2014-04-11, 22:49
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Loota precis min fjärde thunderfury.

Fan va nice!

Jag fick en på lvl 55 med min första char men skulle väldigt gärna vilja ha en nu på 70. Riktigt nice vapen!

Iofs. är jag inte en sån som läser massor om spelet (t.ex bara läst denna sidan i tråden här) utan bara farmar och spelar hejvilt tills jag får nåt skoj!

Finns det någon vettig sida där man kan kolla vad bossar droppar osv. eller är det verkligen 100% random vart allt finns?

Jag såg en D3-wiki någon gång men tror den var outdated.
Citera
2014-04-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Fan va nice!

Jag fick en på lvl 55 med min första char men skulle väldigt gärna vilja ha en nu på 70. Riktigt nice vapen!

Iofs. är jag inte en sån som läser massor om spelet (t.ex bara läst denna sidan i tråden här) utan bara farmar och spelar hejvilt tills jag får nåt skoj!

Finns det någon vettig sida där man kan kolla vad bossar droppar osv. eller är det verkligen 100% random vart allt finns?

Jag såg en D3-wiki någon gång men tror den var outdated.

Bossar är random. Men det finns speciell loot i de olika akternas bounty-bags.

Samt klasspecifika set över torment 1, även dessa är helt random.
Citera
2014-04-11, 23:53
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas
Bossar är random. Men det finns speciell loot i de olika akternas bounty-bags.

Samt klasspecifika set över torment 1, även dessa är helt random.

Ahaa, tack! Då börjar det bli lite klarhet i saken.

Så för att klargöra: Om jag kör alla bounties i act 1 t.ex så får man den där bagen som brukar
innehålla 1 miljon gems och ca 50 blood shards, är det i dessa det finns spec. loot alltså?

Finns det någon lista där man kan se vilka som innehåller vad?

"Samt klasspecifika set över torment 1"
Är det på svårighetsgraderna t1-t6 som ETT visst set dropar eller är det ett per tormentnivå?
För dessa spelar det alltså ingen roll vart man farmar?
Citera
2014-04-11, 23:58
Medlem
Red-Pandas avatar
Är man garanterad en legendary när man spelar igenom act I till V?
Eller gäller det bara första gången man spelar igenom?
Citera
2014-04-11, 23:59
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Ahaa, tack! Då börjar det bli lite klarhet i saken.

Så för att klargöra: Om jag kör alla bounties i act 1 t.ex så får man den där bagen som brukar
innehålla 1 miljon gems och ca 50 blood shards, är det i dessa det finns spec. loot alltså?

Finns det någon lista där man kan se vilka som innehåller vad?

"Samt klasspecifika set över torment 1"
Är det på svårighetsgraderna t1-t6 som ETT visst set dropar eller är det ett per tormentnivå?
För dessa spelar det alltså ingen roll vart man farmar?
All loot kan droppa överallt i spelet, från vilket monster eller tunna som helst. Bortsett från bounty bag items.
Här är en lista på vad för sets som bara kan droppa på torment, och även en lista på bounty bag loot.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10189299133

Samma loot på torment 1 som torment 6.
Citera
2014-04-12, 00:00
Medlem
battacs avatar
Exakt, den lilla påsen du får efter varje avslutad act i adventure mode kan innehålla legendaries. Dessa legendaries är act-specifika, dvs påsarna i act 1 droppar vissa legs, act 2 droppar andra osv.

De gröna, class specifika set itemsen droppar bara i Torment. Samma drops i Torment 1 som i 6 men givetvis högre dropchans i T6.

Här är en bra sammanställning av alltihopa:

edit: något för sen :P
Citera
2014-04-12, 00:36
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
All loot kan droppa överallt i spelet, från vilket monster eller tunna som helst. Bortsett från bounty bag items.
Här är en lista på vad för sets som bara kan droppa på torment, och även en lista på bounty bag loot.

Samma loot på torment 1 som torment 6.

Citat:
Ursprungligen postat av battac
Exakt, den lilla påsen du får efter varje avslutad act i adventure mode kan innehålla legendaries. Dessa legendaries är act-specifika, dvs påsarna i act 1 droppar vissa legs, act 2 droppar andra osv.

De gröna, class specifika set itemsen droppar bara i Torment. Samma drops i Torment 1 som i 6 men givetvis högre dropchans i T6.

Här är en bra sammanställning av alltihopa:

edit: något för sen :P

Tack som fan grabbar(?)!

Men oh-my-god vad dum jag känner mig nu. Det slog mig precis vad fan ni menar med "legs".
Det måste väl ändå betyda legendaries? Förstod det först nu när du skrev det i detta sammanhang.

Såg någon en sida bak som farmat 18 legs på en dag och undrade vad i hela helvete han ska med så många byxor till, de spelar ju inte så mycket större roll än andra set-delar.

Det klargjorde även en tidigare konversation med en bekant där han pratade om att det dropar specifika legs i en act.

Ska ta en titt på länken också!
Citera
2014-04-12, 00:53
Medlem
Darre08s avatar
Era tips till att farma legendarys?

Era tips att levla upp snabbt paragon levels?
Citera
2014-04-12, 00:59
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darre08
Era tips till att farma legendarys?

Era tips att levla upp snabbt paragon levels?

Spela rifts
Citera
2014-04-12, 06:14
Medlem
tyses avatar
Kadala var snäll idag, rift -> kadala triumvirate, rift -> kadala storm crow
Citera
2014-04-12, 06:38
Medlem
ImWorthlesss avatar
Legendes och Bountys..
Jag har varit ute efter Set-reduce ringen, Shrine-handskarna och Gå igenom monster skorna enda sedan RoS kom!
inte ens varit i närheten av något av dom!
Aldrig varit i ett party där någon fått någon av dessa items, vet inte om jag för oturen med mig helt enkelt..
För mängder av folk jag lirar med får dessa saker dagligen då jag inte är med i deras party
Citera
2014-04-12, 08:38
Medlem
ImWorthlesss avatar
Och där smällde man in en 3e karaktär på över 1 mille obuffad damage
Wiz, Munken och nu Crusadern

Hoppas på få Barben och WD över 1 mille med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in