2014-04-11, 20:23
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Somliga verkar om inte vilja gå i döden så i vart fall väldigt långt för att få just det paret
inför rätta och bli dömda på studs till livstid så att den stackars lille KJ slipper krypa in
i en fängelsecell.
Att det saknas bevisning skiter man väl högaktningsfullt i, bara man får det förhatliga
paret dömt för mord.

Snacka om drev alltså.
Det är nästan så att man hoppas att vissa här får uppleva att bli uthängda själva på det
här viset en gång så att de får känna av hur det kan vara.

Nu brukar jag inte läsa dina inlägg..men som svar:

Vem som är mördare spelar snart ingen roll. Saken är den att åklagarnas framställan knappast baseras på bevis. De har ett blodspår i ett bagage. Resten av det TR fick ta ställning till kan knappast kallas indicier, då det mesta och det som lades fokus på var ren hitte-på utan röd tråd.
Ingen ska bli inlåst på så vaga grunder, där samtliga avgörande bevis saknas.
MB/AN skulle analyserats. Samtliga i familjen MB/AN var ovän med VB, så ock MB:s bror.
Jag kan knappast blanda in fler än dem som förekommit i FUP och faktiskt dem som det var span på, eller?
Citera
2014-04-11, 20:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
FUP skrivs väl förfan inte för att tillfredsställa er som sitter här och mår illa för att ni inte vet mer än just det som står i FUP.

Nu är du där igen! Vad är det du vet så säkert som ingen annan fått ta del av?
Senast redigerad av larsingvarsfru 2014-04-11 kl. 20:34.
Citera
2014-04-11, 20:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Att du befinner dig på din egen gata och inte ens i Boden, i verkligheten där allt utspelats syns tydligt. Inte minst din tro på trålfiske i Luleälven, och att du inte har en "susning" om KJ:s vänner eller ens vet hur begränsad umgängeskrets KJ hade och även VB. "Lilla" Boden där alla vet allt om alla...att MB umgås med och känner polis/åklagare..."vänskapskorruption" hör du inte själv att du är helt borta? Sen hade du inte läst FUP heller, du vet allt ändå? Nej du sitter på "din gata" och fantiserar, njuter av att få lägga fram din tro som du hoppas är sann fast du säger tvärtmot för VB:s skull. Jävligt konstig böjelse för en som var ung på tidigt 60 tal.

Jag har aldrig påstått att trålfiske sker i Luleälven, men ett lik som dumpats i älven gissar jag driver med strömmarna ut i Bottenviken,och där inbillar jag mig att trålning förekommer ..

Nej, jag hoppas för VB:s skull att jag har tvärfel om det här. Att hon inte togs som offer i ett event av likasinnade med KJ - men dessvärre var det nog så, och det tror jag förr eller senare kommer att visa sig.
Citera
2014-04-11, 20:29
Medlem
Citat:
FUP skrivs väl förfan inte för att tillfredsställa er som sitter här och mår illa för att ni inte vet mer än just det som står i FUP.

FUP har en större tyngd än så - den är ett underlag för åklagare, advokater och rättens ledamöter att luta sig mot.

Den är alltså väldigt viktig.

Om den inte är utförd korrekt så är det lätt att tro att domen också vilar på svagt virke.
Citera
2014-04-11, 20:41
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
FUP har en större tyngd än så - den är ett underlag för åklagare, advokater och rättens ledamöter att luta sig mot.

Om den inte är utförd korrekt så är det lätt att tro att domen också vilar på svagt virke.
Rättens ledamöter läser inte FUP, vart har du fått det ifrån?
Det som domarna vilar på är det som presenteras i rättegångarna och inte det som står i FUP.
Citera
2014-04-11, 20:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du är medveten om att den sortens konspirationer vid kvinnomord är mycket ovanliga jämfört med att en ensam GM av ett eller annat skäl utövar så grovt våld mot en ensam kvinna att hon avlider?

Jovisst, men det här är ett kvinnomord av det lite mer ovanliga slaget. Det kommer du och övriga att bli varse med tiden.
Citera
2014-04-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Rättens ledamöter läser inte FUP, vart har du fått det ifrån?
Det som domarna vilar på är det som presenteras i rättegångarna och inte det som står i FUP.

Fel av mig. Men - indirekt - får dom det till bords via åklagarna och advokaternas sakframställan.
Citera
2014-04-11, 21:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Om den inte är utförd korrekt så är det lätt att tro] att domen också vilar på svagt virke.

Lätt att tro ..? Om förundersökningen/utredningen är bristfälligt eller inkorrekt utförd så vilar ju domen på lika bristfälligt/inkorrekt underlag ?
Citera
2014-04-11, 21:26
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jovisst, men det här är ett kvinnomord av det lite mer ovanliga slaget. Det kommer du och övriga att bli varse med tiden.

Du som har en teori om vad tejpbitarna kan ha använts till - hur tänkte förövarna när de rev loss ett otal, lika långa bitar istället för att bara rulla runt tejpen för tättslut ?
Citera
2014-04-11, 21:26
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Hur vet du att det är så? Och när kommer vi andra, rent tidsmässigt, att bli varse tror du?

Eftersom du ger sken av att du verkligen vet vad som hände (och att du inte bara spekulerar som alla vi andra som inte var närvarande vid mordet) så är jag förstås nyfiken på hur du kan uttrycka dig med sån säkerhet? Är det så att det var du som hjälpte KJ och det är därför du vet att han inte var ensam och att det hela var ett mer eller mindre planerat "event"? För mig är det den enda rimliga förklaringen till att du kan veta att det här var ett "kvinnomord av det mer ovanliga slaget" och att vi andra kommer bli varse detta med tiden.

Jag är på allvar nyfiken hur du vet det du påstår dig veta.

Själv tänker jag såhär: Rättsprocessen är ju i praktiken över nu, det är bara domslutet kvar som ska meddelas. Något PT i HD lär det antagligen inte bli. Att någon efter domen i HovR skulle träda fram och berätta att "så här gick det till när vi hade lite teambuildingevent á la KKK i Bodenskogarna och vi jagade ner och mördade och styckade VB" är synnerligen osannolikt. Personligen tror jag att den här tråden att sakta kommer dö efter hovrättens dom och ett nekat PT från HD och andra eventuellt inblandade parter kommer aldrig att avslöjas.
Citera
2014-04-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Du som har en teori om vad tejpbitarna kan ha använts till - hur tänkte förövarna när de rev loss ett otal, lika långa bitar istället för att bara rulla runt tejpen för tättslut ?
Har du någon vettig förklaring om varför polisen fann tejp i vb hår, om nu avsikten var att tejpa för "tättslut"?
Citera
2014-04-11, 21:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Hur vet du att det är så? Och när kommer vi andra, rent tidsmässigt, att bli varse tror du?

Eftersom du ger sken av att du verkligen vet vad som hände (och att du inte bara spekulerar som alla vi andra som inte var närvarande vid mordet) så är jag förstås nyfiken på hur du kan uttrycka dig med sån säkerhet? Är det så att det var du som hjälpte KJ och det är därför du vet att han inte var ensam och att det hela var ett mer eller mindre planerat "event"? För mig är det den enda rimliga förklaringen till att du kan veta att det här var ett "kvinnomord av det mer ovanliga slaget" och att vi andra kommer bli varse detta med tiden.

Jag är på allvar nyfiken hur du vet det du påstår dig veta.

Själv tänker jag såhär: Rättsprocessen är ju i praktiken över nu, det är bara domslutet kvar som ska meddelas. Något PT i HD lär det antagligen inte bli. Att någon efter domen i HovR skulle träda fram och berätta att "så här gick det till när vi hade lite teambuildingevent á la KKK i Bodenskogarna och vi jagade ner och mördade och styckade VB" är synnerligen osannolikt. Personligen tror jag att den här tråden att sakta kommer dö efter hovrättens dom och ett nekat PT från HD och andra eventuellt inblandade parter kommer aldrig att avslöjas.

Jag har svårt att tro att KJ kommer att ta fallet själv ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in