2014-04-11, 15:47
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melody83
Utifrån fakta så kan barn aldrig beskriva en sådan händelse, detaljerat, om dem inte bevittnat eller själv upplevt det. Så fantasier utesluts. Dessvärre var det tyvärr sant eftersom han erkänt.

Nu vet vi ju inte alls vad barnen har beskrivit. Jag tycker nog man i detta skede skall ta det lite lugnt med sanningar som kommer fran media.

Att han gjort nagot kanns klart. Fragan ar ju om antalet barn som pastas blivit drabbde stammer.

Tanken pa att foraldrar som har sina barn pa den forskolan blir oroliga ar latt att forsta. Dessa oroliga foraldrar kan ocksa tolka barns beteende galet uppat vaggarna just nu.

"Lisa sov inte sa bra forra veckan, Lisa at inte frukost som hon brukar... tank om hon ocksa ar drabbad och mar daligt over det"

Det ar liksom inte forsta gangen det skulle handa att en historia likt detta visar sig vara lite fabricerad. Det har hant i USA och i Norge. Sa lite besinning kanske ar bra att ha medans utredning pagar.
Citera
2014-04-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
– En praktikant vid en förskola får aldrig ersätta ordinarie personal, säger Elin Brunell, jurist vid Skolverket.
http://www.barometern.se/nyheter/hogsby/praktikant-far-inte-ersatta-personalen(4240871).gm

Så det är vad som gäller och oavsett om det är skönt, så ska inte praktikanter ersätta ordinarie personal.
Det står i läroplanen och personalen på förskolan ljuger in för hela svenska folket när man spelar oskyldiga och säger att dom inte alls kan förstå när joakim skulle utfört dessa hemska övergrepp! Skärpning för helvete! Dom gör ju bort dig ännu mer genom att spela så förbannat idiotiska! Det är ju så jävla självklart att personalen låtit han vara själv med baren flera gånger!!! Om personalen inte kan stå för detta så kan man ju fan börja undra om dom var medvetna om vad som egentligen pågick!!

hoppas jag ALDRIG mer ska behöva se en praktikant gå ensam på en förskola! Ingen annanstans heller för den delen!!!
Citera
2014-04-11, 15:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Nu vet vi ju inte alls vad barnen har beskrivit. Jag tycker nog man i detta skede skall ta det lite lugnt med sanningar som kommer fran media.

Att han gjort nagot kanns klart. Fragan ar ju om antalet barn som pastas blivit drabbde stammer.

Tanken pa att foraldrar som har sina barn pa den forskolan blir oroliga ar latt att forsta. Dessa oroliga foraldrar kan ocksa tolka barns beteende galet uppat vaggarna just nu.

"Lisa sov inte sa bra forra veckan, Lisa at inte frukost som hon brukar... tank om hon ocksa ar drabbad och mar daligt over det"

Det ar liksom inte forsta gangen det skulle handa att en historia likt detta visar sig vara lite fabricerad. Det har hant i USA och i Norge. Sa lite besinning kanske ar bra att ha medans utredning pagar.

Han har tagit på sig ansvaret för allihop vad jag uppfattat hittills. Det är inget tvivel om att det är en extremt ovanlig händelse då en man på 21 år har våldtagit så många barn under kort tid.
Dom brukar ha en eller ett par som dom systematiskt begår övergrepp på. Det här är lite ovanligt.
Han är förmodligen riktigt störd och då erkänner dom ju också vilket inte heller är vanligt.

Apropå att man inte följer reglerna och låter kreti och pleti vara vikarie kommer säkerligen att ändras och det kommer hårdna givetvis för att få praktisera och arbeta med barn.

Citat:
21-åring tar på sig ansvar för grova våldtäkter mot barn
Utredningen mot den 21-åring som häktades i måndags, misstänkt för bland annat grov våldtäkt mot barn, växer. Polis och åklagare jobbar nu med sammanlagt 11 anmälningar mot mannen, som tar på sig ansvar för gärningarna.

http://polisen.se/Uppsala_lan/Aktuellt/Pressmeddelanden/Kalmar-lan/21-aring-tar-pa-sig-ansvar-for-grova-valdtakter-mot-barn/

Enligt åklagaren har polisen bedrivit ett omfattande utredningsarbete under de dagar som gått. Teknisk bevisning ska finnas i målet.
http://www.expressen.se/kvallsposten/misstanks-for-tva-nya-fall-av-barnovergrepp/
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-11 kl. 15:55.
Citera
2014-04-11, 16:05
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
I dessa trakter är många vad andra skulle säga efterblivna.Titta på hur familjesituationerna ser ut!Vem som helst ser mönstret men det får man inte säga.Det finns så mycket som är snett i dessa byggder.Det verkar som att ingen har en aning om hur han kunnat få anställning.Gissar att även de som fixade jobbet inte har alla hästar hemma.

Ge dej! Vilket mönster? Det finns olika typer av familjer här på landet som överallt annars.
Jag är inflyttad men det finns då fan inget mönster som skulle innebära att fler här var efterblivna än i tex Malmö.
Citera
2014-04-11, 16:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Nu har det ramlat in elva anmälningar totalt. Det är svårt att tro att han ska ha lyckats förgripa sig på så många, men man vet aldrig. Men nu börjar det troligen påminna om Norgehistorien (pedofilsekten i Bjugn) där en dagisanställd man blev misstänkt för övergrepp på barn och då började genast föräldrar förhöra sina egna barn utan att ha polisiär kompetens och det är fantastiskt vilka historier de små liven kan berätta om man hjälper till lite. Barnen berättade hur de varit hemma på sexorgier hos den manlige barnskötaren och till slut var över tio personer anklagade för brott. Ingen dömdes.
Citera
2014-04-11, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snarkar
Det står i läroplanen och personalen på förskolan ljuger in för hela svenska folket när man spelar oskyldiga och säger att dom inte alls kan förstå när joakim skulle utfört dessa hemska övergrepp! Skärpning för helvete! Dom gör ju bort dig ännu mer genom att spela så förbannat idiotiska! Det är ju så jävla självklart att personalen låtit han vara själv med baren flera gånger!!! Om personalen inte kan stå för detta så kan man ju fan börja undra om dom var medvetna om vad som egentligen pågick!!

hoppas jag ALDRIG mer ska behöva se en praktikant gå ensam på en förskola! Ingen annanstans heller för den delen!!!

Men han var ju billig arbetskraft, så Reinfeldt och co. måste vara glada över sin politik, och med tanke på alla privata dagis som ploppar upp här och där så ser vi bara början, säkert många som blir förgripna på på privata vårdhem och äldreboenden också,
tyvärr är nog detta något vi kommer att få se mer av ju fler privata alternativ som dyker upp.
Staten har självklart större koll på sin personal än "nisses dagis och cykelverkstad" som anställer vad skit som helst bara de pratar svenska och jobbar nästan gratis så kan det likagärna vara en försöksutsläppt från rättpsyk
Senast redigerad av komi 2014-04-11 kl. 16:28.
Citera
2014-04-11, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nu har det ramlat in elva anmälningar totalt. Det är svårt att tro att han ska ha lyckats förgripa sig på så många, men man vet aldrig. Men nu börjar det troligen påminna om Norgehistorien (pedofilsekten i Bjugn) där en dagisanställd man blev misstänkt för övergrepp på barn och då började genast föräldrar förhöra sina egna barn utan att ha polisiär kompetens och det är fantastiskt vilka historier de små liven kan berätta om man hjälper till lite. Barnen berättade hur de varit hemma på sexorgier hos den manlige barnskötaren och till slut var över tio personer anklagade för brott. Ingen dömdes.

11 barn på 3-4 månader? han var på ett annat dagis före detta...nej inte alls en omöjlighet, man kan förgripa sig på 11 barn på en dag om man är tillräcklig sjuk och slug, allt handlar ju inte om fullbordat sex utan kanske om tafsningar, snuskprat, kyssar, etc. etc.

Sen bryr jag mig inte, dom får gärna dömma honom för ett övergrepp för mycket, hellre det än ett för lite
Senast redigerad av komi 2014-04-11 kl. 16:25.
Citera
2014-04-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snarkar

Jag är också riktigt arg. Kan kan köpa att han olyckligtvis vid ett tillfälle ha låtsas hjälpa en unge på toa och då hastigt våldtagit det, men när det skett så många gånger måste förskolan ju systematiskt ha brustit i rutinerna rejält. Sina arbetskamrater har man för fan koll på när det gäller en förskola. Man vet om folk är ensamma med barnen när man tar rast osv, vem som stannar på avdelningen om någon går iväg och t ex dokumenterar osv. Man ser till att det finns en viss personaltäthët på en viss grupp barn... Men de här gökarna på förskolan verkar inte ha brytt sig om säkerhetstänk överhuvudtaget gällande praktikanten/barnen och har tydligen inte ens reflekterat över att han varit ensam med barnen. Skrämmande!!!!
Senast redigerad av Wildis 2014-04-11 kl. 16:30.
Citera
2014-04-11, 16:30
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Varför det? Jag tror tvärtom att de flesta tänker att det är skönt att slippa ta in någon helt ny vikarie när man istället kan använda någon som varit i verksamheten ett tag. Det är väldigt vanligt att vikarier inom förskolan helt saknar pedagogisk utbildning, det finns inga såna krav.

Det är möjligt att det inte finns sådana krav. Men jag som förälder hade inte blivit glad om mina barn lämnats ensamma med en ung praktikant med två månaders halvtidserfarenhet. Antar att du kommer känna på samma sätt när/om du får barn.
Citera
2014-04-11, 16:37
Medlem
Om han har erkänt och utfört 5-9-11 övergrepp har han antagligen antisocial personlighetsstörning, dvs han är psykopat.
Citera
2014-04-11, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SearchAndFind
Om jag har förstått saken rätt så har han alltså förgripit sig på barn i åldrarna 2-6, pojkar såväl som flickor. Är inte det väldigt ovanligt? Jag vet inte mycket om pedofili men jag vet att jag har läst att pedofiler ofta är inriktade på barn av visst kön och ålder. Exempelvis flickor 5-6 år, pojkar 2-3 år etc. Är det i så fall något så underligt som en bisexuell pedofil som går igång på allt under 6 år (han skulle säker inte tveka på att utnyttja en 10-åring heller, om nu den chansen skulle komma)? Eller är han en komplett galning, visst är alla pedofiler galna och sjuka men det finns väl grader i helvetet med, som helt sonika går igång sexuellt på det försvarslösa hos barnen istället för att objektifiera kropparna deras? Det känns som ett extremfall.
Om det är pedofili är det ovanligt. De brukar ha sina preferenser, exempelvis flickor 1-3 eller pojkar 3-5, exempelvis. En del vill dock i första hand skada barn, ungefär som dårar som lägger glasbitar i sandlådan. De kan vara nog så nöjda med vetskapen att de gjort illa ett barn.
Citera
2014-04-11, 16:47
Medlem
Thermosss avatar
Jahapp, där rök mina chanser som kille att få vikariat på många förskolor i kommunen. Trevligt.

Tydligen känner flera av mina fb-vänner till den här killen. Ha, har vart på ett par konvent och cosplayat, bland annat som Jokern. Och jag tror de flesta vet att snittåldern på animekonvent knappast överstiger 15-16...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in