2014-04-12, 09:38
Medlem
Grillen89s avatar
Det verkar ligga en förbannelse över min barbar. De enda legendariska som droppar för mig är 2-handade vapen, tror jag har fått 10 stycken på rad nu. Nog för att loot är RNG, men detta börjar bli löjligt. Någon som lider utav samma problem?
Citera
2014-04-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Legendes och Bountys..
Jag har varit ute efter Set-reduce ringen, Shrine-handskarna och Gå igenom monster skorna enda sedan RoS kom!
inte ens varit i närheten av något av dom!
Aldrig varit i ett party där någon fått någon av dessa items, vet inte om jag för oturen med mig helt enkelt..
För mängder av folk jag lirar med får dessa saker dagligen då jag inte är med i deras party

Själv fick jag 3 ringar varav 2 rollade dåligt och 1 jävligt bra på HC, samma kväll.. gör act 1 och 4.
Citera
2014-04-12, 09:54
Medlem
battacs avatar
Så fick man 4 delar marauder på DH:n och har alla pets framme hela tiden. Riktigt bra faktiskt, får passiva bonusarna från alla pet och på activate får man allas active skill samtidigt.

Nu saknas bara kridershot...
Citera
2014-04-12, 11:58
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Legendes och Bountys..
Jag har varit ute efter Set-reduce ringen, Shrine-handskarna och Gå igenom monster skorna enda sedan RoS kom!
inte ens varit i närheten av något av dom!
Aldrig varit i ett party där någon fått någon av dessa items, vet inte om jag för oturen med mig helt enkelt..
För mängder av folk jag lirar med får dessa saker dagligen då jag inte är med i deras party
Jag fick skorna du pratar om igår. Men de rullade dåligt, och som WW barb har jag ingen nytta av effekten som skorna har. Så det blev material av skorna.
Citera
2014-04-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillen89
Det verkar ligga en förbannelse över min barbar. De enda legendariska som droppar för mig är 2-handade vapen, tror jag har fått 10 stycken på rad nu. Nog för att loot är RNG, men detta börjar bli löjligt. Någon som lider utav samma problem?

Samma här... det ENDA som droppar för mig är 2-hands vapen och amuletter.
Citera
2014-04-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillen89

Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Samma här... det ENDA som droppar för mig är 2-hands vapen och amuletter.

Välkomna in i klubben! Är samma sak för mig sedan jag gick tillbaka till min barb. Har fått 6 legendarys och 5 av dem har varit 2h och en har varit bracers. På min Wiz är det helt annorlunda, har fått 3 set items, bla. två Tal' rasha delar, och 10-talet legendarys där det varit nästan olika för varje gång. Värt att tillägga är att jag är en casual gamer så jag har inte fått SÅ mkt ändå.

På tal om loot, är det bara jag som upplever att man får bättre loot på nätterna/väldigt sent på kvällen? Om så är fallet, kan det ha att göra med att färre personer spelar vid den tidpunkten vilket betyder större sannolikhet att just DU ska få ett bra item? Bara en liten tanke som slagit mig.
Citera
2014-04-12, 16:34
Medlem
KonradMorgans avatar
Alla kör wizards med +800 dmg efter 20 timmars speltid. Jag borde själv försöka börja levla min wizard men vill vara lite originell!
Citera
2014-04-12, 16:48
Medlem
fULL-s avatar
Citat:
Och där smällde man in en 3e karaktär på över 1 mille obuffad damage
Wiz, Munken och nu Crusadern

Hoppas på få Barben och WD över 1 mille med!

Varför ha det som mål då profile dps inte säger något om din char?
Citera
2014-04-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Finns det någon vettig sida där man kan kolla vad bossar droppar osv. eller är det verkligen 100% random vart allt finns?

Vet inte om det var din fråga. Men allt är inte random. Vissa speciella delar när du ska tillverka saker finns hos specifika monster.

Du kan se vart du kan hitta dessa delarna här:
http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/diablo-iii-general-discussion/83094-guide-legendary-crafting-materials-drop-locations
Citera
2014-04-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Alla kör wizards med +800 dmg efter 20 timmars speltid. Jag borde själv försöka börja levla min wizard men vill vara lite originell!

Jag har iofs en Wizard med +800k damage, men min Demon hunter har 1,080 miljoner damage.
Skulle kunna komma upp över 1,1 mille med bättre brallor men jag är nöjd med mina 2 Marauder set prylar. (ska skaffa 4 har 3 , men mina Marauder dojjor är lite sämre än dom jag har nu och 3 ger ingen extra bonus)
Citera
2014-04-12, 18:33
Medlem
battacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Jag har iofs en Wizard med +800k damage, men min Demon hunter har 1,080 miljoner damage.
Skulle kunna komma upp över 1,1 mille med bättre brallor men jag är nöjd med mina 2 Marauder set prylar. (ska skaffa 4 har 3 , men mina Marauder dojjor är lite sämre än dom jag har nu och 3 ger ingen extra bonus)

Satsa annars på Ring of Royal Grandeur (stavning?), droppar i cachepåsar från act 1. Den reducar antal items du behöver för set bonus med 1, alltså får du pet bonusen med bara 3 marauder.
Citera
2014-04-12, 18:51
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Välkomna in i klubben! Är samma sak för mig sedan jag gick tillbaka till min barb. Har fått 6 legendarys och 5 av dem har varit 2h och en har varit bracers. På min Wiz är det helt annorlunda, har fått 3 set items, bla. två Tal' rasha delar, och 10-talet legendarys där det varit nästan olika för varje gång. Värt att tillägga är att jag är en casual gamer så jag har inte fått SÅ mkt ändå.

På tal om loot, är det bara jag som upplever att man får bättre loot på nätterna/väldigt sent på kvällen? Om så är fallet, kan det ha att göra med att färre personer spelar vid den tidpunkten vilket betyder större sannolikhet att just DU ska få ett bra item? Bara en liten tanke som slagit mig.

Haha, har bytt till att farma på min Crusader - fler one hands som droppar, som dessutom är värdelösa för min Crusader. Dessa går raka vägen till min Barb

Har upplevt samma sak. Spelat mycket mellan 14-22 och får kanske max en legendary i timmen. Loggar jag däremot in vid 7-tiden medans jag äter frukost får jag oftst 2-3 stycken på en timme. Även sent på natten känns det likadant, låter ju sjukt om det får max droppa xxx-antal thunderfurys per timme. Sedan på natt/morgonen när få spelar så skulle man själv ha godare chans att hitta dessa (och många andra). Fast jag tror att det är något man får för sig då man plötsligt spenderar hälften av tiden i någon av byarna istället för slagfältet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in