2014-04-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Varför bry sig om MB överhuvudtaget? Nej det har jag inte vidhållit alls. tvärtom.

Dom hörs i en mordutredning.
Dom ljuger som fan.
Varför tror du att dom ljuger?
Citera
2014-04-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag har svårt att tro att KJ kommer att ta fallet själv ..

Så du tror - på fullaste allvar - att din vansinniga event-teori/komplotter kommer att besannas?

Finns inget som ens andas om att du skulle ha rätt. Därvidlag.
Citera
2014-04-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag har svårt att tro att KJ kommer att ta fallet själv ..

Du glömde (?) att besvara frågorna hen ställde. Även jag ser fram emot svar på svaren!
Citera
2014-04-11, 21:51
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Har du någon vettig förklaring om varför polisen fann tejp i vb hår, om nu avsikten var att tejpa för "tättslut"?
När VBs torso skulle fraktas från bilen de 20 metrarna ner till fp2 så bar/drog gm torso med ett stadigt tag runt hennes långa hår. För att underlätta arbetet gjorde gm en tjock tofs av håret genom att tejpa ett antal tejpbitar så det liknade en repstump. Antagligen några längs med, några runt. På så sätt slapp gm ta på huden/kroppen som började se lite härjad ut.
Citera
2014-04-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Har du någon vettig förklaring om varför polisen fann tejp i vb hår, om nu avsikten var att tejpa för "tättslut"?

Ingen aning. Har just "plastat" in resterna av kvällsmåltiden.

Jag drar ut en lämplig bit av plastfolien som täcker maten. "tättslut"

Hur andra tänker, vet jag inget om.
Citera
2014-04-11, 22:10
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Dom ljuger som fan.
Vad är det dom ljuger om?
Jag vet att MB förnekade förhållandet med VB i första förhöret. Men det är kanske inte så konstigt. Jag vet också att MB och ANs version av vad som hände på natten VB försvann inte matchar helt men det är väl inte heller så konstigt. Jag kan inte säga säkert vad gjorde på kvällen för några dagar sen. Det hade väl nästan varit mer misstänkt om deras historia matchat exakt.

Men vad finns det mer för säkra lögner? Jag har mest sett en massa overifierade påstående om att de ljugit. Som t.ex. att man inte hämtar källvatten på våren som vissa påstår medan andra säger att det kan man visst göra. Om de kände till KJ eller inte. Vilket i alla fall inte jag sett bevisat att de gjorde. Bara antagande. Men jag kan säkert ha missat något.
Citera
2014-04-11, 22:10
Medlem
Citat:
Dom ljuger som fan.
Jag anser att MB/AN beter sig rätt så normala. Med normalt beteende avses - kommer inte riktigt ihåg vad de gjorde, tror att någon sa, osv. Vidare får man hålla i minne att MB höll på med vänsterprassel vilket inte gör det så märkligt att AN ringer och påminner honom om bröllopsmiddag (själva avsikten med telefonsamtalet kan ha varit att kolla vad han höll på med. Hon var svartsjuk vilket inte är så märkligt med tanke på att han verkligen vänsterprasslade). MB raderar sms, inte konstigt heller då risken förelåg att AN skulle kunna komma på honom med att han och VB skickade meddelanden mellan varandra, det i ett läge då han redan påstått för AN att hans tidigare snedsteg var en engångsföreteelse samt att han hade slutat med detta. Det låter som en självbevarelsedrift för en vänsterprasslare att radera bort eventuella bevis som AN eventuellt kunde komma över. Om nu, vilket jag tror, VB var över en sväng till Sushi Bar innan hon hämtades upp av KJ så är det inte heller märkligt att han påstår att han var tvungen att åka iväg från Sushi för att köpa penslar på ICA. Det verkliga syftet bör ha varit att skapa en rimlig ursäkt för att snabbt åka iväg från Sushi då AN var på väg dit. Sedan har han inte uppvisat något intresse av att släppa kontakten helt med VB, dock har han visat för henne att hon gått för långt i sitt stalkande. VB accepterade aldrig detta varför hon vill visa sitt oberoende, att hon kan stå på egna ben utan att behöva MB, varpå hon skriver ut och jogga^^. MB som har fullt upp med renoveringen av Sushi passar även på att vara med AN, åker till stugan. Han uppfattar inte först att det har hänt VB något varför han skriver ha ha...dissar du mig. Han förstår när han läser facebook att hon har skaffat ett tillfälligt pök, åtminstånde är det vad hon vill göra gällande, när hon tar kontakt med KJ som blir förvånad att hon gör detta. När MB så småningom får klart för sig att hon är försvunnen samt att Polisen med flera letar efter henne förstår han att han hamnar i skottgluggen. Han är i detta läge orolig för sin framtid, familj och verksamhet. Då är det inte heller märkligt att han först förnekar VB i första mötet med Polisen, men att i nästa steg erkänna vad som har hänt då det handlar om allvarliga saker. Detta gör inte honom till en lögnare kopplat till VB, snarare bör händelsen ses som ett tappert försök att komma undan de frågor som Polisen ställer. Det är anledningen till varför han byter version om VB. Det är inte heller märkligt att han gör sig av med bilen som han ger bort. I tidningar har det figurerat att en motsvarande bil har kört runt i området inklusive gula huset. MB har väl som alla andra med lite förstånd behov av att sopa undan spår som leder tanken till honom, detta av flera skäl, bli igenkänd, bli påmind, osv. Att MB sedan har ett bevittnat hett humör, osv gör inte honom till mördare men det gör honom till en individ som är beredd att såra den han är ihop med. MB har många sidor som är mörka om man får tro det som framgår i FUP och det får han nu lida för. KJ är dömd, i och för sig på rätt svaga grunder men polisens och utredarnas uteslutningsförmåga och funna saker med blod på samt mer än 900 förhör har ringat in honom som den ende kandidaten till mordet på VB. Jag tror dock fortfarande att hans pappa har varit med på ett hörn (städat, hjälpt till). KJ kan även ha haft en medhjälpare och jag ser endast fem möjliga kandidater - AB, WL, NS, DJ och Schlangenkraft. Vem vet?
Citera
2014-04-11, 22:13
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Dom ljuger som fan.
Tror inte egentligen det är kvalificerade lögner. Snarare brist på minne.

När man lever tillsammans och har gjort ett tag så blir livet slentrian, dagarna blir lika varandra och det är svårt att veta när, var, hur något hände om det inte är specifika händelser som gör att man kommer ihåg just den dagen. Man är inte tillsammans 24-7 men har ändå en gemensam dygnsrytm, vissa gemensamma rutiner och det är troligtvis dessa rutiner som kommit fram från början och som ändrats bitvis ju mer man kommer på vilken dag det var. Annars vet jag inte riktigt vilka lögner det handlar om förutom att mörka förhållandet till VB vilket är helt förståeligt.

Varför ljuger KJ? Brist på minne vid endast 22 års ålder eller skyldig till mord?
Senast redigerad av yoloits 2014-04-11 kl. 22:17.
Citera
2014-04-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Visst, kanske det, men min poäng är att det i sig i så fall inte är troligare än att en ensam GM av någon anledning får ett raseriutbrott mot en kvinna han känner. Statistiskt sett är det nog troligare att det är en ensam man utan medhjälpare och inte en man där en kvinna täcker upp för honom efter brottet har begåtts. Det är väl åtminstone rätt svårt för MB att ha begått brottet utan att AN har vetskap om det? Kanske omöjligt.

Vad säger statistiken om folk som ljuger i en mordutredning.
Dom ljuger båda två.
Citera
2014-04-11, 22:24
Medlem
highfives avatar
Citat:

När man lever tillsammans och har gjort ett tag så blir livet slentrian, dagarna blir lika varandra och det är svårt att veta när, var, hur något hände om det inte är specifika händelser som gör att man kommer ihåg just den dagen. Man är inte tillsammans 24-7 men har ändå en gemensam dygnsrytm, vissa gemensamma rutiner och det är troligtvis dessa rutiner som kommit fram från början och som ändrats bitvis ju mer man kommer på vilken dag det var. Annars vet jag inte riktigt vilka lögner det handlar om förutom att mörka förhållandet till VB vilket är helt förståeligt.

Varför ljuger KJ? Brist på minne vid endast 22 års ålder eller skyldig till mord?
Nu var det dotterns bröllopsmiddag så det är en dag som man bör minnas. Sen hade de inte levt tillsammans så himla länge. Med MB som äkta hälft så lär inte dagarna varit så lika.
Citera
2014-04-11, 22:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
När VBs torso skulle fraktas från bilen de 20 metrarna ner till fp2 så bar/drog gm torso med ett stadigt tag runt hennes långa hår. För att underlätta arbetet gjorde gm en tjock tofs av håret genom att tejpa ett antal tejpbitar så det liknade en repstump. Antagligen några längs med, några runt. På så sätt slapp gm ta på huden/kroppen som började se lite härjad ut.
Det skulle väl i så fall innebära att någon påse ej var trädd över huvudet och GM inte
särskilt besvärad av att råka få se sitt offer i ansiktet och ögonen?

Din teori där håller jag för mycket sannolik måste jag säga. Det förklarar på ett bra och
trovärdigt sätt förekomsten av tejpbitar i håret på VB.
Citera
2014-04-11, 22:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Kvällen 4 maj var inte slentrianmässig. De hade slängt i sig en middag på 1,5 timmar tillsammans med hustruns dotter och hennes make för att fira deras bröllop. Sådant minns man, och vad som hände efteråt också, i fem dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in