2014-04-11, 19:22
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Föressten.Har någon provat Coromandel? Hur skulle ni beskriva den och är den unisex?

Mycket fin doft men gör sig helt klart bättre på kvinnor. En ganska mjuk patchouli med en bakgrund av vit choklad och vanilj mest tycker jag iaf på mig.
Citera
2014-04-11, 19:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesakul
Har du talat med dem om det och om ja, vilken respons fick du. Dåligt oavsett att packa så vårdslöst. Tänk också andras paket indränkta i parfym...inte roligt.
Nej jag orkade inte bry mig, det var inga dyra dofter.
Citera
2014-04-11, 19:42
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Mycket fin doft men gör sig helt klart bättre på kvinnor. En ganska mjuk patchouli med en bakgrund av vit choklad och vanilj mest tycker jag iaf på mig.

Hmmm. Men du tycker inte att den är så pass feminin att det skulle bli tokigt om man som kille på 30 år gick runt med den?
Citera
2014-04-11, 20:49
Medlem
Cameltotems avatar
Har testat lite samples

Byredo- pulp

Riktig stark i projection/sillage, luktar bara frukt. Många säger att den luktar som en rutten skål med frukt och jag måste faktiskt hålla med, vill inte bära den igen men kanske testar om några månader.

Costum national homme

Också väldigt stark! Kanel och frukt, luktar förvånasvärt gott! Ska verkligen köra den här mer, kanske till och med blir att köpa en flaska om jag hittar den. Helt klart värt och testa!

Givenchy play intense

Riktigt gorumad doft, påminner lite om LIDGE och angel men typ. Riktigt bra också, kommer helt klart köra denna på några fester
Citera
2014-04-11, 20:59
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Det blir väl att lägga en order på aventus från Fragnancenet då många verka säga det är bra.
Själv skulle jag aldrig beställa en Aventus utan att ha testat den specifika batchen först. Har tyvärr dåliga erfarenheter av den.
Citera
2014-04-11, 21:06
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Sant, huden är vad man ska testa på.
Jag har egentligen ingen större förhoppning på denna utgåva, men de gör sig bra i samlingen .

Testade ett spray på huden förut när jag gick förbi Åhléns, tyckte den påminde om Bond No9 Coney Island fast på ett bra sätt då den var obärbar imo. Denna kändes mer nedtonad och var inte up in your face som jag tyckte CI var.

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hmmm. Men du tycker inte att den är så pass feminin att det skulle bli tokigt om man som kille på 30 år gick runt med den?

Personligen skulle jag nog förmodligen kunna använda den beroende på tillfälle då den luktar gott och har mycket bra prestanda. Jag skulle inte råda till något som helst blindköp av en flaska om det var det du hade tänkt utan att ha testat först. Jag är ändå hyfsat känslig mot feminina dofter annars. Som jag skrev innan så känner jag hellre doften på en kvinna än en man men klart värd att ge en chans.
Citera
2014-04-11, 21:49
Medlem
cpt.melonmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Har testat lite samples

Byredo- pulp

Riktig stark i projection/sillage, luktar bara frukt. Många säger att den luktar som en rutten skål med frukt och jag måste faktiskt hålla med, vill inte bära den igen men kanske testar om några månader.

Har du provat Byredo Baudelaire? Min favorit bland de Byredo jag har provat, och doften påminner om en klassisk gentleman. Har funnits på NK.
Citera
2014-04-11, 21:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Själv skulle jag aldrig beställa en Aventus utan att ha testat den specifika batchen först. Har tyvärr dåliga erfarenheter av den.
Hur doftar en dålig batch Aventus jämfört med dom "bra" ?
Citera
2014-04-11, 22:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd

Håller med till tusen. Jag fick en från en erkänd återförsäljare men tyvär åkte jag på en batch som luktar askfat, så det var bara att glömma komplimangerna
Citera
2014-04-11, 22:23
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Personligen skulle jag nog förmodligen kunna använda den beroende på tillfälle då den luktar gott och har mycket bra prestanda. Jag skulle inte råda till något som helst blindköp av en flaska om det var det du hade tänkt utan att ha testat först. Jag är ändå hyfsat känslig mot feminina dofter annars. Som jag skrev innan så känner jag hellre doften på en kvinna än en man men klart värd att ge en chans.

Tackar ödmjukast för hjälpen.
Citera
2014-04-11, 22:39
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur doftar en dålig batch Aventus jämfört med dom "bra" ?
Den doftar bra i början, men efter ca 20 min är den helt borta och man känner inte av den överhuvudtaget. Det är R01 batchen. Usel! Z01 däremot gillade jag. Men jag anser att man ska kunna lita på en doft. Jag kommer aldrig köpa en FB av Aventus tills Creed löst problemet.
Citera
2014-04-11, 22:40
Medlem
Kommer få Tobacco Vanille i slutet av april. Helt fel årstid att få den, men vad ska man göra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in