2014-07-03, 01:33
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Spicebomb var faktiskt trevlig och hade kunnat tänka mig att ha på mig den själv om jag skulle på fest/klubb

[/b]

Tackar för den. Tyvärr hittar jag inte spicebomb där jag befinner mig nu, men kanske man kan köpa nåt sample.
Citera
2014-07-03, 01:39
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Påminner TL om någon annan parfym, har den drag av någon?
Skriv gärna omdöme hur leveransen etc gick sen, har knappt sett private blend på internet som skickas till Sverige tidigare.

Den påminner faktiskt om Golden Boy. Skillnaden är att Golden Boy är mer rökig medan TL efter ett tag blir lite sötare. Jag brukade inte själv innan jag luktade på TL tycka om parfymer som luktade som läder. Men när jag först luktade på TL blev jag helt tagen. Tänk dig den allra finaste lädern som du kan hitta. Det är verkligen den parfym du verkligen känner luktar lyx och klass. Brukar ofta få komplimanger när jag använder den, oftast av tjejer, nästan aldrig av killar (När jag har Creed är det mest killar som kommenterar) Men det är väl så det ska vara va?

En tjejkompis till mig har t.ex. sagt att jag luktar "rik". Att jag känns förmögen.. Så mycket lyx är det i den. Rekommenderar den verkligen till er alla. Dock som jag skrev i det tidigare inlägget är det en parfym som bara ska användas under höst och vinter.

Kort sagt, Tuscan Leather = en lite rökig läderlukt som blandas med någon söt frukt? Det är den bästa beskrivningen jag kan säga.
Citera
2014-07-03, 01:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Den påminner faktiskt om Golden Boy. Skillnaden är att Golden Boy är mer rökig medan TL efter ett tag blir lite sötare. Jag brukade inte själv innan jag luktade på TL tycka om parfymer som luktade som läder. Men när jag först luktade på TL blev jag helt tagen. Tänk dig den allra finaste lädern som du kan hitta. Det är verkligen den parfym du verkligen känner luktar lyx och klass. Brukar ofta få komplimanger när jag använder den, oftast av tjejer, nästan aldrig av killar (När jag har Creed är det mest killar som kommenterar) Men det är väl så det ska vara va?

En tjejkompis till mig har t.ex. sagt att jag luktar "rik". Att jag känns förmögen.. Så mycket lyx är det i den. Rekommenderar den verkligen till er alla. Dock som jag skrev i det tidigare inlägget är det en parfym som bara ska användas under höst och vinter.

Kort sagt, Tuscan Leather = en lite rökig läderlukt som blandas med någon söt frukt? Det är den bästa beskrivningen jag kan säga.
Ja jo jag har hittills inte gillat någon av parfymen jag samplat som haft tydlig läderkaraktär, men jag förstår vad du menar 'lyx och klass', känner samma sak när jag har på mig Invasion Barbare te.x.
Citera
2014-07-03, 02:06
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ja jo jag har hittills inte gillat någon av parfymen jag samplat som haft tydlig läderkaraktär, men jag förstår vad du menar 'lyx och klass', känner samma sak när jag har på mig Invasion Barbare te.x.

Har inte luktat på den, vilken påminner den om?

Beställde nyss TL, återkommer med rapport om Parfuma.
Citera
2014-07-03, 02:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Har inte luktat på den, vilken påminner den om?

Beställde nyss TL, återkommer med rapport om Parfuma.
Det ska finnas någon (billigare) parfym den har vissa likheter med men kommer inte ihåg vad den heter, dyker kanske upp om man söker i denna tråd(?). Men det är en diskret träig doft iaf, och ska dofta lite oldschool barberare (även om jag personligen inte får den associationen)

Beställde själv nyss discovery kit från Dueto för 95kr med frakt inräknat, golden boy ingick där... Det får bli min sista chans till noten Läder .
Senast redigerad av NirvanA 2014-07-03 kl. 02:19.
Citera
2014-07-03, 09:25
Medlem
3rds avatar
Citat:
Som tidigare nämts så finns det likheter med Golden Boy. Jag tycker även att Montale Aoud Leather är i samma genre fast bättre än Golden Boy om jag måste välja. Däremot tycker jag inte att det luktar speciellt mycket läder konstigt nog. Får nån konstig association till motorgräsklippare. Tycker Puredistance M och Armani Cuir Noir är trevligare läderdofter i så fall.

Citat:
Det ska finnas någon (billigare) parfym den har vissa likheter med men kommer inte ihåg vad den heter, dyker kanske upp om man söker i denna tråd(?).
Tänker du kanske på HdP 1725?
Citera
2014-07-03, 11:15
Medlem
Cameltotems avatar
På tala om Aventus

Jag ha batchnr S42B13W01 som jag köpte från skins.nl

Hållbarheten på denna parfym är det sjukaste jag har varit med om, jag trodde inte det var sant men denna håller runt 26 timmar på mig

Det är den nya sprayern som sprutar mindre än vad dom gjorde innan. Så körde 3 sprays och lotion. 2 på halsen och en i håret. 23 timmar senare sitter jag på Mc Donalds och ska äta lite cheeseburgare dagen efter fest, 2 tjejer som sitter bakom mig sitter och pratar med varandra då den ena utbrast "Oj! Vad gott du luktar idag!" "Va? Jag har ingen parfym" sen satt de i 2 minuter och försökte förstå vad som luktade så gott

Sen åkte jag hem några timmar senare och hälsar på syrran och direkt när hon öppnar dörren så säger hon jag luktar gott. Tror ni inte jag var förvånad att höra det 26 timmar efter tagit på parfymen !

Många påstår att Aventus är hypad men det tycker inte jag, den lever seriöst upp till alla förväntningar.

Har inte fått komplimanger så mycket, hänt någon gång med LIDGE och Silver mountiain water. Men Aventus har jag fått en hel del komplimanger av folk.
Citera
2014-07-03, 11:49
Medlem
Qaas avatar
Vilken luktar bra mellan YSL L´Homme Sport och den vanliga L´Homme??
Citera
2014-07-03, 12:46
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Skriv gärna omdöme hur leveransen etc gick sen, har knappt sett private blend på internet som skickas till Sverige tidigare.

Ang Aventus så tycker jag att den funkar på sommaren såvida det inte blir 20+ grader och sol, då är den inte optimal IMO.
Påminner lite om Mark Birley Charles Street, och ännu mer lik är Clive Christian C For Men.
Citera
2014-07-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
På tala om Aventus

Jag ha batchnr S42B13W01 som jag köpte från skins.nl

Hållbarheten på denna parfym är det sjukaste jag har varit med om, jag trodde inte det var sant men denna håller runt 26 timmar på mig

Det är den nya sprayern som sprutar mindre än vad dom gjorde innan. Så körde 3 sprays och lotion. 2 på halsen och en i håret. 23 timmar senare sitter jag på Mc Donalds och ska äta lite cheeseburgare dagen efter fest, 2 tjejer som sitter bakom mig sitter och pratar med varandra då den ena utbrast "Oj! Vad gott du luktar idag!" "Va? Jag har ingen parfym" sen satt de i 2 minuter och försökte förstå vad som luktade så gott

Sen åkte jag hem några timmar senare och hälsar på syrran och direkt när hon öppnar dörren så säger hon jag luktar gott. Tror ni inte jag var förvånad att höra det 26 timmar efter tagit på parfymen !

Många påstår att Aventus är hypad men det tycker inte jag, den lever seriöst upp till alla förväntningar.

Har inte fått komplimanger så mycket, hänt någon gång med LIDGE och Silver mountiain water. Men Aventus har jag fått en hel del komplimanger av folk.

Får man fråga vad du använder för lotion och påverkar det någonsin doften förutom långbarheten då?

Ser fram emot att få min Aventus från en split nu. Fortfarande tre platser kvar och då har jag ändå stått uppskriven i över en månad. :/
Citera
2014-07-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Vilken luktar bra mellan YSL L´Homme Sport och den vanliga L´Homme??

l'homme, sport har dock bättre hållbarhet
Citera
2014-07-03, 17:52
Medlem
SoulAmazins avatar
Letar efter ett vaniljalternativ till Le Male som jag oftast kör på. Vet att det finns blandade åsikter ang. Le Male, men tror inte någon kan förneka att den (eller vaniljparfymer i allmänhet) går alltid hem hos brudarna.

Jag har hört talas om Rochas och Givenchy ska vara väldigt bra vaniljparfymer, men vet inte riktigt vilken parfym från dessa märken är att föredra? Skulle uppskatta tips så att man sedan kan gå och testa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in