2014-04-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Såg den på Åhléns idag, testade snabbt på sticka bara.

Fan, gick förbi Åhlens, men gick aldrig in. Trodde NK skulle ha den, men inte.

Jag har märkt att Åhlens brukar vara snabbare med att få in nyheter.

Hur var den?
Citera
2014-04-05, 21:06
Medlem
Jag har ett problem!

Jag fick en billig parfym i present av min mamma för några månader sedan Intimately Beckham Cologne (for men) och jag älskar doften. Problemet med den här parfymen är att man måste komma väldig nära för att känna doften och den har världens sämsta hållbarhet 1-2 timmar typ.

Är det någon som vet en parfym som är utav bättre kvalité men luktar ungefär samma? Doften beskrivs "frisk grapefrukt och bergamott med kryddig kardemumma, muskot och stjärnanis samt patschuli, sandelträ och bärnsten" om det är till någon hjälp...
Senast redigerad av Etapic 2014-04-05 kl. 21:19.
Citera
2014-04-05, 23:01
Medlem
Cameltotems avatar
Åhh vad jag älskar min LIDGE!

Relativt billig, luktar mycket och håller länge, massa komplimanger!

Den doftar citrus och anise i början sen massa kakao! Helt klart värd att checka in om ni inte redan har gjort!
Citera
2014-04-07, 06:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Fan, gick förbi Åhlens, men gick aldrig in. Trodde NK skulle ha den, men inte.

Jag har märkt att Åhlens brukar vara snabbare med att få in nyheter.

Hur var den?

Testade dock aldrig på huden och gjorde ingen större utvärdering tyvärr.
Kände mest att den luktade massa citrus och sen slängde jag stickan typ.
Värdelöst att testa på sticka egentligen, testade Profumum Roma Acqua Viva på sticka och på hud, otrolig skillnad iom att den luktade vidrigt på huden efter en kort stund och på stickan var den otroligt citrusfrisk vääääldigt länge.
Citera
2014-04-07, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Testade dock aldrig på huden och gjorde ingen större utvärdering tyvärr.
Kände mest att den luktade massa citrus och sen slängde jag stickan typ.
Värdelöst att testa på sticka egentligen, testade Profumum Roma Acqua Viva på sticka och på hud, otrolig skillnad iom att den luktade vidrigt på huden efter en kort stund och på stickan var den otroligt citrusfrisk vääääldigt länge.

Sant, huden är vad man ska testa på.
Jag har egentligen ingen större förhoppning på denna utgåva, men de gör sig bra i samlingen .

Profumum Roma är nog för övrigt det parfymhus som har bäst hållbarhet enligt mig. Man ser ju parfymoljorna på huden efter man applicerat, lägger sig som en hinna. Jag skojar inte när jag säger att Ambra Aurea höll i sig över ett dygn för mig, med att jag tvättade händerna några gånger under dagen också. Kunde ändå ana doften lite...
Citera
2014-04-07, 06:39
Medlem
Ni som äger både YSL L'Homme och La Nuit - brukar ni "blanda" båda två ibland, eller kör ni alltid doften var för sig?

Jag provade att spraya några spray av La Nuit och någron av L'Homme över, funkade riktigt bra, faktiskt.
Citera
2014-04-07, 08:27
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Sant, huden är vad man ska testa på.
Jag har egentligen ingen större förhoppning på denna utgåva, men de gör sig bra i samlingen .

Profumum Roma är nog för övrigt det parfymhus som har bäst hållbarhet enligt mig. Man ser ju parfymoljorna på huden efter man applicerat, lägger sig som en hinna. Jag skojar inte när jag säger att Ambra Aurea höll i sig över ett dygn för mig, med att jag tvättade händerna några gånger under dagen också. Kunde ändå ana doften lite...

Ja dom ska väl ha ganska hög koncentration på sina dofter. Tyvärr har jag inte hittat något som tilltalar från det huset alls än. Känns alldeles för mycket gourmand och sött för min del.
Montale har även ett par man blivit helt oljig av efter applicering så dom har nog ett par ganska koncentrerade också antar jag. Tyvärr också ett "skit-hus" imo.
Citera
2014-04-07, 10:53
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ni som äger både YSL L'Homme och La Nuit - brukar ni "blanda" båda två ibland, eller kör ni alltid doften var för sig?

Jag provade att spraya några spray av La Nuit och någron av L'Homme över, funkade riktigt bra, faktiskt.

Har inte testat att kombinera dem faktiskt utan brukar använda dem var för sig vid olika tillfällen. Är lite feg när det kommer till att kombinera dofter generellt utan föredrar att använda en doft i taget. Har däremot hört talas om en kombo av Tuscan Leather och Aventus vilken låter rätt intressant.

Blev det nån beställning från Atelier Cologne förresten? Det blev två separata beställningar för mig själv innan det var klart.
Citera
2014-04-07, 13:41
Medlem
Cameltotems avatar
Recension av butiken http://www.myperfumesamples.com/mps/

Leveranstid:
10 arbetsdagar

Förpackning:
http://imgur.com/1xsbjDx
Inlindat i massa papper och bubbelplast, väldigt "säkert" förpackat så liten risk för att det går sönder.

Pris:
Mycket billigare pris på samples än någon annan sida jag har beskådat. Betala 750kr för runt 17 samples. Fick dock betala tullavgift från Arlanda på 260kr, vet inte om det är så på alla sidor man beställer eller om jag hade otur och åka fast i den.

Parfymerna: http://imgur.com/UfM58DX
Liten etikett med namnet på, notera att flaskorna är i glas!

Allt som allt är jag nöjd då jag fick betala väldigt lite och det gick relativt fort!
Citera
2014-04-07, 16:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Recension av butiken http://www.myperfumesamples.com/mps/

Leveranstid:
10 arbetsdagar

Förpackning:
http://imgur.com/1xsbjDx
Inlindat i massa papper och bubbelplast, väldigt "säkert" förpackat så liten risk för att det går sönder.

Pris:
Mycket billigare pris på samples än någon annan sida jag har beskådat. Betala 750kr för runt 17 samples. Fick dock betala tullavgift från Arlanda på 260kr, vet inte om det är så på alla sidor man beställer eller om jag hade otur och åka fast i den.

Parfymerna: http://imgur.com/UfM58DX
Liten etikett med namnet på, notera att flaskorna är i glas!

Allt som allt är jag nöjd då jag fick betala väldigt lite och det gick relativt fort!
Skumt att du fick betala tull... oftast brukar dom ju fylla i som "gift"...sen såg ditt paket stort ut, kanske också avgjorde lite.
Citera
2014-04-07, 16:11
Medlem
Neroxxs avatar
Köpte denna relativt nyligen.
http://www.pacorabanne.com/#!/en/fragrances/invictus/toilette/1
Den är riktigt nice, håller sig länge och luktar riktigt trevligt.
Citera
2014-04-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Har inte testat att kombinera dem faktiskt utan brukar använda dem var för sig vid olika tillfällen. Är lite feg när det kommer till att kombinera dofter generellt utan föredrar att använda en doft i taget. Har däremot hört talas om en kombo av Tuscan Leather och Aventus vilken låter rätt intressant.

Blev det nån beställning från Atelier Cologne förresten? Det blev två separata beställningar för mig själv innan det var klart.

Nej, inte ännu. Men jag ska försöka prova Orange Sanguine och de andra som verkade intressanta relativt snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in