2014-04-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Tack för infon. Det ovan är mycket intressant. Har du några mer detaljer kring det?
Bilolyckan skedde om jag minns rätt 2003(?), vet du ungefär när hans personlighet förändrades?
Det är inte ovanligt att schizofreni och andra psykiska sjukdomar uppenbarar sig i ung vuxen ålder, runt 20-25 års åldern. Vad var det för personlighetsförändring som hände hos GM?

Som sagt, fick reda på hans personlighetsförändring för max 6 månader sen och då var jag på andra året på universitetet. Så det kan vara 1-2 år sen personligheten hos honom förändrades. Mer detaljer har jag inte då hon och jag bytte ämne. Om jag skulle stöta på henne igen kan jag fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Kan du hjälpa oss att nysta upp den ormgrop som hans familj tycks vara? Bor grannen med mamman o mostern med pappan? O var mamman en 14årig barnflicka?

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med denna info. Jag träffade aldrig hans familj då vi ej umgicks på fritiden och jag bodde inte i samma by/stad som han. Men snackade med farsan lite.... och vad jag fick höra så har hans kollega gått i samma klass som hans bror! Och hans kollega är... runt 35? GM är 21. Så lite mysko låter det faktiskt men det är inget jag kan garantera är 100% sant.
Citera
2014-04-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Som förälder (även om mitt barn inte varit drabbad) hade jag sjukskrivit mig och stannat hemma med barnen än längre period. Vem vet vad dom kan ha råkat sett av det inträffade. När barnen (och jag) senare känt oss redo skulle inskolningen ta en väldigt lång tid och jag skulle kräva av förskolan att få reda i förhand om några vikarier eller praktikanter skulle komma.

Måste väl finnas någon förälder som har eller har haft barn som gått i den förskolan som läser i den hör tråden. Hur ser det ut, är det lätt att gå undan med ett barn, kan det ha skett vid fikan eller under en lässtund eller så? Jag antar att det skett senare på eftermiddagen när de flesta barnen och lärare gått hem, stämmer det?

Förmodligen har det skett sent på eftermiddagen, vet av egen erfarenhet att det endast kan vara 1-2 barn kvar på en förskola vid 17-18-tiden och då har man inte full bemanning, utan i regel en person på plats som också låser igen bygget efter hemgång.
Citera
2014-04-10, 19:20
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
http://i62.tinypic.com/ogl0ya.jpg

Verkar som Joakims ex har kommenterat youtubeklippet med Joakim 1.19

youtube: http://www.youtube.com/watch?v=57QIDm1yqw8&feature=player_detailpage#t=79
Hon måste känna sig jävligt äcklad just nu. Var ju bara 5 månader sen som hon skrev det så det finns ju en chans att de fortfarande var tillsammans när övergreppen försiggick.
Citera
2014-04-10, 19:23
Medlem
TheBurdens avatar
Praktiserande pedofil förgrep sig på 5-årig flicka:
Citat:
En praktikant på en förskola inom Högsby kommun sitter nu häktad på sannolika skäl för grov våldtäkt på barn.

21-årige Jo*kim Stra*ke, som har praktiserat på förskolan under två månader, förgrep sig på flickan under torsdagen. Det hela uppdagades när det utsatta barnet berättade om händelsen för annan personal på förskolan. Under fredagen greps Stra*ke i sitt hem utanför Blomstermåla i Mönsterås kommun. Stra*ke nekade till alla anklagelser fram till häktningsförhandlingen vid Kalmar tingsrätt, då han föll till föga och erkände sitt brott mot barnet.

Under fredagen kom det in en till anmälan om sexuella övergrepp på samma förskola och även här handlar det om en flicka jämnårig med offret för torsdagens grova våldtäkt. Det verkar vara ytterligare ett offer som Stra*ke förgripit sig på, då det utreds parallellt med övergreppet han sitter häktad för. När detta övergrepp ska ha skett är i dagsläget oklart men det kommer att visa sig under utredningens gång.

Åtal skall vara väckt 22 april.
https://www.realisten.se/2014/04/08/praktiserande-pedofil-forgrep-sig-pa-5-arig-flicka/
Citera
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Förmodligen har det skett sent på eftermiddagen, vet av egen erfarenhet att det endast kan vara 1-2 barn kvar på en förskola vid 17-18-tiden och då har man inte full bemanning, utan i regel en person på plats som också låser igen bygget efter hemgång.
Visst är det få barn kvar framåt stängningsdags, men inte fasen låter man en praktikant sköta och ansvara för stängningen? Det vore ju rena tjänstefelet.
Citera
Medlem
TheBurdens avatar
Expressen hänger ut 21-årige pedofilen Stra*ke som misstänks för övergrepp på nio barn – UPPDATERAD 3:
http://www.exponerat.info/21-aring-anhallen-for-valdtakt-av-fyraaring-pa-forskola/
Citera
2014-04-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Visst är det få barn kvar framåt stängningsdags, men inte fasen låter man en praktikant sköta och ansvara för stängningen? Det vore ju rena tjänstefelet.

Ja, inte vet jag, men har annars svårt att se att man kan utföra en grov våldtäkt på ett så pass "stort" barn, hon borde väl gjort motstånd...? Möjligt att de varit två på bygget, men att en person tillfälligt gått och gjort något ärende...jaja, tyvärr har ju sådant här hänt förr på förskolor, men turligt nog är det nog praktiskt väldigt knepigt om det inte sker just vid öppning/stängning.
Citera
2014-04-10, 19:52
Medlem
personalen borde ha varit mer uppmärksam när det gällde denna man.
Citera
2014-04-10, 19:54
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Men rent spontant känns det väl som att den här Edd*e är tillsammans med GMs moster? Hon o hennes syster (GMs mor) kanske är lika till utseendet eller nåt?
Om relationerna som du hävdar stämmer, så är det ju bara för inavlat?
Vad jag har hört så tar Marianne, GMs mor, hand om Gms pappa som tydligen blivit ganska illa hjärnskadad sedan trafikolyckan
Citera
2014-04-10, 19:59
Avstängd
minutz3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Men sluta dalta med killen!!! GM valde själv att sluta hos sin psykolog för han hade enligt egen utsago "inte tid med det" (nä, han var väl för buissy för att offra en timme i veckan åt sin psykiska hälsa tydligen..) GM skriver även (år 2013 alltså) att han var "så missnöjd efter sitt senaste psykologbesök" att han slutade gå dit. Med andra ord är det en typisk pedofil vi har att göra med, sådana det kryllar av på Flashback, dvs män som sitter och försvarar att de tänder på barn och ser det som en läggning och inte ens sjukdom och förmodligen blev han väl kränkt om psykologen fick reda på hans fantasier och inte gillade dem.
Jag daltar verkligen inte. Du verkar inte förstå det.
Jag resonerar som så snarare att nedmonteringen av mentalsjukhusen troligen har varit felaktig - visst, en hel del kanske inte var mentalt sjuka som satt där, men många kanske inte klarar av ett liv ute i samhället tyvärr. Då är ju frågan också om man ska riskera att barn blir våldtagna och ministrar blir mördade eller om man ska satsa mer på mentalvården.
Citera
2014-04-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
personalen borde ha varit mer uppmärksam när det gällde denna man.

Det är ju lätt att vara efterklok, men i mitt huvud ringer ju varningsklockorna starkt av att man som vuxen människa beter sig som han gjort på nätet (angående den läbbiga jokern, inläggen om hans psykiska problem osv), men visst, förskolechefen kanske bara såg honom som en kreativ kille med skådistalanger som passade ypperligt på en förskola...
Citera
2014-04-10, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramarna
Hjärnskada kan orsaka psykopati. Det är kanske aktuellt att fråga sig om hjärnskada kan leda till pedofili.

Anders Eklund som mördade Engla blev ju hjärnskadad i en bilolycka och fick svårt att kontrollera impulser efter det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in