2014-04-11, 14:12
Medlem
SearchAndFinds avatar
Om jag har förstått saken rätt så har han alltså förgripit sig på barn i åldrarna 2-6, pojkar såväl som flickor. Är inte det väldigt ovanligt? Jag vet inte mycket om pedofili men jag vet att jag har läst att pedofiler ofta är inriktade på barn av visst kön och ålder. Exempelvis flickor 5-6 år, pojkar 2-3 år etc. Är det i så fall något så underligt som en bisexuell pedofil som går igång på allt under 6 år (han skulle säker inte tveka på att utnyttja en 10-åring heller, om nu den chansen skulle komma)? Eller är han en komplett galning, visst är alla pedofiler galna och sjuka men det finns väl grader i helvetet med, som helt sonika går igång sexuellt på det försvarslösa hos barnen istället för att objektifiera kropparna deras? Det känns som ett extremfall.
Citera
2014-04-11, 14:16
Medlem
MrsMagoos avatar
21-åring tar på sig ansvar för grova våldtäkter mot barn
Utredningen mot den 21-åring som häktades i måndags, misstänkt för bland annat grov våldtäkt mot barn, växer. Polis och åklagare jobbar nu med sammanlagt 11 anmälningar mot mannen, som tar på sig ansvar för gärningarna.

(Sammanlagt handlar det alltså om nio anmälningar angående barn på förskolan där 21-åringen hade en praktikplats. Sju av dem har vi jobbat med under veckan, två av dem är nya. Det finns ytterligare två anmälningar som inte berör barn på förskolan. De lämnar vi inte mer information om i nuläget.
http://polisen.se/Kalmar_lan/Aktuellt/Pressmeddelanden/Kalmar-lan/21-aring-tar-pa-sig-ansvar-for-grova-valdtakter-mot-barn/
Citera
2014-04-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Känns lite väl fantasifullt att han filmat övergreppen på förskolans toalett. Erkännande och utpekande av målsägande räknas som stark bevisning.
Han kanske inte filmade/fotade just våldtäkten. Men kanske annat som hänt tidigare? Vad skulle det annars vara för bevis?
Citera
2014-04-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snarkar
Men ärligt talat dessa jävla länkar hit och dit där han skrivit och ni tycker det är så självklart "att redan här borde klockorna ringt"!!

Sitter ni själva och googla vad er omgivning skrivet på diverse forum? Tror inte så många gör de.. så tror inte folk hade en aning om hur och vad han skrivit på nätet.. dessutom verkar han varit rätt tillbakadragen senaste tiden eller??
Hårfärgen lär ju knappst väckt några större funderingar då han sett som en teater apa på orten och dom lär kopplat samman han hår med hans uppträden. Inget konstigt liksom!

Jag skiter väll i hårfärgen!!! Det är hur de är som personer, vissa visar "lustiga" drag eller har psykiska problem eller något annat, som tilbakadragen. eller om någon försöker gömma något/inte vill visa osv.
Senast redigerad av Klimax00 2014-04-11 kl. 14:45.
Citera
2014-04-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Man ska ändå vara jävligt försiktig att uttala sig om något innan förundersökningen är klar. Barn kan ha vild fantasi och ingen vet vad som egentligen har hänt här inne. 21 åringen kan få sitt liv förstört av att ett barn har drömt/gissat något.

Utifrån fakta så kan barn aldrig beskriva en sådan händelse, detaljerat, om dem inte bevittnat eller själv upplevt det. Så fantasier utesluts. Dessvärre var det tyvärr sant eftersom han erkänt.
Citera
2014-04-11, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Usch, det där var ju riktigt läskigt!

Han står utanför min fd gymnasieskola i Karlskrona på den videon den sjuka jäveln.

Om man bara hade vetat det då...
Citera
2014-04-11, 15:03
Medlem
Någon som vet o han var lite efterbliven? Det verkar som att hans mentala ålder inte är samma som den riktiga. Om det nu stämmer med att han skulle hänga med en 8-årig flicka och hennes familj till Liseberg, och när han svarade på 13-åringens förfrågan om nya vänner, så känns det som att han drars till de som är mycket yngre än sig själv. Han kanske var mer i deras "nivå"?
Citera
2014-04-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Känns lite väl fantasifullt att han filmat övergreppen på förskolans toalett. Erkännande och utpekande av målsägande räknas som stark bevisning.
Jag tänkte mest på att han så tidigt i utredningen verkar erkänt "allt" oförbehållsamt. Ett litet tag skulle nog de flesta försökt neka om det inte funnits någon teknisk bevisning utan "bara" vittnesmål från 2-5åringar. Å andra sidan så verkar han av beskrivningarna att döma inte vara något jätteproblem för en förhörsledare...

Fö så har jag inga större problem med att fantisera ihop att GM kan ha haft egenproducerat runkmaterial i exvis sin mobiltelefon redan vid gripandet. Det är av allt att döma en väldigt störd individ det handlar om så det skulle faktiskt inte förvåna mig alls.
Citera
2014-04-11, 15:31
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.VindictivE.-
Att en praktikant, utan utbildning och med endast 2 månaders halvtidspraktik, skulle få jobba extra och bara "ta av sig praoskylten" torde vara ett brott mot någon jävla lag. Om inte annat borde väl föräldrar sagt ifrån.

Varför det? Jag tror tvärtom att de flesta tänker att det är skönt att slippa ta in någon helt ny vikarie när man istället kan använda någon som varit i verksamheten ett tag. Det är väldigt vanligt att vikarier inom förskolan helt saknar pedagogisk utbildning, det finns inga såna krav.
Citera
2014-04-11, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Någon som vet o han var lite efterbliven? Det verkar som att hans mentala ålder inte är samma som den riktiga. Om det nu stämmer med att han skulle hänga med en 8-årig flicka och hennes familj till Liseberg, och när han svarade på 13-åringens förfrågan om nya vänner, så känns det som att han drars till de som är mycket yngre än sig själv. Han kanske var mer i deras "nivå"?
I dessa trakter är många vad andra skulle säga efterblivna.Titta på hur familjesituationerna ser ut!Vem som helst ser mönstret men det får man inte säga.Det finns så mycket som är snett i dessa byggder.Det verkar som att ingen har en aning om hur han kunnat få anställning.Gissar att även de som fixade jobbet inte har alla hästar hemma.
Citera
2014-04-11, 15:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Varför det? Jag tror tvärtom att de flesta tänker att det är skönt att slippa ta in någon helt ny vikarie när man istället kan använda någon som varit i verksamheten ett tag. Det är väldigt vanligt att vikarier inom förskolan helt saknar pedagogisk utbildning, det finns inga såna krav.

– En praktikant vid en förskola får aldrig ersätta ordinarie personal, säger Elin Brunell, jurist vid Skolverket.
http://www.barometern.se/nyheter/hogsby/praktikant-far-inte-ersatta-personalen(4240871).gm

Så det är vad som gäller och oavsett om det är skönt, så ska inte praktikanter ersätta ordinarie personal.
Citera
2014-04-11, 15:44
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
– En praktikant vid en förskola får aldrig ersätta ordinarie personal, säger Elin Brunell, jurist vid Skolverket.
http://www.barometern.se/nyheter/hogsby/praktikant-far-inte-ersatta-personalen(4240871).gm

Så det är vad som gäller och oavsett om det är skönt, så ska inte praktikanter ersätta ordinarie personal.

Undrar hur många förskolor som följer detta? När jag gick i högstadiet och hade prao på en förskola så fick jag ta väldigt mycket ansvar, bl.a. vara den enda som var ute med barnen i lekparken. Minns fortfarande paniken när ett gäng sprang iväg in i en skog en bit bort. Jag blev tvungen att jaga dem och lämna resten av barnen i parken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in