2014-04-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoAngela
Men det är inte så många 5-åringar som har blöjor..

Näe men det var ju fler fall... Två år och uppåt...
Citera
2014-04-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Du har så rätt, det är mycket möjligt även om ett så "stort barn" oftast klarar toabestyren själv (även om man t ex måste krångla av sig overallen), men en pedofil kan säkert uppfinna orsaker att följa med och få det att verka helt naturligt....
Ja eller kanske han också behövde gå på toa?
Hon kanske hade bråttom och behövde hjälp med kläder eller nått? Kan ju varit fler barn med in också som behövde hjälp?
Citera
2014-04-10, 22:50
Bannlyst
Citat:
Nu var han iofs inte ens en barnskötare, utan en praktikant som lidit av psykiska besvär och som borde hållits under uppsikt. Jag blir lite upprörd. De intervjuade någon kommunansvarig i P1 i eftermiddags och han såg "absoluuuuuut inget" de kunnat göra för att förhindra det som skett. Nähä. En bra sak hade kanske till att börja med varit att inte plocka in en psykiskt labil snubbe med knallrött hår som är en joker med galet skratt på nätet. Tydligen för mycket begärt att de gör lite basic jävla research på folk de plockar in i barnomsorgen. Hoppas det inte är allt för vanligt med sådant slarv.

Tyvärr är det nog det. de kollar kanske straffregistret men det är allt
Citera
2014-04-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -.VindictivE.-
Har själv två barn på dagis och upplever, på samma sätt som dig, att toalettdörren aldrig låses. Möjligen drar de igen den lite men aldrig helt stängd.

Håller med sig i det sista du säger, en eller möjligen två minuter. Kan han ha hunnit få utlösning på så kort tid? Viss teknisk bevisning har jag för mig att jag läst någonstans, vad kan det i så fall vara? Är det någon som vet hur stor barngruppen på dagis är eller mer specifikt hur stor den var vid tidpunkten för gärningen?

Behöver ju inte fått utlösning eller ens penetrerat henne med "den" kroppsdelen för att rubriceras som våldtäkt..
Citera
2014-04-10, 23:01
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoAngela
Behöver ju inte fått utlösning eller ens penetrerat henne med "den" kroppsdelen för att rubriceras som våldtäkt..

Nej, jag vet. Förmodligen är det, i alla fall, i det här fallet så att "den" kroppsdelen hölls utanför.
Citera
2014-04-10, 23:03
Medlem
Följde en länk som ligger tidigare i tråden där GM skrivit på ngt forum.

Men dessa rader nedan som han skrivit glömde personen att skriva ner...
Känns ju sådär att läsa idag.

Nej men om nu ungarna är runt om en så finns det tyvärr de som (konstigt nog mest gamla tanter..) som då tror att man är nått sjukt pervo.."

Här är länken: http://tonaringar.ifokus.se/discussions/51b3b8ba8e0e7446700007c5-morph-suit
Citera
2014-04-10, 23:10
Medlem
dannehooks avatar
Har kompisar som känner Joakim som sagt att han bestämt med en åtta årig liten flicka att han skulle följa med henne och hennes familj till Liseberg, han hade tydligen dykt upp på tåget och följt efter dom hela resan. Han hade tydligen bokat hotellrum på samma hotell också.Vet inte ifall detta stämmer.

Här är även länken till hans youtube film.
https://www.youtube.com/watch?v=_RhBVlpU1f4
Citera
2014-04-10, 23:12
Medlem
Polymorphouss avatar
Citat:
Nu var han iofs inte ens en barnskötare, utan en praktikant som lidit av psykiska besvär och som borde hållits under uppsikt. Jag blir lite upprörd. De intervjuade någon kommunansvarig i P1 i eftermiddags och han såg "absoluuuuuut inget" de kunnat göra för att förhindra det som skett. Nähä. En bra sak hade kanske till att börja med varit att inte plocka in en psykiskt labil snubbe med knallrött hår som är en joker med galet skratt på nätet. Tydligen för mycket begärt att de gör lite basic jävla research på folk de plockar in i barnomsorgen. Hoppas det inte är allt för vanligt med sådant slarv.

Låt höra, vad skall vara den elitistiska mallen för att få jobba inom barnomsorgen då? Att han har mått psykiskt dåligt kan man väl härlett till den hemska olycka han varit med om där han förlorade sin lillebror. Men man får alltså inte ha mått psykiskt dåligt, man får inte vara estetiskt lagt med färgat hår, utan man ska ha någon form av totalt felfri bakgrund och utseendet skall överrensstämma med någon slags normalitetsmall. Förstår jag dig rätt då? Jag försvarar inte GM här på något vis, utan jag vänder mig emot din idé om hur den här "basic jävla researchen" ska se ut. Kommer du resonera likadant om du hör tala som en kvinna med knallrött hår som gillar att spela teater som jobbar på förskolan? Skall du gå ner och ifrågasätta deras basic jävla research då också?
Citera
2014-04-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannehook
Har kompisar som känner Joakim som sagt att han bestämt med en åtta årig liten flicka att han skulle följa med henne och hennes familj till Liseberg, han hade tydligen dykt upp på tåget och följt efter dom hela resan. Han hade tydligen bokat hotellrum på samma hotell också.Vet inte ifall detta stämmer.

Här är även länken till hans youtube film.
https://www.youtube.com/watch?v=_RhBVlpU1f4

var det inte sina kompisar som sagt det? Haha låter ju inte så jävla troligt faktiskt
Citera
2014-04-10, 23:16
Medlem
dannehooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snarkar
var det inte sina kompisar som sagt det? Haha låter ju inte så jävla troligt faktiskt

Det var mina kompisar som sagt det ja, men vi vet inte ifall det stämmer. Folk har pratat om det här omkring, eftersom jag bor i Mönsterås och vet vem Joakim är.
Citera
2014-04-10, 23:23
Medlem
stackars barn och stackars föräldrar, kan inte föreställa mig vad de går igenom..ush så fruktansvärt! detta är det västa man kan gå igenom som förälder och som utsatt.

mina tankar går till de påverkade styrkekramar till er.

sen verkar det som pedagogerna vill verka oskyldiga och säger att de inte förstår hur och när inavlet kunde göra detta mot de stackars liven eftersom han aldrig fick vara själv med barnen.

tror de har varit slarviga med detta och på så sätt så fick han chansen att förgripa sig på de..inte bar 1 gång utan flera gånger på flera olika barn.

Inne på toaletten, med låst dörr till och med. Om en praktikant nu inte får vara ensam med barnen, hur kommer det då sig att han kunde folja med in på toaletten....låsa dörren OCH förgripa sig på barnen?

Jag frågar migsjälv, vart var pedagogerna då? och hur länge va han inne på toan själv?
de påstår att toaletterna har dörrarna öppna men så va ju inte fallet!

Jag misstänker att pedagogerna har brustit i rutinerna och det passade jokern på att göra det värsta man kan göra.

Citera
2014-04-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trypan
Om jag inte minns fel så gick han lärling på Mönsteråsgymnasiet.

Han presterade väl ok... som alla andra lärlingar.

Jag tog för givet att han aldrig skulle få en flickvän. MEN!!! han hade något för en tjej som han var bästa vän med under högstadietiden. Hon var kort (väldigt kort), antagligen någon mindre störning då hon skrattade åt allt (folk störde sig som fan på det), kort hår och idag ser hon ut som en kille - Bokstavligen. Stronk ville bli ihop med henne men hon ville inte.
Jag stötte på henne på bussen för några månader sen när jag skulle till universitetet. (Detta är då innan allt har hänt) och jag frågade henne hur det var med Stronk. Hon berättade för mig att de inte längre var vänner då han hade förändrats helt. Han var aggressiv och betedde sig lite mysko, nästan som om han skulle bestämma över henne fick jag höra. Det lät inte alls som gamle stranke jag gick i skolan med då.

Pfff... bra fråga. Han levde väl i nuet men han gillade klassiker. Lite nostalgi antar jag väl? Kan inte riktigt besvara det då jag inte lever i hans skalle.

Ja, det skulle jag faktiskt säga att det gjode. Kroppsspråket var bra. Mycket bra... han hade säkert kunnat blivit skådis med detta trodde jag då han kunde spela störd och även annat bra väldigt bra.
Tack för redogörelsen.
GM verkar haft en rätt jobbig uppväxt. Jag har svårt att känna något hat i ett rättsfall som bara består av förlorare/offer. Tragiskt är vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in