Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Källan är Yngves fru. Du kanske inte lyssnat på Jan-Erik Similäs TR förhör?
Källa på att relationen mellan brudparet och MB var ansträngd?
Du framställer en tredjehandskälla som belagda fakta? Person A säger en sak till person B som sen för uppgiften vidare till person C. Person B och C kan bara kommunicera på krattig engelska eller dålig svenska (VB:s mamma behövde tolk vid förhören). Man behöver inte vara expert på vare sig kommunikation eller vittnespsykologi för att inse att risken för överföringsfel är stor här. Liksom att kvinnorna i det starkt uppjagade tillstånd de måste befunnit sig i kan ha blandat ihop saker och missförstått prat de hört "på stan" om AN:s facebookkommentarer
Jag har f.ö. lyssnat på förhöret och flera gånger läst vad som sades i FUP (det var ungefär samma)
Citat:
Jan-Erik säger spontant att Yngves fru för någon vecka sedan berättat för Jan-Eriks fru i
samband med Vatchareeyas minnesstunda att Annika Nordström hotat ta ihjäl Vatchareeya.
Om det sker via SMS kan Jan-Erik inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan
Vatchareeya försvinner.
Det finns ingen belagd SMS-kontakt mellan AN och VB i signaleringslistan, ett ämne du och andra nogsamt undviker. I vilket annat sammanhang skulle hotet ha framförts?
OM AN trots allt framfört någon form av hot till VB så ser jag det som mer troligt att det skedde sommaren innan då affären delvis avslöjades. Om VB anförtrott sig om ett sånt hot till Yngves fru så finner jag det inte osannolikt att hon kan ha överdrivit det starkt - det låg ju liksom i hennes natur att göra sånt. Tänk på hur hon får MB:s ord om hat till att han vill döda henne ("Hatar är starkt ord lika stark som du, om hatar då vill man döda någon").
Jag har inte påstått att jag vet att det var en ansträngd relation, jag har bara sagt vilken förklaring jag ser som mest trolig till den ganska korta middagen. Har du nån källa på att de åkte hem för att begå ett mord?