2014-04-11, 06:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Satt och funderade på en sak kring många av hans sociala mediekonton, exempelvis Facebook och kontot på iFokus.

Hur kommer det sig att de är raderade? Vem är det som har raderat dem?

Jag utgår nämligen från att det inte har han själv eftersom att han varit frihetsberövad. Vore intressant att få lite insikt i hur det ligger till.
Ofta brukar polisen låsa kontona. Orsaken är att många inte uppskattar att deras konversationer med pedofiler granskas och därför raderar dem.
Citera
2014-04-11, 07:55
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
stackars barn och stackars föräldrar, kan inte föreställa mig vad de går igenom..ush så fruktansvärt! detta är det västa man kan gå igenom som förälder och som utsatt.

mina tankar går till de påverkade styrkekramar till er.

sen verkar det som pedagogerna vill verka oskyldiga och säger att de inte förstår hur och när inavlet kunde göra detta mot de stackars liven eftersom han aldrig fick vara själv med barnen.

tror de har varit slarviga med detta och på så sätt så fick han chansen att förgripa sig på de..inte bar 1 gång utan flera gånger på flera olika barn.

Inne på toaletten, med låst dörr till och med. Om en praktikant nu inte får vara ensam med barnen, hur kommer det då sig att han kunde folja med in på toaletten....låsa dörren OCH förgripa sig på barnen?

Jag frågar migsjälv, vart var pedagogerna då? och hur länge va han inne på toan själv?
de påstår att toaletterna har dörrarna öppna men så va ju inte fallet!

Jag misstänker att pedagogerna har brustit i rutinerna och det passade jokern på att göra det värsta man kan göra.

Helt sjukt att sånt här kan hända. Får jag barn nån gång kommer de aldrig få gå på en förskola där någon man jobbar. Inte värt risken även om de allra flesta män som jobbar med barn är normala. Jag har själv praktiserat på förskola för många år sedan och jag fick vara själv mycket med barnen. De som jobbade där verka bara tycka det är skönt med extra arbetskraft så de kan sitta och dricka kaffe i fikarummet. Var väl likadant här, men nu var praktikanten detta sjuka äckel och barnen får lida för det. Kanske dags att införa nån lag att en person inte får jobba själv med barn utan att det alltid måste vara minst två personer närvarande för eliminera sånt här?

Läst en del nu om detta och bli så extremt äcklad av att det finns såna som denna sjuka inavlade pedofil. Tycker att det är dags att införa samma lagar som i Louisiana - dödsstraff på våldtäkt på någon under 12 år. Skulle helt klart kunna tänka mig att jobba med att avliva såna kräk. De ska i alla fall inte få släppas lösa igen.

En dokumentär som handlar om en flicka som blivit utsatt för en pedofil: http://www.youtube.com/watch?v=g2-Re_Fl_L4 Tyvärr lär de utsatta barnen ha psykiska problem hela livet på grund av Jo*kim Str*nke. Får stor lust att leta upp ett sånt här äckel och tortera fanskapet till döds långsamt!
Citera
2014-04-11, 08:05
Medlem
Det är fascinerande hur sjukligt naiva medelsvensson är. Det verkar vara viktigare att hävda gubbjävlarnas jävla rätt att få jobba på dagis än att hävda sina egna barns rätt till trygghet. Folk vill så jävla gärna tro på mänskligheten att det blir löjligt. De tar upp de manliga barnskötare som exempel som tagit hand om deras barn som är såååå bra bla bla. De har ingen jävla aning. Pedofiler ger inte sällan ett charmigt intryck. Barn dras ofta till dom. Han kan ha fingerpullat och smaskat på deras barn dagligen och så sitter de och ifrågasätter folk som helst inte vill se manlig personal på förskola just därför att män begår den här typen av brott alldeles för ofta och vi vet att pedofiler söker sig till detta yrke. En pedofil kommer så klart aldrig erkänna eller ge intryck av att han är pedofil. Han kommer kanske till och med gå i bräschen för hur avskyvärt det är.

Svenskarnas naivitet äcklar mig. Stackars barn.
Citera
2014-04-11, 08:33
Medlem
Jag blir så upprörd när jag läser den här tråden för det är så många som uttalar sig om förskolor utan att veta vad dem snackar om. Som någon nämnde att "det är ovanligt att det är fler än 12-14 barn på en avdelning" - jag kan säga att det är mer ovanligt att det är så NÅGRA barn! På min avdelning (jag jobbar med barn 3-5 år) är det 21 barn och det finns inget tak så kommer det in ett barn i väntekö så ska vi erbjuda en plats. Och på min systerdotters förskola är dem 29 barn på en 4-5 årsavdelning. Och så är vi då tre pedagoger på dem 21-29 barnen! Räkna in att det alltid är en av personalen som slutar vid 13 så då kan man vara TVÅ pedagoger på 21-29 barn!!!!
Och jag kan tala om för er att jag har jobbat SJÄLV med 21 barn för att det inte fanns vikarier att tillgå just den dagen då mina kollegor varit sjuka/lediga (alla vikarier var upptagna på andra förskolor osv) och jag har jobbat med två hela nya vikarier. SNÄLLA, kan NI SMARTA, ge mig tips på hur JAG som förskollärare ska hålla koll på 21 barn OCH på två nya vikarier samtidigt?! Lägg även till att jag ska ta ut min rast på ynka 30 minuter!
Sen kan man inte gå och misstänka alla för att vara pedofiler, vad blir det för arbetsmiljö? Det är upp till arbetsgivaren att kolla upp nya vikarier och praktikanter ordentligt! Samt upp till regeringen att anställa fler pedagoger i barnomsorgen!

(Ber om ursäkt för osammanhängande och irriterad (och kanske ej så relevant) text men jag blir så jävla upprörd när folk snackar om sånt dem inte vet någonting om).
Citera
2014-04-11, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Vem fan blir barnflicka vid fjorton års ålder, har vi inte skolplikt i Sverige?
Extrapegnar kvällar/ helger? står ingenstans att hon inte gick i skolan
Citera
2014-04-11, 09:43
Medlem
AB motsvarighet till efterlyst, har tagit upp fallet. spola fram till 21.35 inslaget är ca 9min
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/brottscentralen/article39385.ab Avsnitt 55, säsong 2

Det pratas om olyckan han var med om. Blev det något fel i huvudet efter olyckan? lite mer efter?

Ruda är inte alltför stort, hur många barn var det i den gruppen JS praktiserade i?

EDIT: Nu är det rätt länk.
Senast redigerad av Klimax00 2014-04-11 kl. 10:12.
Citera
2014-04-11, 09:51
Medlem
Yugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Det är fascinerande hur sjukligt naiva medelsvensson är. Det verkar vara viktigare att hävda gubbjävlarnas jävla rätt att få jobba på dagis än att hävda sina egna barns rätt till trygghet. Folk vill så jävla gärna tro på mänskligheten att det blir löjligt. De tar upp de manliga barnskötare som exempel som tagit hand om deras barn som är såååå bra bla bla. De har ingen jävla aning. Pedofiler ger inte sällan ett charmigt intryck. Barn dras ofta till dom. Han kan ha fingerpullat och smaskat på deras barn dagligen och så sitter de och ifrågasätter folk som helst inte vill se manlig personal på förskola just därför att män begår den här typen av brott alldeles för ofta och vi vet att pedofiler söker sig till detta yrke. En pedofil kommer så klart aldrig erkänna eller ge intryck av att han är pedofil. Han kommer kanske till och med gå i bräschen för hur avskyvärt det är.

Svenskarnas naivitet äcklar mig. Stackars barn.

Du kanske tror högre om pedofiler än vad jag gör. Jag tror att de flesta pedos är så störda (låg IQ osv.) att dessa inte ens skulle klara av en utbildning där man för det mesta är i skolbänken än ute på VFU bland barn. Enda anledningen han förmodligen ens såg det som ett alternativ, var att han genom sin kontakt kunde skippa allt det där och ändå vara med barnen dagligen.

De flesta pedofiler söker sig ju till barn de känner, jag tror att de vill ha det lätt för sig och då mest söker sig där de får det lätt att vara runt ett barn på daglig basis. Om hans enda alt. var utbildning på 3,5 år för att en dag kunna vara runt barnen dagligen knappast att han hade valt/sökt sig till förskolan.
Citera
2014-04-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajasagstdu
#5 av [Noxblood]
Jag heter joakim och är 19 (20 i april) skype är joakim.stranke

Gillar att prata om vad som med både killar och tjejer i olika åldrar^^

http://tonaringar.ifokus.se/discussions/50bb6856d3b4fd7842002a79-soker-en-kompis

Ja uppenbarligen gillar du små barn. Nej de borde fan upprätta rutiner för män som vill arbeta i förskola. Något måste ske. Att staten anser att ingen skall diskrimineras och att små barn får betala för det är inte acceptabelt!!!!!

Hon var 13 och går då i 7:an och han är 19 och borde går i 3:an på gymnasiet, vilker är en väldigt stor skillnad på ålder. Redan här borde varningsklockona ringa.
Citera
2014-04-11, 10:03
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
AB motsvarighet till efterlyst, har tagit upp fallet. spola fram till 21.35 inslaget är ca 9min
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/brottscentralen/

Det pratas om olyckan han var med om. Blev det något fel i huvudet efter olyckan? lite mer efter?

Ruda är inte alltför stort, hur många barn var det i den gruppen JS praktiserade i?

Hittar inget inslag om det här fallet i det klippet. Vilket avsnitt är det?

Edit 1: Avsnitt 55, säsong 2 var det.
Edit 2: Inte mycket nytt i inslaget. Dom har bra bevisunderlag samt teknisk bevisning.
Senast redigerad av Klaus Kinski 2014-04-11 kl. 10:11.
Citera
2014-04-11, 11:31
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00

Hon var 13 och går då i 7:an och han är 19 och borde går i 3:an på gymnasiet, vilker är en väldigt stor skillnad på ålder. Redan här borde varningsklockona ringa.

Kan 13-åringen var ett av de 9 fall som just nu utreds? Har dom legat är det, juridiskt sett, våldtäkt mot barn.
Citera
2014-04-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugen
Du kanske tror högre om pedofiler än vad jag gör. Jag tror att de flesta pedos är så störda (låg IQ osv.) att dessa inte ens skulle klara av en utbildning där man för det mesta är i skolbänken än ute på VFU bland barn. Enda anledningen han förmodligen ens såg det som ett alternativ, var att han genom sin kontakt kunde skippa allt det där och ändå vara med barnen dagligen.

De flesta pedofiler söker sig ju till barn de känner, jag tror att de vill ha det lätt för sig och då mest söker sig där de får det lätt att vara runt ett barn på daglig basis. Om hans enda alt. var utbildning på 3,5 år för att en dag kunna vara runt barnen dagligen knappast att han hade valt/sökt sig till förskolan.

Du har säkert rätt men samtidigt är det långt ifrån alla som är pedagoger på dagis och fritids. Det krävs alltså strängare krav på utbildning. Jag såg dock i brottkategorin en diskussion om en utbildad manlig dagispedagog som åkt dit nu för övergrepp så det går knappast alltid att utgå ifrån att de alla är inkapabla till att gå så långt.

Hur som helst är det förbannat jävla skönt att inte ha manlig personal på vår förskola. PK-folket får tycka vad dom vill om det. För mig innebär det ett problem mindre. Övergrepp är vanligare än folk tror. De flesta fallen kommer inte ut i media ens.

Folk är naiva. De snackar om "sin" manliga dagispersonal som om de tror de känner människa "han är skitbra han skulle aaaaaldrig göra nåt man kan inte misstro alla"....jo man kan misstro alla, det ska man göra när det handlar om barnens säkerhet. En pedofil kan se ut som vilken normal människa som helst och vara väldigt omtyckt sen när han får chansen försöker han trycka in sin kuk i din fyraåring. Se på Kapten Klänning. Han gick i bräschen som en kvinnorättskämpe. Man ska inte vara så jävla naiv och lita på alla bara för att inte såra deras känslor. Är så typiskt svenskt.
Citera
2014-04-11, 13:10
Medlem
Det är fantastiskt att skåda medborgare från samhällets intellektuella avgrund uttala sig om att män inte ska få arbeta i förskola.. när de flesta övergrepp mot barn sker inom den närmsta släkten/familjen. Vad tycker ni till exempel om delad föräldraledighet? Varför vill morfar egentligen åka ut med era söner och fiska?

Denna kille har grava psykiska problem, varit med i en fruktansvärd olycka som påverkade hela hans familj psykiskt och även Joakim fysiskt, han har flera gånger opererats i huvud, han har varit mobbad och utfryst sedan dag ett i skolan. Vi vet inte om han själv blivit utsatt för övergrepp och förmodligen vet vi endast toppen av ett isberg. Han är inte utbildad förskollärare/pedagog utan har fått en praktikplats på en förskola där han egentligen inte får vara ensam med barnen. Att döma alla män som utbildar sig och arbetar som förskollärare är ett resultat av avsaknaden av intellekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in