Citat:
Ursprungligen postat av
azaz94
När tror att kriget tar slut?
Beror på.... gissar på några månader om väst drar tillbaka sitt stöd för terroristerna .
Även om väst försätter stödja terroristerna men Turkiet väljer att stänga gränsen så tar det några månader för SAA att krossa terroristerna i landet, utan öppna gränser kan inte terroristerna få in nytt blod som ersätter de döda ....visst det går fortfarande att smuggla in jihadister och vapen men inte som det går nu, nu passerar de över gränsen utan hinder i bussar och långtradare .
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Det är iofs en definitionsfråga när det exakt är slut men jag sa det i december redan, först sa jag framåt jul, sen sa jag i vår och sen sa jag i sommar men nu håller mig till i sommar. Tycker det är rätt stora framsteg vi har sett och om qualamon eller hur det stavas är rensat snart så kan de nog koncentrera sig lite mer på övriga områden?
SAA har visat att den kan ta sig in och rensa vilket område som helst, Qalamoun bergen är en dröm för terroristerna, och en mardröm för vilken arme som helst att anfalla och ändå klarade SAA rensa område på några månader, många förståsigpåare satt i TV och diskuterade hur "rebellerna" var skyddade i Qalamoun och i hur lätt de kunde försvara sig i många år och hur mycket förluster SAA skulle få ...blablabla nu är alla tysta och chockade av hur snabbt det gick .....vi hade ju en i tråden som trodde på skitsnacket
Pinngisbyxor det är bara att läsa det han skrev om Qalamoun tidigare i tråden, vilken pajas
Kasab fronten är en annat bevis för hur SAA/NDF klarar hantera terroristerna, det blev en fiasko trots hjälp från turkiska artilleri , överraskning moment och tusentals jihadister som var tränade av CIA i Jordanien.