2014-03-28, 19:02
Medlem
NilsCelines avatar
Ni som oroat er för ett storkrig mellan Ryssland och Nato kan lugna er. Natos nya sekreterare Stoltenberg säger sig nu vara beredd att möta hatet med ännu mera kärlek. Och rosor. Ett hav av rosor.
Citera
2014-03-28, 19:40
Medlem
Putin vill låta skapa ett eget kreditkortssystem. Ett angrepp mot den judiska bankfinansen:

Citat:
Putin voiced his support for plans described by senior officials to create a domestic-based system in response to restrictions placed on Russian banks last week by Visa and MasterCard, which are widely use by Russians.

"We certainly must do this, and we will do it," Putin told senior Russian lawmakers during a meeting that mainly focused on efforts to integrate the Crimea region after he signed legislation to make it part of Russia last week.

Visa and MasterCard last week stopped providing services for payment transactions for clients at Bank Rossiya, under U.S. sanctions over what the West says is Russia's illegal annexation of Crimea from Ukraine.

The two payment systems also suspended services for clients at several other banks whose shareholders are on the U.S. sanctions list. They resumed services after the U.S. government said this did not mean the banks were subject to sanctions.

"It is really too bad that certain companies have decided on ... restrictions," Putin said, without naming Visa or MasterCard. "I think this will simply cause them to lose certain segments of the market - a very profitable market."

http://www.cnbc.com/id/101530728

Effekten blir ju att sanktionerna minskar betydligt i kraft och att judiska VISA helt enkelt bara tappar ekonomiskt inflytande i Ryssland. Ett mycket bra motdrag.
Senast redigerad av Europeisch 2014-03-28 kl. 19:47.
Citera
2014-04-01, 07:36
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Så stämningen är lite tryckt här just nu och säkerhetsrutinerna har setts över ordentligt, sen kommer ett par av oss svenskar att åka hem. De kom inte hit för att hamna i skiten, de ville hjälpa till men nu är det på riktigt, så vi har tagit ett beslut att skicka hem dem för våra egna pengar.

/Micke
Jag tänker att om det är på riktigt först nu så är det ju självklart nu som man ska åka dit. Om man verkligen tror på saken. Att åka dit när det inte är på riktigt och sedan åka hem för att det blivit på riktigt låter ju oseriöst, då verkar det ju som att man bara ville ha någon sorts känslomässig upplevelse. Att man använde idealistiska argument för att motivera något man egentligen gjorde i självförverkligande syfte.

Eftersom er analys av situationen är att det nu (snart i alla fall) blir på riktigt så undrar jag, kommer ni att göra en ny ukraina-frivilliga-kampanj för folk som vill åka ned nu när det är på riktigt? Eller är underlaget sådant att folk bara vill åka ned om det inte är på riktigt? Tråkigt isåfall. Om man tror på det här med vit nationalism-grejen så kan man argumentera att det är först nu som man som nationalist kommer att kunna agera i Ukraina utan att användas som redskap av globalisterna.
Citera
2014-04-03, 18:51
Medlem
William Engdahl intervjuas av RT:

https://www.nordfront.se/ukraina-fastnar-lanetrasket.smr

Han kan inte hålla sig från att flina när hon pratar om "democratic NGOs".
Citera
2014-04-07, 08:29
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Märkligt förfarande. Varför inte bara skjuta några skott i huvudet på personen man vill mörda? Låter ju nästan som att det finns någon slags rituell eller symbolisk bakgrund eller koppling.
Ser ju mycket mer ut som mord om polisen avrättar medborgare med skott i huvudet. Att skjuta folk i hjärtat eller hjärnan är annars mest en fråga om tycke och smak. Någon större praktisk betydelse har det inte såvida man inte blir skjuten på sjukhuset. Att skjuta folk i hjärtat kanske mer är en expertgrej eftersom det är svårare att träffa rätt beroende på att hjärtats storlek och position kan variera mellan olika individer. Sedan beror ju resultatet mycket på vilken typ av ammunition man använder. Min jaktammunition kan spräcka skallen i två delar och blåsa ut all hjärnsubstans ur kraniet. Då kommer döden garanterat ögonblickligen. Egentligen för snabbt för att kunna slakta djuret rätt. Det märker man genom att när man sedan skär av pulsådern kommer det relativt lite blod.
Citera
2014-04-09, 11:46
Medlem
David Dukes "Human freedom movement"-idé/paradigm/ verkar inte ha diskuterats i tråden. Det är säkert en omstuvning av en massa andra personers idéer, men den framförs ganska kompakt och lättförståeligt.

Självstyre för alla folk så långt det är möjligt, bort med supranationella "monster" som skapar etniska konflikter och krig genom att tvinga ihop olika kulturer&folk att tävla om samma resurser.

Tankar ?

Citat:
M.Z. Bookman in The Demographic Struggle for Power: the Political Economy of Demographic Engineering, points out a revealing United Nations study showing that between 1989 and 1992 there were 82 separate wars. Each of them caused a minimum of 1,000 deaths and some of them many more. Of these, 79 of them, a dramatic 96 percent, “took place within borders and among different ethnic or religious groups.”

Citat:
The Globalists seek the destruction of every unique expression of Humanity. They want to destroy the unique character of your people and every people on Earth. The one exception is the Zio tribal entity that uses globalism as it’s own form of imperialism.

They seek to destroy the Human diversity of the Earth so they can more easily rule over all of us, and market the same junk movies, media and music.

http://humanfreedommovement.com/a-new-declaration-of-human-freedom-diversity/
http://davidduke.com/dr-david-duke-a-new-paradigm-for-human-diversity-and-freedom/
Citera
2014-04-09, 16:41
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
David Dukes "Human freedom movement"-idé/paradigm/ verkar inte ha diskuterats i tråden. Det är säkert en omstuvning av en massa andra personers idéer, men den framförs ganska kompakt och lättförståeligt.

Självstyre för alla folk så långt det är möjligt, bort med supranationella "monster" som skapar etniska konflikter och krig genom att tvinga ihop olika kulturer&folk att tävla om samma resurser.

Tankar ?

http://humanfreedommovement.com/a-new-declaration-of-human-freedom-diversity/
http://davidduke.com/dr-david-duke-a-new-paradigm-for-human-diversity-and-freedom/

Man får väl vara mer konkret, vem exakt är "globalisterna"? Saker är lite mer komplicerade än att bara judarna har kontroll över världekonomin, det finns kineser, saudier, helvita finansyuppies och marknadsliberaler som pushar världskapitalistagendan lika mycket.

Vänsteraktivister jobbar över gränser precis som vissa nationalister gör eftersom det är jävligt svårt att fightas mot en klick globala multimiljardärer med obegränsade resurser att muta köpa politiker och inflytande, men det betyder inte att de skriver under på någon globaliseringsagenda, snarare tvärtom.
Citera
2014-04-09, 17:13
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jan Myrdal har nu gjort sin röst hörd om Ukraina:

http://swedish.ruvr.ru/2014_03_28/Konflikten-om-Ukraina-maste-ses-i-sitt-sammanhang-8371/

Som vanligt skriver han invecklat, med ett stort omfång, men också oerhört initierat.

Kul skrivet i slutet:

Han tillhör en gammal vänstertyp som är i princip utdöd idag. Det är han, Stefan Lindgren och ett dussin till i Sverige kanske.

Jag håller med honom och det är en av de bästa analyser jag läst på svenska, men det som kallas "vänster" i sverige idag, sossarna, är en hög opportunistiska banklobbyister mer intresserade av herrgårdar och sina egna karriärer än att vara några representanter för befolkningen.

Så visst "dumhet" kan man väl kalla det. Och resten av vänster tycks vara mer upptagna med att leta hippiekläder i secondhandaffärer och "genusvetenskap" än att fokusera på verkligheten.

Jag är vänster men mer intresserad av sanningen än något annat och när kritik är befogad så finns det väl ingen poäng att försöka ducka den.
Citera
2014-04-09, 19:33
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Man får väl vara mer konkret, vem exakt är "globalisterna"? Saker är lite mer komplicerade än att bara judarna har kontroll över världekonomin, det finns kineser, saudier, helvita finansyuppies och marknadsliberaler som pushar världskapitalistagendan lika mycket.

Vänsteraktivister jobbar över gränser precis som vissa nationalister gör eftersom det är jävligt svårt att fightas mot en klick globala multimiljardärer med obegränsade resurser att muta köpa politiker och inflytande, men det betyder inte att de skriver under på någon globaliseringsagenda, snarare tvärtom.

Globalisterna är naturligtvis inte bara judar utan alla de aktörer som tjänar eller tror sig tjäna på globaliseringsprocessen, men däremot måste man nog betrakta judarna som agent eller katalysator i denna process.

Problemet med vänsteraktivister är förstås att de utgör nyttiga idioter för den här globaliseringsprocessen oavsett vad de säger. Att stödja omfattande migrationer från lågresursnyttjande U-länder till högresursnyttjande I-länder är ju t.ex miljömässigt katastrofalt. Allt handlar ju för globalisterna om att splittra och förstöra de vita folknationerna och dagens vänster bidrar ju starkt till denna utveckling genom sitt stöd inte bara till mångkultur utan också till feminism och HBTQ-lobbyn.
Citera
2014-04-09, 19:40
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Globalisterna är naturligtvis inte bara judar utan alla de aktörer som tjänar eller tror sig tjäna på globaliseringsprocessen, men däremot måste man nog betrakta judarna som agent eller katalysator i denna process.

Problemet med vänsteraktivister är förstås att de utgör nyttiga idioter för den här globaliseringsprocessen oavsett vad de säger. Att stödja omfattande migrationer från lågresursnyttjande U-länder till högresursnyttjande I-länder är ju t.ex miljömässigt katastrofalt. Allt handlar ju för globalisterna om att splittra och förstöra de vita folknationerna och dagens vänster bidrar ju starkt till denna utveckling genom sitt stöd inte bara till mångkultur utan också till feminism och HBTQ-lobbyn.

Jag hade kanske inte varit så snabb att utnämna nyttiga idioter idagsläget om jag vore nationalist, ehm..

Men om jag tittar på hur land efter land tagits över med mer eller mindre samma metoder att skapa interna motsättningar och etniska konflikter för att söndra och härska ser jag din poäng.

Men det går nästan alltid att spåra denna taktik tillbaka till usa på ett ellar annat sätt, främst banker och multinationella vapen och energikonglomerat.

Så vem exakt är dessa är det som borde luskas fram.
Citera
2014-04-09, 20:08
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Jag hade kanske inte varit så snabb att utnämna nyttiga idioter idagsläget om jag vore nationalist, ehm..

Men om jag tittar på hur land efter land tagits över med mer eller mindre samma metoder att skapa interna motsättningar och etniska konflikter för att söndra och härska ser jag din poäng.

Men det går nästan alltid att spåra denna taktik tillbaka till usa på ett ellar annat sätt, främst banker och multinationella vapen och energikonglomerat.

Så vem exakt är dessa är det som borde luskas fram.

Tja, du får nog förklara på vilket sätt nationella är nyttiga idioter åt globalisterna. Men i övrigt håller jag med dig, visst handlar det om USA nästan helt och hållet med banksystemet och det privatägda Federal reserve i spetsen. Vad en del kanske inte tänkt på är varför oljeländerna är så viktiga för USA. Oljan är den enskilt viktigaste produkten som prissätts i USD och därför vill USA kontrollera att oljeproduktionen inte börjar prissättas i någon annan valuta eller i guld. USDs status som global reserv-och transaktionsvaluta har varit förutsättningen för USAs kreditexpansion tidigare och nu är det än viktigare för att kunna finansiera mastodontunderskotten eftersom främst världens centralbanker då tvingas köpa USD-papper till sina valutareserver.
Citera
2014-04-09, 20:23
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Tja, du får nog förklara på vilket sätt nationella är nyttiga idioter åt globalisterna. Men i övrigt håller jag med dig, visst handlar det om USA nästan helt och hållet med banksystemet och det privatägda Federal reserve i spetsen. Vad en del kanske inte tänkt på är varför oljeländerna är så viktiga för USA. Oljan är den enskilt viktigaste produkten som prissätts i USD och därför vill USA kontrollera att oljeproduktionen inte börjar prissättas i någon annan valuta eller i guld. USDs status som global reserv-och transaktionsvaluta har varit förutsättningen för USAs kreditexpansion tidigare och nu är det än viktigare för att kunna finansiera mastodontunderskotten eftersom främst världens centralbanker då tvingas köpa USD-papper till sina valutareserver.

Det är rätt tydligt och jag ska inte sjunka till en massa meningslöst skitkastande så jag lämnar den biten.

Av vad jag fattar har de flesta länder som drabbats av denna typ av operationer varit just nationalistiska och velat ta sig ur dollargreppet så frågan är hur nationalister skulle ungått att drabbas av samma typ av invasioner om ni tagit över? Hade ni inte försökt det så hade det varit svårt att föra någon som helst nationalistisk politik.

Som det ser ut nu är ju både S och M djup inbäddade med samma typer som planlagt ukraina kuppen och den politiken har ju lett till att ryska bombflyg övar flygräder över sverige så jag påstår inte det är bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in