Citat:
Ursprungligen postat av
tverskoy
Du glömde att skriva bye bye russia på slutet av ditt inlägg.
Jo, men du vet väl vad som brukar hända med cancerceller vid modern behandling?
Citat:
Ursprungligen postat av
micks
Förstår du inte att Ryssland så som det ser ut idag endast är 20 år gammalt och som fick ta över ett totalt misskött land när kommunismen föll. Tror du det bara tar 20 år att reparera det? hur såg Sverige ut när det var 20 år gammalt
Om jag har förstått det rätt så har medellivslängden bland män/eller totalt höjts med ca 10 år en enligt en post i förra tråden. Det måste väl ändå tyda på något
Att Ryssland nu måste satsa mer på försvaret beror ju på en massa länder som krigshetsar likt dig.
Det är givetvis glädjande
om den förväntade livslängden för ryska män ökat. Jag tror dock här bara på FN siffror inte intern sk. rysk "statistik". Men än om den förväntade livslängden har ökat så ligger den under väst nivå, och förmodligen under sådana länder som Vietnam.
Sanningen är att den ryska ekonomin sköttes professionellt under de första åren av Putins styre, (han själv poängterade t.ex. vad ekonomisk tillväxt kunde betyda). Men nu, tyvärr, så håller Ryssland på att bli den militärekonomi som Sovjetunionen, i praktiken, var.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Ryssar är en konstig blandning av nihilister och fatalister, det kan verkligen ses i trafiken. De har inte bilbälte för de tycker att om det är meningen att de ska dö så kommer de göra det ändå, och förresten är det ingen mening med livet iaf, typ.

De är manschauvinister såklart. Extremt många är alkisar redan från tidig ålder. "Bland männen av de tidiga dödsfallen kunde 59 procent kopplas till alkohol och bland kvinnorna 33 procent. Vanligaste orsak till dödsfallen var alkoholrelaterade olyckor, våld, alkoholförgiftning och akuta hjärtsjukdomar." Om kvinnorna inte är alkoliserade så blir de iaf ihjäslagna av sina män.
Denna blandning av att en stor del är alkoholister, fatalister och allmänt grisar leder såklart till att de inte planerar för framtiden! Putin är ett exempel på detta. Han har lyckats komma till makten, pengarna börjar rulla in men nu då? Jo nu ska vi leka lite historiska lekar med vapen och gamla KGB-takter för gubben är 62 och ska snart dö, vad ska man då med pengar och vänner till?
Synd bara att Ukrainarna blev svaret på hans gubbkris. Snart går denne patetiske gamla man över gränsen med sina trupper, bara han hittar en bra historiskt fin ursäkt, som mordet på någon hög ryss som man kan anordna på ett fint sätt.
Nu skall man inte generalisera alla ryssar eller ryskor. Men bland många nyheter som jag hört idag är att ordföranden i världsbanken hävdar att 24 procent av världens tillväxt har som grundval satsningar på sjukvård och utbildning. Så om Putler istället satsat på detta så skulle Ryssland kunnat ha haft en betydligt stabilare och mindre sårbar ekonomi än man har idag.
Fler intressanta nyheter kommer nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Du menar att det ekonomiska stöd regeringen i Kiev får ska användas till vapen istället för att rädda landet ur ekonomisk katastrof? Jag undrar vad stora delar av folket i Ukraina anser om det.
Ukraina har Ryssland som regional stormakt och måste försöka att förhålla sig till det på bästa sätt, om inte för annan anledning ekonomisk. Att Kiev nu förlorat Krim är trist men det får dom svälja nu då dom själva kunde ha insett vad som kunde hända om dom tänkt till. Samma hände Guantanamo basen då USA fick en fientlig regering på Kuba och jag har inget att invända mer än det också var logiskt ur strategisk synvinkel att behålla den landsdelen mot Kubas vilja. Jag vet inte men USA kanske fortfarande betalar Castro leasingavgift för basen.
Stora delar av det ukrainska folket vill säkert att landet skall kunna försvaras emot en främmande makts aggression. Sedan
vet jag inte om pengarna kommer att gå till det militära försvaret. Men mig veterligen så har USA inte uppgett vad pengarna skall gå till. Och du brukar det innebära att de kan gå till militärt stöd.
Några nyheter som jag nyss hört på CNN, BBC, Sky och Al Jazeera:
NATO avbryter allt militärt samarbete med Ryssland.
Militärövningar skall hållas med Ukraina
Ryssland ses av NATO som det största hotet emot fred och stabilitet i Europa.
Och sedan en tråkig, men väntad nyhet:
Ryssarna höjer gaspriset med 40 procent för Ukraina.