera
2014-04-12, 20:31
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Vad menar du? Pratar vi om samma sak nu?
Stod det i en fb-konversation/sms att KJ gjorde slut pga att hans kompis som var rasistisk, påverkat honom? Kan du vara snäll att sätta ut vilken sida detta står på i FUP.

FUP s822
Citera
2014-04-12, 20:32
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Vad menar du? Pratar vi om samma sak nu?

Lufta FUP s822 och sen så kan du återkomma.
Citera
2014-04-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men då menar du också att KJ själv skrivit inlägget på MPS sida (VB:s efterlysning) och liksom satt än mer blåslampa på sig själv?
Jag har uttryckt den tanken i ett tidigare inlägg som en möjlighet, ja. Däremot är det inte på något vis mitt huvudspår men är intresserad av att följa olika spår, det här är ett spår av flera. Nrä det tar stopp så tar det sopp och då kollar man ett annat.
Citera
2014-04-12, 20:43
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Jag har uttryckt den tanken i ett tidigare inlägg som en möjlighet, ja. Däremot är det inte på något vis mitt huvudspår men är intresserad av att följa olika spår, det här är ett spår av flera. Nrä det tar stopp så tar det sopp och då kollar man ett annat.

Jag gör inte den kopplingen, då KJ redan uppgett att VB var hos honom 4 maj. Om informationen hade missats hade det varit en sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in