2014-04-12, 12:18
Medlem
hotel6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe25
Känns som rebellerna avancera i Aleppo? Ser tyngre ut för de tappra soldater som är belägrade i centralfängelset.
Det där fängelset är väldigt intressant, det har väl utsatts för självmordsattacker och granatbeskjutning ett flertal ggr om inte dagligen? Finns det fortfarande några fångar kvar att hålla fängslade? Hur kan man försvara ett fängelse samtidigt som man ska laga mat till fångarna och ge annan typ av 'vård och omsorg' när dessa vakter/soldater är avskurna från omvärlden?

Delvis var väl fängelset omringat av terrorister? Hur pass omringat är fängelset nu, hur transporteras mat och ammunition in?

Hur som helst är det otroligt starkt att regeringen fortfarande kontrollerar fängelset.

Edit: minns att det fanns en liknande situation kring en flygplats som var omringad någonstans i Syrien, där släppte man ner mat och annan utrustning från luften. Ganska ofta hamnade den utrustningen i terroristernas händer då paketen blåste iväg.
Senast redigerad av hotel6 2014-04-12 kl. 12:20.
Citera
2014-04-12, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hotel6
Jag räknade med att detta påstående skulle komma upp och jag säger inte emot det utan stödjer snarare den teorin(att al-qaida är ett verktyg som USA använder i olika sammanhang), däremot påstår jag fortfarande att dessa krigare är muslimer, vad/vem påstår att muslimer inte kan samarbeta med USA och Israel? Ifall de inte är muslimer så vänligen berätta för mig vilken typ av tro dessa människor har!?

Angående ditt exempel av att hänga kors på dörren och samtidigt hugga halsen av någon. Det finns mycket som man inte får eller ska göra enligt många religioner men som dess utövare ändå utför/begår, det gör inte per automatik så att de personerna inte tillhör den religionen som de påstår sig följa.

Edit:
I Iran som är Shiadominerat hänger man folk i lyftkranar pga äktenskapsbrott och homosexualitet och man stenar även kvinnor av olika anledningar (i alla fall om man tror våra västerländska medier) är det al qaida i farten även i dessa fall, eller är det mer rätt att stena någon än att halshugga? Det enda jag vill komma fram till är att det är muslimer som utför dessa dåd och precis som det finns onda människor med kristen eller judisk tro så finns det onda människor med muslimsk tro.

För att få muslim stämpeln så måste man uppfylla kraven för att vara en muslim och det är flera krav och al-Qaida uppfyller inte ett enda krav. Finns inga Al-Qaida doktriner heller och deras krigare är inte ett dugg religiösa utan de är ute efter pengar bara och västerländska underrättelse tjänster erbjuder de det. Folk som motiverade av Al-Qaida Imam är typ knarkare eller kriminella människor. USA skyddar Saudiarabien så att Saudi "imamerna" fortsätter sprida dessa ideologier som amerikanerna tjänar på i större längd.

Riktiga muslimer är ett hot mot imperialism och hot till imperialism måste förgöras snabbt därför har imperialistiska makter försökt eliminera Iran i 35 år, medans USA låter saudi vara ifred och skydda de för att de vet att saudi bara sprider ondska i regionen och icke islam.

I Iran så avrättas man inte för äktenskap brott utan man får piskrapp och fängelse. Stening har avskaffats i Iran Rättssystem så det finns inte längre samma sak med amputering.
Homosexuella avrättas och det är enligt sharia lagar.
Dessa straff mot dessa saker är för att skydda det sociala samhället från korruption.
Vill du diskutera mer om lagar i islam så får du starta en tråd eller så kan du pm mig
Mvh azaz94
Citera
2014-04-12, 12:32
Medlem
sorias avatar
Terroristerna i Aleppo hade i samband med attacken på Kasab gått till offensive och SAA framfart bromsades en del pga av attacken på Kasab som fick SAA skicka lite förstärkningar dit, idag medlade SAA i Aleppo att terrorist offensiv har stoppats och man räknar med att snart avancera igen.
Minst 80% Aleppo under SAA kontroll, de hårdaste striderna pågår runt Aleppos centralfängelset och på andra sidan stan runt flygvapnets underrättelsebas .

En man från Österrike som var tagen av terroristerna i Homs berättar om hur han blev behandlat
https://www.facebook.com/photo.php?v=318382194975499

En video som postats och diskuterats på jihadsidor visar hur en SAA smyger och överraskar två terrorister och skjuter ihjäl dom(enligt info från jihadsidan själv)
https://www.youtube.com/watch?v=R12v2Zn5vjw&feature=youtu.be
På slutet av video visas en del av diskussionen, många islamister är upprörda för han som försätter filma, de tycker att han skulle lägga ner kameran och skjuta SAA soldaten.

Tre lastbilar exploderade vid gränsen när de körde in från Turkiet, lastbilarna var lastade med flera ton vapen och bomber, okänd varför de exploderade.

En tysk tjej har åkt till Syrien för sexjihad, syns här posera med en annan jihadist
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10246249_622696947799441_4232294963702109612_n.jpg

ISIS avrättar en man offentligt, han är misstänks samarbeta med regeringen
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/q75/s720x720/10014624_318369784976740_3068000291293732293_n.jpg

Enligt rykten har IF ledare Zahran al-Aloosh vänt Saudi ryggen, han ska ha fått 150miljoner dollar vid sista besök i Saudi och efter det har han vägrat ta order från de.....okänt vad sprikan beror på.

Andra rykten säger att USA vill ha Jamal Maarouf som ny ledare för FSA, trots att han i en intervju erkände att han samarbetar med al-Qaida, Jamal Maarouf är också känd från dokumentären som sändes på SVT förra året
http://cdn.rt.com/files/news/24/a5/10/00/jamal-maarouf.si.jpg

På tisdag kl 22,00 sänder SVT ett program som heter Tillbaka till Homs, gissar att det är ett till vinklad program om "frihetskämparna" i Syrien.
Citera
2014-04-12, 12:34
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Denna diskussion kommer alltid upp, man påstår att en viss typ av Islam som utövas är felaktig och att det inte är 'riktiga' muslimer hit och dit. Snälla lägg ner det där snacket, ingen varken du, jag eller någon annan är rätt person att avgöra vilken typ av Islam eller för den delen någon annan typ av religion som är 'rätt' eller 'fel'.

Man kan kalla dessa människor för terrorister, frihetskämpar, demokratisträvare you name it men alla är i grund och botten muslimer och grundar sin tro i någon form av Islam.

Du kan väl inte på fullaste allvar tro att islam går ut på att slakta människor som inte tror på det du tror?
För det är ju den läran terroristerna predikar.

Dom är muslimer men det är en salafistisk form, att vilja ha sharialagar ett ex, vad jag förstått så står det inte någonstans i koranen om sharialagar utan att det är människors salafistiska syn som dom skrivit ner i en separat bok som blev sharialagarna? Kan ha fel om detta men om jag kom ihåg rätt så var det något sånt.

Vad min poäng var att om det står i koranen att man ska respektera kristendomen och judendomen, och man gör tvärtom så är man ingen riktig muslim.
Citera
2014-04-12, 12:40
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soria
SAA har visat att den kan ta sig in och rensa vilket område som helst, Qalamoun bergen är en dröm för terroristerna, och en mardröm för vilken arme som helst att anfalla och ändå klarade SAA rensa område på några månader, många förståsigpåare satt i TV och diskuterade hur "rebellerna" var skyddade i Qalamoun och i hur lätt de kunde försvara sig i många år och hur mycket förluster SAA skulle få ...blablabla nu är alla tysta och chockade av hur snabbt det gick .....vi hade ju en i tråden som trodde på skitsnacket Pinngisbyxor det är bara att läsa det han skrev om Qalamoun tidigare i tråden, vilken pajas

Kasab fronten är en annat bevis för hur SAA/NDF klarar hantera terroristerna, det blev en fiasko trots hjälp från turkiska artilleri , överraskning moment och tusentals jihadister som var tränade av CIA i Jordanien.

Vi får inte glömma att tacka elitsoldaterna från Hizbollah också Utan dom hade det gått mycket sämre för SAA i Qalamoun
Citera
2014-04-12, 12:42
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Det där fängelset är väldigt intressant, det har väl utsatts för självmordsattacker och granatbeskjutning ett flertal ggr om inte dagligen? Finns det fortfarande några fångar kvar att hålla fängslade? Hur kan man försvara ett fängelse samtidigt som man ska laga mat till fångarna och ge annan typ av 'vård och omsorg' när dessa vakter/soldater är avskurna från omvärlden?

Delvis var väl fängelset omringat av terrorister? Hur pass omringat är fängelset nu, hur transporteras mat och ammunition in?

Hur som helst är det otroligt starkt att regeringen fortfarande kontrollerar fängelset.

Edit: minns att det fanns en liknande situation kring en flygplats som var omringad någonstans i Syrien, där släppte man ner mat och annan utrustning från luften. Ganska ofta hamnade den utrustningen i terroristernas händer då paketen blåste iväg.

Mat och förnödenheter släpps från himlen. Sen tror jag att det har varit 2 stora attacker på fängelset från terroristerna. Båda 2 slutade i fiasko.
Citera
2014-04-12, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Vi får inte glömma att tacka elitsoldaterna från Hizbollah också Utan dom hade det gått mycket sämre för SAA i Qalamoun
Syrier vill inte nämna Hizbollah eller shia miliserna utan bara ger beröm till deras arme.
De vill inte erkänna att utan shia så skulle det vara en Wahabi regim i Syrien.
Yabrud och Qusayr befriades av Hizbollah och SAA har inte lyckats befria någon stad än.
Kolla på Aleppo och Darra de kan inte avancera.

Jag säger som Qassem, ge mig en division av Basj så hade jag befriat hela Syrien på några månader.

Kolla på videon shia grupper krigar mot wahabi terrorister.
http://www.youtube.com/watch?v=KNe5LFNTFEE
Senast redigerad av azaz94 2014-04-12 kl. 12:54.
Citera
2014-04-12, 13:22
Bannlyst
Citat:
Jag räknade med att detta påstående skulle komma upp och jag säger inte emot det utan stödjer snarare den teorin(att al-qaida är ett verktyg som USA använder i olika sammanhang), däremot påstår jag fortfarande att dessa krigare är muslimer, vad/vem påstår att muslimer inte kan samarbeta med USA och Israel? Ifall de inte är muslimer så vänligen berätta för mig vilken typ av tro dessa människor har!?

du påstår att de är muslimer, vad baserar du det på? västmedia? vad vet du om islam?

de har ingen tro, de är djävulens folk

islam handlar om heder, moral, kunskap, värdighet, lojalitet, att bygga, vara ärlig. Ingen är perfekt men det är det man strävar efter. Inget av detta finns hos terroristerna.

Citat:
Angående ditt exempel av att hänga kors på dörren och samtidigt hugga halsen av någon. Det finns mycket som man inte får eller ska göra enligt många religioner men som dess utövare ändå utför/begår, det gör inte per automatik så att de personerna inte tillhör den religionen som de påstår sig följa.

om du inte ser skillnad på en kristen och en person som halshugger folk så ligger problemet hos dig. Du har ingen kunskap om religion och ingen kontakt med Gud. Vilken är din religion?

Citat:
Edit:
I Iran som är Shiadominerat hänger man folk i lyftkranar pga äktenskapsbrott och homosexualitet och man stenar även kvinnor av olika anledningar (i alla fall om man tror våra västerländska medier) är det al qaida i farten även i dessa fall, eller är det mer rätt att stena någon än att halshugga? Det enda jag vill komma fram till är att det är muslimer som utför dessa dåd och precis som det finns onda människor med kristen eller judisk tro så finns det onda människor med muslimsk tro.

inget av det du skriver om iran stämmer, du är hjärntvättad av västmedia. Du skriver ju själv att det är västmedia som är din källa.

Om du vill lära dig nåt om vad som händer får du sluta läsa västmedia. Nu har du noll koll och upprepar bara lögner som västmedia lärt dig.

svårt att ta en person som lär sig från västmedia seriöst, du verkar ju förstått att al qaida styrs av väst, stämmer det med västmedias beskrivning? så varför litar du på dem i andra frågor?

västmedias beskrivning av mellanöstern är 100% lögn

edit:

en sak som är intressant är att varje gång jag diskuterar med nån hjärntvättad som du tar de påhittade exempel om iran som exempel på dålig islam men aldrig saudi arabien. Det är för att saudi arabien kontrolleras av väst men inte iran. Väst vill ta över iran, därför hjärntvättas ni så att ni blir glada när västerländska arméer dödar iranier i ett eventuellt krig eller västerländska politiker hindrar irans utveckling med sanktioner.

Vill du veta en sak? Saudi är terroristland nummer ett. Väst stödjer terroristerna. Iran är emot terroristerna.
Senast redigerad av joghd 2014-04-12 kl. 13:38.
Citera
2014-04-12, 13:58
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azaz94
Syrier vill inte nämna Hizbollah eller shia miliserna utan bara ger beröm till deras arme.
De vill inte erkänna att utan shia så skulle det vara en Wahabi regim i Syrien.
Yabrud och Qusayr befriades av Hizbollah och SAA har inte lyckats befria någon stad än.
Kolla på Aleppo och Darra de kan inte avancera.

Hur kan du jämföra Yabrud och Qusayr med Aleppo? Det är i princip uteslutande SAA/NDF som strider i Aleppo och framstegen i staden under det senaste året är antagligen de största och absolut viktigaste i hela kriget.
Citera
2014-04-12, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Hur kan du jämföra Yabrud och Qusayr med Aleppo? Det är i princip uteslutande SAA/NDF som strider i Aleppo och framstegen i staden under det senaste året är antagligen de största och absolut viktigaste i hela kriget.
Hade Hezbollah gjort en stor offensiv mot Aleppo hade hela Aleppo skulle tagen på några veckor faktum är att syriska armen är värdelösa och vinsterna vid Yabrud och Qusayr är tack vare Hezbollah. SAA är värdelösa det var de som från början förlorade alla dessa områden och gränserna.

Hade det varit ett shia styre hade sådant varit i princip omöjligt. Varför gör inte väst samma sak mot Iran? Religiösa arme är motiverade och har större chans vid strider.
SAA kämpar för en dum ideologi som heter Bath och Bath ideologi är misslyckad och materialistisk ideologi som är inte värd att kämpa för.

Kom en inte sedan med en dum kommentar att striderna handlar inte Bath ideologin utan om syrien. Utan Bath hade hela krisen inte överhuvudtaget inträffat. Eftersom Syrien är sunni så hoppas jag på ett religiöst sunni styre som bekämpar sionism och wahabism inte någon idiot som påstår sig vara en alawit.

Alawiterna bör göra uppror efter kriget mot bath och kräva en religiös alawistisk stat.

Angående Aleppo på vilket sätt kontrollerar SAA 70 procent eller 80 som soria påstår?
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Battle_of_Aleppo_map.svg
Senast redigerad av azaz94 2014-04-12 kl. 14:17.
Citera
2014-04-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al.Zarqawi
Det är inte bara twelver som är shia utan även alawiter brukar klassas som det.

Det är samma familj ja, men det är fortfarande inte samma skit. Allawi är shia/2
Citera
2014-04-12, 15:32
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azaz94
Hade Hezbollah gjort en stor offensiv mot Aleppo hade hela Aleppo skulle tagen på några veckor faktum är att syriska armen är värdelösa och vinsterna vid Yabrud och Qusayr är tack vare Hezbollah. SAA är värdelösa det var de som från början förlorade alla dessa områden och gränserna.

Hade det varit ett shia styre hade sådant varit i princip omöjligt. Varför gör inte väst samma sak mot Iran? Religiösa arme är motiverade och har större chans vid strider.
SAA kämpar för en dum ideologi som heter Bath och Bath ideologi är misslyckad och materialistisk ideologi som är inte värd att kämpa för.

Kom en inte sedan med en dum kommentar att striderna handlar inte Bath ideologin utan om syrien. Utan Bath hade hela krisen inte överhuvudtaget inträffat. Eftersom Syrien är sunni så hoppas jag på ett religiöst sunni styre som bekämpar sionism och wahabism inte någon idiot som påstår sig vara en alawit.

Alawiterna bör göra uppror efter kriget mot bath och kräva en religiös alawistisk stat.

Angående Aleppo på vilket sätt kontrollerar SAA 70 procent eller 80 som soria påstår?
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Battle_of_Aleppo_map.svg

Hela ditt inlägg stinker av okunskap och förutfattade meningar. Det fetmarkerade påvisar hur du tänker, dvs. du vill ha sharia-styrda stater.
Bara idèn du har om "elitsoldaterna"( ) Hezbollah... Att dessa superelitsoldater som skulle städa upp storstaden aleppo på några veckor... Vet du ens vad hezbollah är för sorts organisation? Tror du dem alla är captain-america-soldater? Vet du hur det är att strida i bebyggelse? haha alltså du är skrattretande. Läs på lite så slipper du fortsätta förlöjliga dig själv.

Och ja, aleppo-staden är kontrollerad till ca 80% av SAA, men du som inte kan läsa kartor räknar in områdena utanför staden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in