2014-04-10, 18:48
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Uppenbarligen klarade du inte av det eftersom du frågade vad jag tror om precis exakt det jag just skrivit vad jag tror.... Här har du länkar om du fortfarande inte orkar bläddra bakåt ett par sidor..

https://www.flashback.org/sp48257993
https://www.flashback.org/sp48267181
https://www.flashback.org/sp48267419
https://www.flashback.org/sp48269031
https://www.flashback.org/sp48273051

Flera av svaren var t.o.m direkt riktade till dig men jag förstår om du glömt det och måste fråga samma sak igen , det var ju ändå tre dagar sen..
Vi kanske kan ses här framemot lördag och ta allt igen?

Jag antar att du menar logik-kollad (eller undrar du var jag bor?)? Undrar när det skedde för jag kan inte se ett enda argument eller motargument från dig, bara en massa prat om rumpor, och lite om snus...

Ja, och du har inte lyckats besvara invändingarna på ett vettigt sätt, vilket du själv erkänner här och här;

Citat:
Ingen aning.. De har väl dock troligtvis massor av rutiner och hemligstämplat material i Pentagon, så om de inte ser skäl att offentliggöra något lär de knappast gör det frivilligt (obs: spekulationer).
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Citat:
Håller med, men å andra sidan kan man ju också tänka att om de verkligen innehöll något intressant eller hemligt om rymdödlor och liknande så skulle väl Pentagon knappast ha gått ut officiellt och berättat att de har filmerna..

Bara för att du alltid anser dig vinna debatter bara genom att posta dina ståndpunkter betyder inte att alla måste acceptera dem som axiom. Din fula röv blev om möjligt ännu fulare när du själv redigerar citat till ogienkännelighet som här;

När du bemöts med argument som du inte kan bemöta är det tydligt att du i ren desperation tar till falskcitering, meningslösa andekdoter och insiniuationer. Varför är du tvungen att förvanska citat? Din egen oöverträfflighet eller annat som du påstått dig redan debunkat håller inte som argument, av naturliga skäl.
Senast redigerad av Thurizas-09 2014-04-10 kl. 19:14.
Citera
2014-04-10, 19:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Ja, och du har inte lyckats besvara invändingarna på ett vettigt sätt, vilket du själv erkänner här och här;

Bara för att du alltid anser dig vinna debatter bara genom att posta dina ståndpunkter betyder inte att alla måste acceptera dem som axiom. Din fula röv blev om möjligt ännu fulare när du själv redigerar citat till ogienkännelighet som här;

När du bemöts med argument som du inte kan bemöta är det tydligt att du i ren desperation tar till falskcitering, meningslösa andekdoter och insiniuationer. Varför är du tvungen att förvanska citat? Din egen oöverträfflighet eller annat som du påstått dig redan debunkat håller inte som argument, av naturliga skäl.
1. Men jösses, du bad ju om min åsikt, du frågade "Vad tror du det beror på?". Hur tycker du jag borde tolkat den frågan om inte just som att du undrade vad jag tror det beror på??
2. Vilka argument har du bemött mig med som jag inte kunnat bemöta?
3. När har jag förfalskat citat? Jag förkortade dina pinsamheter eftersom det blev för genant att upprepa.
4. När har jag någonsin överhuvudtaget påstått att jag "debunkat" något??

Du verkar drivas mer av personliga känslor gentemot mig än av en äkta undran om vad som hände 9/11 och önskan att debattera.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-04-10 kl. 19:26.
Citera
2014-04-10, 19:32
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
1. Men jösses, du bad ju om min åsikt, du frågade "Vad tror du det beror på?". Hur tycker du jag borde tolkat den frågan om inte just som att du undrade vad jag tror det beror på??
3. När har jag förfalskat citat?

Du verkar drivas mer av personliga känslor gentemot mig än av en äkta undran om vad som hände 9/11 och önskan att debattera.

I länken i inlägget som du själv citerat;

Där falskciterar du bevisligen:

Citat:
Mer kiss och bajshumor.... hmm veeem påminner det om??

Nej, det är tydligt att när du blev fakta- eller logikollad...

Eller har du en bättre förklaring? Rotar du i min posthistorik kan du ju se att jag aldrig skrivit dylikt. Alltså har du redigerat ett citat av en annan användare. Således kvarstår min anklagelse mot dig som legitim.
Citera
2014-04-10, 19:38
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
3. När har jag förfalskat citat? Jag förkortade dina pinsamheter eftersom det blev för genant att upprepa.

1. Har inte bett om din åsikt i någon fråga alls. Visa detta i såfall, utan kreativ redigering den här gången. Vi diskuterar väl förutsättningslöst!?

2. Du har inte bemött någonting alls, utan bara erkänt att du inte vet mer än någon annan i frågan. Jag har ju länkat till inläggen i fråga där du erkänner att du bara spekulerar, likt oss andra. Visst kan du ha rätt, men det kan även jag ha.

3:an förtjänade ett eget inlägg av naturliga skäl.

4. I var och vartannat inlägg. Din posthistorik är rätt beklämmande i denna fråga. Och då behöver jag inte redigera nämnda. Tydligen måste ju du det för att misskreditera postare som ger dig mothugg.
Senast redigerad av Thurizas-09 2014-04-10 kl. 19:43.
Citera
2014-04-10, 20:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
1. Har inte bett om din åsikt i någon fråga alls. Visa detta i såfall, utan kreativ redigering den här gången. Vi diskuterar väl förutsättningslöst!?

Här: https://www.flashback.org/sp48310965 det var liksom det jag svarade på...
Diskutera förutsättningslöst? För det första är det rätt tydligt att du hyser en ganska kraftig aversion mot mig så nej, det är inte förutsättningslöst. För det andra diskuterar vi knappast, du sprutar anklagelser men diskussion? Om vadå, om hur dum jag är?

Citat:
2. Du har inte bemött någonting alls, utan bara erkänt att du inte vet mer än någon annan i frågan. Jag har ju länkat till inläggen i fråga där du erkänner att du bara spekulerar, likt oss andra. Visst kan du ha rätt, men det kan även jag ha.
Se svar på nr 1...
Jag undrade vad jag inte bemött, inte vad jag redan svarat på.

Citat:
3:an förtjänade ett eget inlägg av naturliga skäl.
Kan jag hålla med om..
Jag hann dock utveckla mitt svar innan du postade din replik.

Citat:
4. I var och vartannat inlägg. Din posthistorik är rätt beklämmande i denna fråga. Och då behöver jag inte redigera nämnda. Tydligen måste ju du det för att misskreditera postare som ger dig mothugg.
Nej, nu frågade jag inte om din personliga åsikt om min posthistorik, jag bad dig helt enkelt visa var jag någonsin påstått att jag debunkat någonting?? Du skriver här ovan, väldigt tydligt, att jag påstått mig debunka ditten och datten, vänligen visa det!
Citera
2014-04-10, 20:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
I länken i inlägget som du själv citerat;

Där falskciterar du bevisligen:

Eller har du en bättre förklaring? Rotar du i min posthistorik kan du ju se att jag aldrig skrivit dylikt. Alltså har du redigerat ett citat av en annan användare. Således kvarstår min anklagelse mot dig som legitim.

Din posthistorik är ganska packad med "humor" om bakdelar, jag fann det osmakligt att citera och censurerade citatet.
Citera
2014-04-10, 21:10
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Din posthistorik är ganska packad med "humor" om bakdelar, jag fann det osmakligt att citera och censurerade citatet.

Och där försvann all din eventuella trovärdighet i ett moln av gödsel. Sakargumenten du förväntades bemöta? Du fann det alltså osmakligt att citera ett inlägg som innehöll antydningar av bakdelar, varvid du påstår dig censurera detsamma genom att publicera påhittade inlägg av andra användare som nämner just sådana!?

Hur censurerar du citat som du citerar? Kan du ge en bra förklaring till varför du gör detta? Den gyttja du spridit på forumet tyder på att du kan ge en närmare ingående förklaring till detta uttalande? Och vad är motivet?

Allt i samma inlägg
Senast redigerad av Thurizas-09 2014-04-10 kl. 21:31.
Citera
2014-04-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Fast du säger att NIST inte nämner temperaturer över 250°C i bärande konstruktioner.

Har du haft fel om detta hela tiden?
Det har jag inte för det är precis vad de påstår, bärande balkar har inte haft temperaturer över 300 grader (inte 250) i WTC 1 och 2. Det finns förmodligen en anledning till att de säger detta för den teori de påstår gjort att WTC 1 och 2 föll ihop så som de gjorde håller inte om bärande balkar hade blivit varmare
Citera
2014-04-10, 21:34
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det har jag inte för det är precis vad de påstår, bärande balkar har inte haft temperaturer över 300 grader (inte 250) i WTC 1 och 2. Det finns förmodligen en anledning till att de säger detta för den teori de påstår gjort att WTC 1 och 2 föll ihop så som de gjorde håller inte om bärande balkar hade blivit varmare

Nej.. Vilket jag har bevisat. NIST påstår att det förekommit mer än 4 ggr så hög temperatur som du påstår att NIST säger. Så du ljuger. Igen!

Och du vet ju inte ens vad du själv ha skrivit. Höj nivån för i helvete.

Citat:
Enligt värmekameror mot WTC så har det endast varit några få balkar som varit över 200 grader

Citat:
Det står bl.a. i NIST rapporten och jag såg hur det mätt i en film. Har bara lite svårt att få tid och leta upp stället nu

Du måste helt enkelt vara: Totalt dum i huvudet eller ett Totalt dum i huvudet för du är ett Troll.
Citera
2014-04-10, 21:37
Medlem
Citat:
Nej.. Vilket jag har bevisat. NIST påstår att det förekommit mer än 4 ggr så hög temperatur som du påstår att NIST säger. Så du ljuger. Igen!

Kan inte du beskriva hur NIST förklarar kollapsen, då har du svaret. De har sagt att golven vart mycket varmare men balkar i golven är inte bärande balkar
Citera
2014-04-10, 21:51
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Kan inte du beskriva hur NIST förklarar kollapsen, då har du svaret. De har sagt att golven vart mycket varmare men balkar i golven är inte bärande balkar

Du skriver att NIST inte medger högre temperaturer än 250°C.
NIST beskriver, redovisar och lägger fram fakta för temperaturer som är 4ggr så höga.

Varför ljuger du?
Citera
2014-04-10, 22:06
Medlem
Citat:
Du skriver att NIST inte medger högre temperaturer än 250°C.
NIST beskriver, redovisar och lägger fram fakta för temperaturer som är 4ggr så höga.

Varför ljuger du?

har du några argument utöver NIST överhuvudtaget? och vet du ens vad de skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in