Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-25, 00:41
  #1501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Så roligt det blir när politiker försöker utnyttja pedofilskandalen.
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/riks...al(4257959).gm
Katarina Brännström var inte ens särskilt vass när hon satt i fullmäktige i Växjö, men i brist på bättre har hon hamnat i riksdagen. Enligt Smålandsposten försökte hon slå mynt av att pedofilskandalen genom att kritisera den kommunala förskolan.
skrev hon på Twitter.
När hon fick reda på att det faktiskt är en privat förskola vägrade hon tala med Smålandsposten.
Vad sägs om en gemensam hälsning från Flashback?

Moderat i ett nötskal! Så korkad och okunnig att klockorna stannar!
Citera
2014-04-25, 04:47
  #1502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Så roligt det blir när politiker försöker utnyttja pedofilskandalen.
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/riks...al(4257959).gm
Katarina Brännström var inte ens särskilt vass när hon satt i fullmäktige i Växjö, men i brist på bättre har hon hamnat i riksdagen. Enligt Smålandsposten försökte hon slå mynt av att pedofilskandalen genom att kritisera den kommunala förskolan.
skrev hon på Twitter.
När hon fick reda på att det faktiskt är en privat förskola vägrade hon tala med Smålandsposten.
Vad sägs om en gemensam hälsning från Flashback?

Haha, herregud. Ibland blir man förundrad över hur vissa personer resonerar och hur de faktiskt kan överleva.
Citera
2014-04-25, 06:48
  #1503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huldra2012
det borde införas helt nya regler för ALLA dagis. min första dag som timvik, så vart jag själv med 12 barn i en grupp. Och massa toalettbesök. hrm, samma när jag hade praktik. Man anses vara "duktigt" om man klarar dessa uppgifter som tex bajsblöja eller se att någon behöver kissa osv..Det ingår också när man går barn och fritid och är på praktik att ta eget initiativ och se vart hjälpen behövs, och även personal är rätt snabba på att ge ut detta ansvaret. vi var hälften tjejer och hälften killar i klassen på gymnasiet.

min tredje dag som timvik hade jag stängningen helt själv med 2 barn sista timmen.... och vi har en manlig timvik som brukar stänga han är i 20 års åldern och gick fordon på gymnasiet.... sjukt va? detta är kommunalt.

Men nya regler borde vara att INGEN som går på praktik, eller timvik får lämnas själv med barnen eller ens ta dom på toa! Man hade nog säkrat en del då.



Förlåt men är du dum i huvudet? Borde nya regler vara att en TIMVIKARIE inte får lämnas själv med barnen eller ta dem på toaletten? Vem FAN ska då göra det? På min förskola tar vi ju in TIMVIKARIER för att någon ur den ORDINARIE skaran är sjuk/ledig/borta av annan anledning. Vi tar ju inte in en timvikarie för att det är kul utan för att vi är i behov av det. Jag bor i en relativt liten stad (cirka 10.000 invånare) och vi har 8 kommunala förskolor med 2-4 avdelningar på varje förskola. + 4 privata förskolor. Det är alltid MINST en pedagog borta från varje förskola, så säg att det behövs 12 vikarier varje dag, vem ska vi då ta in om inte en timvikarie?! Tror du att det finns 12 UTBILDADE personer som kan rycka in då? Då skulle dessa personer redan ha en fast tjänst!
Tänk om och tänk rätt! Klart att reglerna måste skärpas för timvikarier (och praktikanter) men man måste för fan lita på människor. Sen kan man kanske få gå en snabbkurs eller vara med en handledare sina första dagar som timvikarie men vi på förskolan är i BEHOV av vikarier VARJE DAG! På min förskola är vi otroligt tacksamma för våra kompetenta timvikarier (där alla har helt olika utbildningar med allt från djursjukvård till media till bilmekaniker).
Citera
2014-04-25, 07:13
  #1504
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
detta är dessutom inte första gången det här händer i Sverige...

Här står det om ett tidigare fall http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10433814.ab
Citat:
Ursprungligen postat av huldra2012
ne gud ne- detta är liksom inte jätte ovanligt. tyvärr återigen. finns kvinnor i sverige som gjort samma.
Artikeln är från 2004 - inte 2014 - och jo, det är faktiskt jätteovanligt som man ser till helheten.
Citera
2014-04-25, 08:23
  #1505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Artikeln är från 2004 - inte 2014 - och jo, det är faktiskt jätteovanligt som man ser till helheten.


Ja , detta är ovanligt. Men det jag ville säga var att det har skett liknande incidenter tidigare. Fallen liknar varandra rätt mycket om man ser till antalet fall. nåt som jag tycker är skrämmande i JS fallet är också hur många ungar han har hunnit med. Blir väl en unge vart 4:e dag eller nåt...
Citera
2014-04-25, 08:41
  #1506
Medlem
Och så var det ännu en anmälan :-(
Citera
2014-04-25, 09:01
  #1507
Medlem
tempeZZts avatar
Utdrag från TV4-nyheterna:

Citat:
Ännu en barn i Högsbyutredning

Ytterligare ett barn misstänks nu ha utsatts för sexuella övergrepp av en 21-årig man medan han praktiserade på en förskola i Högsby. Den senaste anmälan är rubricerad som grov våldtäkt mot barn, precis som de tidigare anmälningarna. Utredningen omfattar nu 13 barn i åldrarna 2-6 år.
Citera
2014-04-25, 09:52
  #1508
Medlem
Är de uppe i 17 fall nu!?
Citera
2014-04-25, 10:38
  #1509
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huldra2012
aa fast rättpsyk kan ju släppa honom om 2 år om dom anser att han blivit "frisk" vissa är där 50år men dom är ju verkligen sjuka. Vissa spelar ju "sjuka" för att sedan spelar "friska". kolla han som mördade Anna Lindh tex. tog ju några år men han är ute igen.
om man jämför detta med breivik tex- han var inte psyksjuk, varför skulle han här vara de? Eller alexandramannen som var störd på riktigt, även i rättsalen men han var ju "frisk"- därför tror jag inte denna människan är i behov av vård och rättpsyk, han vet att detta var fel utifrån hans agerande att lämna platsen, däremot någon störning har han nog. men ja.. spel på lotteri om dom väljer rättpsyk till honom kan jag tycka- speciellt om han inte är psykiskt sjuk ( vilket jag tycker alla pedofiler är ) men då kommer han ju ut snabbare.


jag menar inte att det är lätt att komma ut från rättpsyk men nog kommer personer därifrån och vissa kommer ut snabbare än fängelsestraffets början och vissa kommer ut.. aldrig- men det är ju det man inte vet innan . dock tror jag faktiskt inte han är ett fall för rättpsyk.. om han inte säger att han hör röster eller liknand, kanske har han någon diagnos då han verkar ha haft en väldigt utsatt barndomm...
och dessutom är dom lite "friare" på rättpsyk..

läs här " vill jag åka på utflykt eller konsert så går det att ordna med personal"? hrm det är rättpsyk i Sverige..

https://www.kriminalvarden.se/sv/Fan...albrottsdomda/
Utgår man från det som letats fram och postat i tråden tidigare, dvs diverse texter och annat som GM skrivit runt om på internet, så framstår han ju faktiskt som en labil knäppgök.
Man får väl se vad resultatet av p7-undersökningen blir (känns ju väldigt troligt att det blir en sådan).
Sen vet man inte, får han sitta inspärrad ett tag kanske det boostar personlighetsstörningarna han tycks lida av, och isåfall blir han nog kvar där ett tag.

Edt: Förövrigt stämmer inte det där du skriver om Mijailo Mijailivic, som mördade Anna Lindh, det är snart 11 år sedan mordet och han har tillbringat större delen av den tiden på rättspsyk där han fortfarande sitter.
__________________
Senast redigerad av Mx_1337 2014-04-25 kl. 10:58.
Citera
2014-04-25, 11:01
  #1510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randompussy
Förlåt men är du dum i huvudet? Borde nya regler vara att en TIMVIKARIE inte får lämnas själv med barnen eller ta dem på toaletten? Vem FAN ska då göra det? På min förskola tar vi ju in TIMVIKARIER för att någon ur den ORDINARIE skaran är sjuk/ledig/borta av annan anledning. Vi tar ju inte in en timvikarie för att det är kul utan för att vi är i behov av det. Jag bor i en relativt liten stad (cirka 10.000 invånare) och vi har 8 kommunala förskolor med 2-4 avdelningar på varje förskola. + 4 privata förskolor. Det är alltid MINST en pedagog borta från varje förskola, så säg att det behövs 12 vikarier varje dag, vem ska vi då ta in om inte en timvikarie?! Tror du att det finns 12 UTBILDADE personer som kan rycka in då? Då skulle dessa personer redan ha en fast tjänst!
Tänk om och tänk rätt! Klart att reglerna måste skärpas för timvikarier (och praktikanter) men man måste för fan lita på människor. Sen kan man kanske få gå en snabbkurs eller vara med en handledare sina första dagar som timvikarie men vi på förskolan är i BEHOV av vikarier VARJE DAG! På min förskola är vi otroligt tacksamma för våra kompetenta timvikarier (där alla har helt olika utbildningar med allt från djursjukvård till media till bilmekaniker).

Timvikarie kan man vell ställa lika krav på som en anställd? eller?
Citera
2014-04-25, 11:21
  #1511
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huldra2012
aa fast rättpsyk kan ju släppa honom om 2 år om dom anser att han blivit "frisk" vissa är där 50år men dom är ju verkligen sjuka. Vissa spelar ju "sjuka" för att sedan spelar "friska". kolla han som mördade Anna Lindh tex. tog ju några år men han är ute igen.
om man jämför detta med breivik tex- han var inte psyksjuk, varför skulle han här vara de? Eller alexandramannen som var störd på riktigt, även i rättsalen men han var ju "frisk"- därför tror jag inte denna människan är i behov av vård och rättpsyk, han vet att detta var fel utifrån hans agerande att lämna platsen, däremot någon störning har han nog. men ja.. spel på lotteri om dom väljer rättpsyk till honom kan jag tycka- speciellt om han inte är psykiskt sjuk ( vilket jag tycker alla pedofiler är ) men då kommer han ju ut snabbare.


jag menar inte att det är lätt att komma ut från rättpsyk men nog kommer personer därifrån och vissa kommer ut snabbare än fängelsestraffets början och vissa kommer ut.. aldrig- men det är ju det man inte vet innan . dock tror jag faktiskt inte han är ett fall för rättpsyk.. om han inte säger att han hör röster eller liknand, kanske har han någon diagnos då han verkar ha haft en väldigt utsatt barndomm...
och dessutom är dom lite "friare" på rättpsyk..

läs här " vill jag åka på utflykt eller konsert så går det att ordna med personal"? hrm det är rättpsyk i Sverige..

https://www.kriminalvarden.se/sv/Fan...albrottsdomda/
Är Michailovic(stavning) ute redan? Källa på det tack.
__________________
Senast redigerad av bernter 2014-04-25 kl. 11:54. Anledning: fetning
Citera
2014-04-25, 11:31
  #1512
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Är Michailovic(stavning) ute redan? Källa på det tack.

Nej, han är inte ute.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback