Citat:
Ursprungligen postat av
hotel6
Jag räknade med att detta påstående skulle komma upp och jag säger inte emot det utan stödjer snarare den teorin(att al-qaida är ett verktyg som USA använder i olika sammanhang), däremot påstår jag fortfarande att dessa krigare är muslimer, vad/vem påstår att muslimer inte kan samarbeta med USA och Israel? Ifall de inte är muslimer så vänligen berätta för mig vilken typ av tro dessa människor har!?
du påstår att de är muslimer, vad baserar du det på? västmedia? vad vet du om islam?
de har ingen tro, de är djävulens folk
islam handlar om heder, moral, kunskap, värdighet, lojalitet, att bygga, vara ärlig. Ingen är perfekt men det är det man strävar efter. Inget av detta finns hos terroristerna.
Citat:
Angående ditt exempel av att hänga kors på dörren och samtidigt hugga halsen av någon. Det finns mycket som man inte får eller ska göra enligt många religioner men som dess utövare ändå utför/begår, det gör inte per automatik så att de personerna inte tillhör den religionen som de påstår sig följa.
om du inte ser skillnad på en kristen och en person som halshugger folk så ligger problemet hos dig. Du har ingen kunskap om religion och ingen kontakt med Gud. Vilken är din religion?
Citat:
Edit:
I Iran som är Shiadominerat hänger man folk i lyftkranar pga äktenskapsbrott och homosexualitet och man stenar även kvinnor av olika anledningar (i alla fall om man tror våra västerländska medier) är det al qaida i farten även i dessa fall, eller är det mer rätt att stena någon än att halshugga? Det enda jag vill komma fram till är att det är muslimer som utför dessa dåd och precis som det finns onda människor med kristen eller judisk tro så finns det onda människor med muslimsk tro.
inget av det du skriver om iran stämmer, du är hjärntvättad av västmedia. Du skriver ju själv att det är västmedia som är din källa.
Om du vill lära dig nåt om vad som händer får du sluta läsa västmedia. Nu har du noll koll och upprepar bara lögner som västmedia lärt dig.
svårt att ta en person som lär sig från västmedia seriöst, du verkar ju förstått att al qaida styrs av väst, stämmer det med västmedias beskrivning? så varför litar du på dem i andra frågor?
västmedias beskrivning av mellanöstern är 100% lögn
edit:
en sak som är intressant är att varje gång jag diskuterar med nån hjärntvättad som du tar de påhittade exempel om iran som exempel på dålig islam men aldrig saudi arabien. Det är för att saudi arabien kontrolleras av väst men inte iran. Väst vill ta över iran, därför hjärntvättas ni så att ni blir glada när västerländska arméer dödar iranier i ett eventuellt krig eller västerländska politiker hindrar irans utveckling med sanktioner.
Vill du veta en sak? Saudi är terroristland nummer ett. Väst stödjer terroristerna. Iran är emot terroristerna.