Citat:
Nej, men det är väldigt frustrerande att försöka föra normala diskussioner och ständigt höra saker som inte har någon förankring med verkligheten. Föreställ dig att du försöker diskutera Sverige och svensk politik med några ryssar. Dessa ryssar börjar då tala om att Sverige är ett skitland för att det styrs av homosexuella, där folk förlorar oskulden vid 8 års åldern och blir impotenta vid 12 års åldern. (Något som rysk statlig TV faktiskt sagt om Sverige.) Skulle du inte då bli väldigt frustrerad? Du vet ju att det inte är så. Det är mycket i Sverige som du inte vet om och är beredd att diskutera om, men just dessa saker vet du ju är ren skitsnack. Blir det då inte jobbigt att försöka föra en normal diskussion? När du hela tiden får höra antaganden som du garanterat vet är osanna, och som du påpekat och motbevisat tusentals gånger? Men trots detta så envisas dina motdebattörer att ständigt dra upp dessa antaganden och ständigt låta hela sin bedömning styras av dessa antaganden, varje gång ni diskuterar Sverige. Blir det inte frustrerande till slut?
Citat:
Ett par hundra pers är ingen massa. Inkörda provokatörer från Ryssland, lokala alkoholiserade förmågor som ser möjligheten att göra sig en hacka till nästa vodkaflaska, samt pensionerade sovjetnostalgiker - är ingen massa. Men jag förstår att i din alternativa verklighet så är det massiva demonstrationer som vill frigöra sig från den påhittade terrorn i Kiev.
Citat:
Kiev är anstucket av fascistisk och nazistisk ideologi och dessa element hade stort inflytande inte bara för att störta demokratin och för att avsätta den president som folket hade valt, utan även i den fortsatta utvecklingen där journalister misshandlas, åklagare misshandlas, presidentvalskandidater misshandlas, talare i talarstolen i parlamentet avbryts och misshandlas.
Det är inte i första hand jag eller andra ”foliehattar” som påstår att nazism och fascism är den ideologi som styr i Kiev. Det är den drabbade befolkningen som säger det och denna befolkning säger att det visst är viktigt att skydda sig mot fascism och nazism. Konstigt va? Det är detta folk som nu har fått nog och kommit ut på gatorna i Östukraina och som är så allvarliga i sin gärning att de till och med har beväpnat sig då de känner den nazistiska historien ganska väl.
Det är inte i första hand jag eller andra ”foliehattar” som påstår att nazism och fascism är den ideologi som styr i Kiev. Det är den drabbade befolkningen som säger det och denna befolkning säger att det visst är viktigt att skydda sig mot fascism och nazism. Konstigt va? Det är detta folk som nu har fått nog och kommit ut på gatorna i Östukraina och som är så allvarliga i sin gärning att de till och med har beväpnat sig då de känner den nazistiska historien ganska väl.
Drabbade befolkningen? Om det är nu fascister/nazister som tagit över, var finns det då fall av främlingsfientliga våldsbrott? Var? Vem hotas? Vem misshandlas? Visa mig ett enda fall av dessa "nazister/fascister"? Det räcker inte med påhittade såna, jag vill se konkreta bevis på vad det är som de behöver skydda sig mot? Visa mig fascismen/nazismen! Börjar ju bli spännande. Alla talar om dessa nazister/fascister, om terrorn i Kiev, om stackars östra Ukraina.... men ingen har faktiskt sett dessa nazister/fascister? Ingen har hotats på nazistiska/fascistiska grunder? Är de möjligen osynliga? Eller besitter de andra övernaturliga egenskaper?
Nej, misshandel av TV-chefen av Svobodamedlem är inget fascistiskt/nazistiskt hot. Det är aggressivt och kriminellt beteende som skall lagföras, men det är ingen fascism/nazism. Det är dessutom inget unikt i Ukraina, det finns många fall där ledamöter från Regionernas Parti misshandlat journalister, slagits i parlamentet etc. Det är bara ett tecken på en omogen politisk elit, det är dock inget uttryck av nazism/fascism.
Du talar sedan om misshandel av åklagare och presidentkandidat? Ja, såvitt jag vet så var det inte några politiker som misshandlade åklagaren? Det var en ensam kille som utförde en brottslig gärning. Inte heller gjorde han det med nazistisk/fascistisk motivering. Såvitt jag vet så påbörjade polismyndigheten i Ukraina en undersökning i detta ärende. Såvitt jag vet så försökte de gripa honom, varpå det blev skottlossning och han avled.
Misshandel av presidentkandidat? Han fick några örfilar, frågar du mig så förtjänade han mer. Bo Ringholm (S) fick en tårta i ansiktet några år sedan. Är det nazister/fascister som styr i Sverige? Nej, precis. Dessutom vet vi inte ens vilka som utdelade dessa örfilar, det var helt enkelt en arg folkmassa. Även här var det en vanlig brottslig gärning utförd av civila personer. Men inte heller här finns det något tecken på fascism/nazism.
Förstår du nu hur löjlig din argumentation är? Din bedömning/dina slutsatser är i och för sig begripliga. Dock bygger de ju bevisligen på ett helt felaktigt faktaunderlag. Du talar om att skydda sig från, och bekämpa, nazister. Ja, det ska man göra, det håller jag med dig om. Dock bör det ju också finnas något nazistiskt/fascistiskt hot eller fara? Vilket det bevisligen inte gör just nu. Så hela din bedömning av situationen och dina slutsatser bygger på lögner och förvrängd fakta. Gör om, gör rätt. Sluta tro på lögner och sluta sprida dem.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-12 kl. 04:36.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-12 kl. 04:36.