2014-04-09, 20:34
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Det är rätt tydligt och jag ska inte sjunka till en massa meningslöst skitkastande så jag lämnar den biten.

Av vad jag fattar har de flesta länder som drabbats av denna typ av operationer varit just nationalistiska och velat ta sig ur dollargreppet så frågan är hur nationalister skulle ungått att drabbas av samma typ av invasioner om ni tagit över? Hade ni inte försökt det så hade det varit svårt att föra någon som helst nationalistisk politik.

Som det ser ut nu är ju både S och M djup inbäddade med samma typer som planlagt ukraina kuppen och den politiken har ju lett till att ryska bombflyg övar flygräder över sverige så jag påstår inte det är bättre.

Det kan ju vara något vi nationella inte tänkt på, så tipsa gärna om du tycker det finns något som gör oss till nyttiga idioter åt globalister. Jag tar det som konstruktiv kritik om det är något som är relevant.

Ja, Libyen är ett bra exempel i närtid på USD-problematiken. Ukraina samma sak eftersom landet är centralt för Putins Eurasian union som startar nästa år. Ryssland och Kina har förstått hur USA ska krossas för Eurasian union kommer snabbt att marginalisera USD, vilket förstås USA måste stoppa. EU är dessutom helt beroende av kredit i USD för så räddade man euron och europeiska banksystemet.

Jag ser en kollaps av USA framgent, finansiellt och/eller militärt, och det blir den sluge Putin vi kan tacka för det. Därefter stundar nya spelregler.
Citera
2014-04-09, 20:42
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det kan ju vara något vi nationella inte tänkt på, så tipsa gärna om du tycker det finns något som gör oss till nyttiga idioter åt globalister. Jag tar det som konstruktiv kritik om det är något som är relevant.

Ja, Libyen är ett bra exempel i närtid på USD-problematiken. Ukraina samma sak eftersom landet är centralt för Putins Eurasian union som startar nästa år. Ryssland och Kina har förstått hur USA ska krossas för Eurasian union kommer snabbt att marginalisera USD, vilket förstås USA måste stoppa. EU är dessutom helt beroende av kredit i USD för så räddade man euron och europeiska banksystemet.

Jag ser en kollaps av USA framgent, finansiellt och/eller militärt, och det blir den sluge Putin vi kan tacka för det. Därefter stundar nya spelregler.

Att USA håller på att åka i toaletten håller jag med om risken är väl att de inte gör det utan en stor smäll och en hel del desperata aktioner.

Vad gäller nyttiga idioter ser jag det lite överallt både på vår och er sida och låter er diskutera detta själva.

Men du svarade inte riktigt på hur ni löst USD frågan om ni kom till makten, vänta på att petrodollarn kollapsar?
Citera
2014-04-09, 21:17
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Att USA håller på att åka i toaletten håller jag med om risken är väl att de inte gör det utan en stor smäll och en hel del desperata aktioner.

Vad gäller nyttiga idioter ser jag det lite överallt både på vår och er sida och låter er diskutera detta själva.

Men du svarade inte riktigt på hur ni löst USD frågan om ni kom till makten, vänta på att petrodollarn kollapsar?

USD kollapsar oavsett som jag ser det, endera via Putins Eurasian union, som förövrigt har Kinas gillande eller också genom att USA militärt besegras av Ryssland och Kina.

En kollaps av USD kommer förstås att leda till global finansiell och ekonomisk härdsmälta, men värst drabbas västvärlden. Något annat sätt att komma ur dollarberoendet existerar inte och det vet både Ryssland och Kina. I Kinas fall handlar det om ett moment 22 om de inte blir kvitt dollarberoendet helt eftersom landet annars tvingas fortsätta finansiera det bankrutta USA.

Bäst är alltså att se tiden an tills dess USA och USD har försvunnit ur bilden och jag misstänker att globalister och de som stött dem kommer att få vissa trovärdighetsproblem efter det.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-04-09 kl. 21:18. Anledning: Ord
Citera
2014-04-10, 01:00
Medlem
Citat:
Bildt till Ukraina

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article18695003.ab

Utrikesminister Carl Bildt reser till Ukraina på torsdagen för att uppdatera sig om situationen och diskutera möjligheter till ett fortsatt svenskt stöd.

Under besöket ska han träffa bland andra premiärminister Arsenij Jatsenjuk, skriver utrikesdepartementet i ett pressmeddelande.

Bildts besök varar fram till söndagen den 13 april. Han var i Ukraina senast den 5-6 mars.

Carl Bildt, som är guldmedlem i Bilderbergklubben, stödjer inte nationalistiska folkrevolutioner...
Citera
2014-04-10, 01:47
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Carl Bildt, som är guldmedlem i Bilderbergklubben, stödjer inte nationalistiska folkrevolutioner...

Jag fick precis reda på att euron skapades vid ett bilderbergmöte:

"A meeting in June in Europe of the Bilderberg Group - an informal club of leading politicians, businessmen and thinkers chaired by Mr Davignon - could also "improve understanding" on future action, in the same way it helped create the euro in the 1990s, he said.

"When we were having debates on the euro, people [at Bilderberg events] could explain why it was worth taking risks and the others, for whom the formal policy was not to believe in it, were not obliged not to listen and had to stand up and come up with real arguments."
http://euobserver.com/political/27778
Citera
2014-04-10, 08:31
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Jag fick precis reda på att euron skapades vid ett bilderbergmöte:

"A meeting in June in Europe of the Bilderberg Group - an informal club of leading politicians, businessmen and thinkers chaired by Mr Davignon - could also "improve understanding" on future action, in the same way it helped create the euro in the 1990s, he said.

"When we were having debates on the euro, people [at Bilderberg events] could explain why it was worth taking risks and the others, for whom the formal policy was not to believe in it, were not obliged not to listen and had to stand up and come up with real arguments."
http://euobserver.com/political/27778

Faktum är att den gemensamma valutan tycks ha planerats redan 1955 av Bilderberggruppen enligt "minutes" som wikileaks publicerat.

En bra bok om man vill veta mer om Bilderberggruppen är journalisten Daniel Estulins "The true story of the Bilderberg group". Här kan man bl.a hitta deltagarlistor med vilka svenskar som figurerat under årens lopp.

http://mirror.wikileaks.info/leak/bilderberg-meetings-report-1955.pdf
Citera
2014-04-10, 14:33
Medlem
En intressant artikel från Proletären (om än något insinuant):

Citat:
Men plötsligt fick Svoboda råd att bygga ut partiet genom kostsamma politiska kampanjer och organiserandet av demonstrationer. I början av 2011 hade läget blivit ett annat. Genom den omfattande propagandan samlade det stora demonstrationer.

Från början av 2012 började partiet rekrytera ungdomar till träningsläger för att organisera UPA-Bandera. UPA är en fasciströrelse som under andra världskriget samarbetade med nazisterna under invasionen av Sovjetunionen. UPA gjorde sig känt för de mest barbariska brott mot judar, partisaner och kommunister.

Stora banderoller i Svobodas demonstrationer uppmanade ungdomar som hamnat i kriminalitet och missbruk att delta i UPA:s träningslägger, en betald sysselsättning på heltid. I ett land med enorm arbetslöshet var det inte svårt för UPA att rekrytera flera tusen anhängare. Det var tydligt att det fanns gott om pengar.

På detta sätt skaffade fascisterna en armé att sätta in i striden om makten.

Under samma USA satsade flera miljarder dollar för att destabilisera Ukraina. Säkert hamnade en del hos Svoboda och UPA. Även andra finansiärer lär ha bidragit, som miljardären Julia Tymosjenko till vilken Svodobas ordförande Oleh Tiahnybok offentligt riktade ett speciell tack efter maktövertagandet.

http://www.proletaren.se/utrikes-europa/svobodas-vag-till-maktens-boning

När det gäller Svobodas finansiering finns det ju rykten om att den judiska oligarken Igor Kolomoisky finansierat dem - samma man som efter revolutionen blev guvernör i Dnipropetrovsk Oblast där han får sägas ha stora intressen bland annat i form av att han är en huvudfigur i den ekonomiska kartellen Privat Group:

Citat:
The group is controlled by the billionaire businessmen Henadiy Boholyubov, Oleksiy Martynov, and Ihor Kolomoyskyi (the latter is the richest, leading partner that is best known to the public).[1]

Being a business oligarch entity, Privat Group controls some prominent Ukrainian media, maintains close relations with politicians and sponsors professional sports.

Key businesses of the group (including the Privatbank itself) are based in Dnipropetrovsk Oblast, which is regarded as its “homeland”. Group's founding owners are natives of Dnipropetrovsk and made their entire career there.

Därefter i artikeln följer hur som helst en beskrivning av polisens agerande kontra demonstranterna. Den är också intressant men tar för stort utrymme för att vara vettig att citera. Om Proletärens beskrivning av händelserna på Maidan stämmer är det minst sagt anmärkningsvärt.
Citera
2014-04-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
En intressant artikel från Proletären (om än något insinuant):

http://www.proletaren.se/utrikes-europa/svobodas-vag-till-maktens-boning

När det gäller Svobodas finansiering finns det ju rykten om att den judiska oligarken Igor Kolomoisky finansierat dem - samma man som efter revolutionen blev guvernör i Dnipropetrovsk Oblast där han får sägas ha stora intressen bland annat i form av att han är en huvudfigur i den ekonomiska kartellen Privat Group:

Därefter i artikeln följer hur som helst en beskrivning av polisens agerande kontra demonstranterna. Den är också intressant men tar för stort utrymme för att vara vettig att citera. Om Proletärens beskrivning av händelserna på Maidan stämmer är det minst sagt anmärkningsvärt.

Citat:
Efter det gick allt väldigt snabbt. Den stora polisstyrkan på torget drogs bort snabbt, på mindre än en halvtimme var över 5000 poliser borta. Enbart 200-300 poliser lämnades kvar. Demonstranterna var då 2000-3000.

Vem fattade beslutet om detta borttagande av polisen? Ännu snabbare försvann polisstyrkan som skyddade Ukrainas parlament, som bestod av flera tusen man. Denna polis-styrka utgjordes, i motsatts till styrkan på torget, av en känd kommandostyrka av hårdhänta kravallpoliser, utbildade för att bekämpa demonstranter.

Denna styrka försvann från området kring parlamentet på mindre än 15 minuter
. De lämnade kvar sina improviserade sängar, filtar och kuddar, tallrikar med mat, halvfulla vattenglas och annat de använt under de veckor de varit på plats.

Man kan inte låta bli att undra hur det var möjligt. Svaret kom senare när kuppen var ett faktum. En polisgeneral fanns bland de som framträdde på tv tillsammans med fascisterna. Alltid någon som säljer sig för dollar.

Jag orkar inte forska i detta nu men det hela låter väldigt rimligt och sannolikt. Det är precis shär de har jobbat i andra "färgrevolutioner". Sätt in betalda demonstranter, uppviglare och huliganer på gatorna och försök övertala, muta eller hota nyckelfigurer inom regimen man vill ha bort till att byta sida och hjälpa till i kritiska ögonblick.

Under den CIA-sponsrade revolutionen i Rumänien 1989 så fick man vissa nyckelfigurer att byta sida. I Syrien så var det en del höga officerare och politiker som hoppade av i början, sannolikt efter att de erbjudits många sköna US dollars och ett bekvämt liv i exil i något Gulfland eller i USA/EU. Det finns många andra exempel.

Överlag så stämmer förmodligen det mesta i artikeln.
Citera
2014-04-10, 15:44
Medlem
Orjisols avatar
Det enda vettiga jag läst från Proletären. Kan också tänka mig att det mesta stämmer.
Citera
2014-04-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Det enda vettiga jag läst från Proletären. Kan också tänka mig att det mesta stämmer.

De har faktiskt haft flera bra artiklar om bl.a. Syrien.
Citera
2014-04-10, 17:13
Medlem
Intervju med en jude som påstår sig ha haft en ledarroll på Maidan:

Citat:
The following interview is with Natan Khazin, commander of a Jewish squadron of fighters in the Ukrainian revolution that took place in Kiev’s Maidan, or central square. It aired on March 20 on Espreso TV, a popular Ukrainian Internet television station and was the first time that Khazin disclosed his identity in public. Khazin was interviewed by Mykola Veresen, a well-known Ukrainian journalist, who was the BBC’s correspondent in Kiev for many years.

The yarmulke-wearing Khazin, a veteran of the Israel Defense Forces and an ordained rabbi, is representative of many young Ukrainian Jews who are Zionist, religiously observant and at the same time strong Ukrainian patriots. Some of them refer to themselves humorously as Zhido-Banderists — a fusion of the pejorative term for “Jew” with the name Stepan Bandera, leader of the Organization of Ukrainian Nationalists, which fought for Ukrainian independence during World War II. The organization’s forces also participated in the massacre of Jews, so the term Zhido-Banderist is self-consciously ironic.
...

Another question: Who was the first person to call himself a “Zhido-Banderist”? Perhaps you coined the term?

No. The copyright to that term is unknown. But as soon as I heard it, I said that I’d rather be called a “Zhido-Banderist” than a “Zhido-Muscovite.” But in all seriousness, in the two and a half months I spent at Maidan, I never heard anyone use the word zhid — not regarding me and not regarding anyone else.

To tell you the truth, during the first few days, I didn’t tell people I was Jewish. Like Queen Esther, who didn’t say anything about her origins. But gradually I decided to come out of the shadows, and began to tell people about my “Zhido-Banderist” origins, about my “Israeli aggressor” past and future. I was shocked by the reaction. People called me “brother.” Everyone. Simply “brother.” I have photographs of me together with different fighting units, from the ultra-nationalist “Svoboda” and other groups. They always greeted me with “Shalom.” And now when I meet them on the street, in civilian clothes, we hug each other.

Read more: http://forward.com/articles/195785/the-ukrainian-revolution-s-unlikely-street-fight/#ixzz2yUqxHgTW
Citera
2014-04-10, 19:01
Medlem
durruttis avatar
Det är det som är grundproblemet, hur idealistiska folk än är så är det få som inte bytar sida man viftar en bunt dollar framför näsan på dem. Det är det som gjort att hela kongressen i usa och eu politiker dansar när globala oligarker spelar.

Confessions of an economic hitman beskriver processen rätt bra.
"John Perkins berättar om hur han arbetade som en ekonomisk hitman. Han berättar också hur denna processen är helt laglig genom det ekonomiska systemet som vi har. Det John gjorde var att åka till utvecklingsländer och övertyga de om att ta lån ifrån t.ex. Världsbanken.

Lånet skulle användas till att bygga t.ex. infrastruktur. När landet väl fått lånet så kom det stora amerikanska företag som landet betalade för att bygga upp infrastruktur. Ofta är det landets naturresurser som gör så just det landet väljs. Genom att skuldsätta landet så kan landet betala tillbaks lånen och räntan genom dess naturresurser."

Economic Hitman reveals shocking truths
https://www.youtube.com/watch?v=0CofEbxtIxI

I.M.F. Prepares $18 Billion in Loans for Ukraine
"LONDON — After three weeks of urgent negotiations with the interim government of Ukraine and in an atmosphere of great power competition, the International Monetary Fund announced on Thursday an agreement to provide up to $18 billion in loans over two years to prevent the country’s default."
http://www.nytimes.com/2014/03/28/world/europe/ukraine-bailout.html?_r=0

Nu får Ukrainas medborgare betala dyrt för den väststödda statskuppen
http://jinge.se/allmant/nu-far-ukrainas-medborgare-betala-dyrt-for-den-vaststodda-statskuppen.htm
Senast redigerad av durrutti 2014-04-10 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in