Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-10, 15:24
  #7321
Medlem
Rakiis avatar
Någon som har sett Unchain av Toyoda? Snöat in mig helt på sportdokumentärer, MMA och så igen efter att ha sett ett par andra dokumentärer, denna ska handla om en japansk boxare och påminna om Rocky.

http://www.imdb.com/title/tt0280170/
Citera
2014-04-10, 15:27
  #7322
Avstängd
JuzupWilkoszs avatar
Juzup tycker du ska se Rikidozan. Visserligen ingen dokumentär men en stabil biopic..
Citera
2014-04-10, 15:33
  #7323
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuzupWilkosz
Juzup tycker du ska se Rikidozan. Visserligen ingen dokumentär men en stabil biopic..

Då ska jag spana in den, tack så mycket!
Citera
2014-04-10, 16:41
  #7324
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Någon som har sett Unchain av Toyoda? Snöat in mig helt på sportdokumentärer, MMA och så igen efter att ha sett ett par andra dokumentärer, denna ska handla om en japansk boxare och påminna om Rocky.

http://www.imdb.com/title/tt0280170/

Den handlar ganska lite om kampsport och ganska mycket mer om en människa utanför samhället och några av hans mer psykiskt stabila kompisar. Det finns en del kampsport i form av boxning och främst kickboxning / thaiboxning men inte tillräckligt för att den ska engagera en åt endera hållet. Ingen film som du behöver se alls egentligen och synnerligen inte för att tillfredställa ditt behov av sportdokumentärer.
Citera
2014-04-10, 17:53
  #7325
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Den handlar ganska lite om kampsport och ganska mycket mer om en människa utanför samhället och några av hans mer psykiskt stabila kompisar. Det finns en del kampsport i form av boxning och främst kickboxning / thaiboxning men inte tillräckligt för att den ska engagera en åt endera hållet. Ingen film som du behöver se alls egentligen och synnerligen inte för att tillfredställa ditt behov av sportdokumentärer.

Din "varning" inför filmen fick mig dock desto mera intresserad då jag alltid finner det intressant med människor som lever utanför samhället och dess normer, i synnerhet i det väldigt strikta japanska samhället. Ska se den trots allt, då jag bara har den och Hanging Garden kvar att se av Toyoda-san.
Citera
2014-04-10, 18:40
  #7326
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Din "varning" inför filmen fick mig dock desto mera intresserad då jag alltid finner det intressant med människor som lever utanför samhället och dess normer, i synnerhet i det väldigt strikta japanska samhället. Ska se den trots allt, då jag bara har den och Hanging Garden kvar att se av Toyoda-san.

Ja, om det är den som saknas så ska du se den, särskilt om du nu ändå är inne i en "kampsports-episod". Har sett sämre dokumentärer även om jag absolut inte skulle rekommendera Unchained till ja, någon egentligen.
Citera
2014-04-10, 18:53
  #7327
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Ja, om det är den som saknas så ska du se den, särskilt om du nu ändå är inne i en "kampsports-episod". Har sett sämre dokumentärer även om jag absolut inte skulle rekommendera Unchained till ja, någon egentligen.

Har lite OCD att jag måste se alla filmer av vissa regissörer som jag gillar, men Unchained verkar väldigt bra i min mening, ska nog ta och se den senare idag.
Citera
2014-04-11, 23:51
  #7328
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Har ni några tips på filmer till en som gillade Vengeance-trilogin, Memories of murder, The Chaser, I Saw The Devil och liknande?

Seriemördare:

The Fives
Hide & Seek
Confession of Murder
Hwayi: A Monster Boy
Helpless

Actionfilmer med mycket fightingscener, biljakter och nordkoreanska spioner:

Commitment
Secretly Greatly
Running Man
The Suspect

Samtliga filmer är koreanska BTW
Citera
2014-04-12, 00:30
  #7329
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Seriemördare:

The Fives
Hide & Seek
Confession of Murder
Hwayi: A Monster Boy
Helpless

Actionfilmer med mycket fightingscener, biljakter och nordkoreanska spioner:

Commitment
Secretly Greatly
Running Man
The Suspect

Samtliga filmer är koreanska BTW

Har The suspect kommit med engelsk text?
Citera
2014-04-12, 01:09
  #7330
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Har The suspect kommit med engelsk text?

Engelsk text dök upp igår tror jag.
Citera
2014-04-12, 11:16
  #7331
Medlem
hetfields avatar
Ett tips kan vara att testa att söka på 영어자막 (engelsk text) på koreanska filmer, minns att jag hittat när jag sökt så någon gång då jag när jag inte hittat med en vanlig sökning.

Någon som sett The Face Reader föresten?
Citera
2014-04-12, 14:48
  #7332
Medlem
NirvanAs avatar
Kan verkligen rekommendera A Touch of Sin iaf som jag såg för ett tag sen, sjukt bra och intressant socialrealism, gillade särskilt sista montaget i filmen. Självklart blev den bannlyst i hemlandet då den inte visar Kina i toppslag direkt.

4/5
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback