Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Dom hörs i en mordutredning.
Dom ljuger som fan.
Varför tror du att dom ljuger?
Jag anser att MB/AN beter sig rätt så normala. Med normalt beteende avses - kommer inte riktigt ihåg vad de gjorde, tror att någon sa, osv. Vidare får man hålla i minne att MB höll på med vänsterprassel vilket inte gör det så märkligt att AN ringer och påminner honom om bröllopsmiddag (själva avsikten med telefonsamtalet kan ha varit att kolla vad han höll på med. Hon var svartsjuk vilket inte är så märkligt med tanke på att han verkligen vänsterprasslade). MB raderar sms, inte konstigt heller då risken förelåg att AN skulle kunna komma på honom med att han och VB skickade meddelanden mellan varandra, det i ett läge då han redan påstått för AN att hans tidigare snedsteg var en engångsföreteelse samt att han hade slutat med detta. Det låter som en självbevarelsedrift för en vänsterprasslare att radera bort eventuella bevis som AN eventuellt kunde komma över. Om nu, vilket jag tror, VB var över en sväng till Sushi Bar innan hon hämtades upp av KJ så är det inte heller märkligt att han påstår att han var tvungen att åka iväg från Sushi för att köpa penslar på ICA. Det verkliga syftet bör ha varit att skapa en rimlig ursäkt för att snabbt åka iväg från Sushi då AN var på väg dit. Sedan har han inte uppvisat något intresse av att släppa kontakten helt med VB, dock har han visat för henne att hon gått för långt i sitt stalkande. VB accepterade aldrig detta varför hon vill visa sitt oberoende, att hon kan stå på egna ben utan att behöva MB, varpå hon skriver ut och jogga^^. MB som har fullt upp med renoveringen av Sushi passar även på att vara med AN, åker till stugan. Han uppfattar inte först att det har hänt VB något varför han skriver ha ha...dissar du mig. Han förstår när han läser facebook att hon har skaffat ett tillfälligt pök, åtminstånde är det vad hon vill göra gällande, när hon tar kontakt med KJ som blir förvånad att hon gör detta. När MB så småningom får klart för sig att hon är försvunnen samt att Polisen med flera letar efter henne förstår han att han hamnar i skottgluggen. Han är i detta läge orolig för sin framtid, familj och verksamhet. Då är det inte heller märkligt att han först förnekar VB i första mötet med Polisen, men att i nästa steg erkänna vad som har hänt då det handlar om allvarliga saker. Detta gör inte honom till en lögnare kopplat till VB, snarare bör händelsen ses som ett tappert försök att komma undan de frågor som Polisen ställer. Det är anledningen till varför han byter version om VB. Det är inte heller märkligt att han gör sig av med bilen som han ger bort. I tidningar har det figurerat att en motsvarande bil har kört runt i området inklusive gula huset. MB har väl som alla andra med lite förstånd behov av att sopa undan spår som leder tanken till honom, detta av flera skäl, bli igenkänd, bli påmind, osv. Att MB sedan har ett bevittnat hett humör, osv gör inte honom till mördare men det gör honom till en individ som är beredd att såra den han är ihop med. MB har många sidor som är mörka om man får tro det som framgår i FUP och det får han nu lida för. KJ är dömd, i och för sig på rätt svaga grunder men polisens och utredarnas uteslutningsförmåga och funna saker med blod på samt mer än 900 förhör har ringat in honom som den ende kandidaten till mordet på VB. Jag tror dock fortfarande att hans pappa har varit med på ett hörn (städat, hjälpt till). KJ kan även ha haft en medhjälpare och jag ser endast fem möjliga kandidater - AB, WL, NS, DJ och Schlangenkraft. Vem vet?