2019-08-07, 23:19
  #1081
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det är ”folk” i biologisk mening som avses med natio vilket du själv understryker när du använder stam som synonym. Trots all kulturmarxistisk propaganda så tror jag att gemene man åtminstone undermedvetet kan förstå det här. ”Rasismen” är hårdkodad i vår biologi eftersom det hänger ihop med de egna genernas överlevnad.
Ja förhoppningsvis förstår gemene man omedvetet att nationalsocialism inte handlar om nation som i t.ex "nationalstat" och socialism som i t.ex "socialistiska blocket". Men jag skulle inte välja att basera min propaganda på en omätbar undermedveten effekt.
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Så vad är din konkreta rekommendation vad gäller nytänkande då? För du tycks ju hålla med om att det i vart fall inte är nationalstaten?
Min rekommendation är ju att välja en ledare med ett eget filosoferande, hellre än en präst som läser innantill ur en gammal bok.

Ett nytänkande som jag själv tycker är viktigt är att "Alla ska inte med". Det är jätteviktigt att t.ex alla batikhäxor fullständigt förintas från vår framtida genpool. Bara det rör sig om ca 1 miljon "svenskar" (grobianer snarare, på ett skepp med dårar).

Det svenskarna gjort får inte sopas under mattan. Det måste få genetiska konsekvenser, som försvårar en upprepning av misstagen.

För att åstadkomma detta krävs mer än godhetsknarkande vita ns-hattar förmår prestera. Det krävs trollkarlar också och det är inte moraliskt fel att t.ex lura sexuellt perverterade människor eller andra psyksjuka galningar att kastrera sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Uttrycket ”populism” härrör ju från Rom och avsåg ledare som stod på det vanliga folkets sida. Mest känd är nog Julius Caesar skulle jag säga. Intressant att det i etablissemangets retorik numer bara tycks finnas ”högerpopulister”. Man frestas att beteckna etablissemanget och dess hejdukar som ”impopulister”.
Haha. Kanske Högerpopulism vs Vänsterimpopulism kan bli den nya gal-tan.
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jo, att s.k vänsternationella främst styrs av patos och inte logos har jag nog förstått. Något du understryker med ordet ”kärlek”. Men de tvingas likväl till ett val och väljer de ”vänster” i nuläget så var de aldrig nationella från början.
"Surt sa räven om rönnbären". Men det är inte önskvärt att öka vänsterns antal på nationellas bekostnad, oavsett om rönnbären varit smaskiga eller ej.
Citera
2019-08-08, 15:06
  #1082
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Ja förhoppningsvis förstår gemene man omedvetet att nationalsocialism inte handlar om nation som i t.ex "nationalstat" och socialism som i t.ex "socialistiska blocket". Men jag skulle inte välja att basera min propaganda på en omätbar undermedveten effekt.

Min rekommendation är ju att välja en ledare med ett eget filosoferande, hellre än en präst som läser innantill ur en gammal bok.

Ett nytänkande som jag själv tycker är viktigt är att "Alla ska inte med". Det är jätteviktigt att t.ex alla batikhäxor fullständigt förintas från vår framtida genpool. Bara det rör sig om ca 1 miljon "svenskar" (grobianer snarare, på ett skepp med dårar).

Det svenskarna gjort får inte sopas under mattan. Det måste få genetiska konsekvenser, som försvårar en upprepning av misstagen.

För att åstadkomma detta krävs mer än godhetsknarkande vita ns-hattar förmår prestera. Det krävs trollkarlar också och det är inte moraliskt fel att t.ex lura sexuellt perverterade människor eller andra psyksjuka galningar att kastrera sig.

Haha. Kanske Högerpopulism vs Vänsterimpopulism kan bli den nya gal-tan.

"Surt sa räven om rönnbären". Men det är inte önskvärt att öka vänsterns antal på nationellas bekostnad, oavsett om rönnbären varit smaskiga eller ej.


Naturligtvis måste nationalsocialister vara pedagogiska i den propaganda som är riktad till massan. Men där kan man också använda en del effektiva psykologiska grepp inriktade på människans inbyggda ”rasism”.

Right, det låter som att du inne på eugenik. Jag har inga invändningar mot det du skriver. Självfallet ska inte ”alla med”. Och genpoolen har otvivelaktigt försämrats rejält. Däremot kanske man måste fundera över taktiken här. När man ska fånga in grisar är det bättre att locka in dem i en fålla än att jaga efter dem.

Min uppfattning är att s.k vänsternationella som prioriterar ”vänster” före ”nationella” inte utgör någon betydande skara. Men ändå är det här ett led i den pågående och helt nödvändiga polariseringen. Vi har sett en liknande polarisering bland libertarianer. De som är mer paleo går till Altright medan de hedonistiska pervolibertarianerna hamnar bland globalister och kulturmarxister där de hör hemma.
Citera
2019-12-03, 05:21
  #1083
Medlem
baggebo1s avatar
Vill bara dokumentera detta i tråden. Här har vi "Azov", nu på plats i Hong Kong (!) för att hjälpa CIA där:

https://twitter.com/HongKongHermit/status/1201488197638709248

"De gör ju i alla fall nåt!!!!"
Citera
2019-12-03, 18:38
  #1084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vill bara dokumentera detta i tråden. Här har vi "Azov", nu på plats i Hong Kong (!) för att hjälpa CIA där:

https://twitter.com/HongKongHermit/status/1201488197638709248

"De gör ju i alla fall nåt!!!!"
Intressant, tack gör inlägget. Har radio swegot hyllat hong kong-demonstrationerna?
Citera
2019-12-03, 19:11
  #1085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vill bara dokumentera detta i tråden. Här har vi "Azov", nu på plats i Hong Kong (!) för att hjälpa CIA där:

https://twitter.com/HongKongHermit/status/1201488197638709248

"De gör ju i alla fall nåt!!!!"

Ursäkta mig för att jag är oinsatt i Hong Kong-protesterna, men är det verkligen säkert att CIA ligger bakom, eller har ett finger med i spelet där?

Visst det är logiskt att de vill försvaga en potentiell framtida supermakt, men folk numera tenderar att tro att ALLT är skådespeleri, false-flags, etc att jag har svårt att ta en del på allvar. Men i det här fallet skulle det inte förvåna mig dock.
Citera
2019-12-03, 19:40
  #1086
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ursäkta mig för att jag är oinsatt i Hong Kong-protesterna, men är det verkligen säkert att CIA ligger bakom, eller har ett finger med i spelet där?

Visst det är logiskt att de vill försvaga en potentiell framtida supermakt, men folk numera tenderar att tro att ALLT är skådespeleri, false-flags, etc att jag har svårt att ta en del på allvar. Men i det här fallet skulle det inte förvåna mig dock.

Det är pinsamt uppenbart att det är ett försök till en färgrevolution. Finns en hel del bilder, och en del filmer, på västerlänningar som hetsar massorna.

Som du själv skriver, vore det mycket konstigt om CIA inte var inblandade.
Citera
2019-12-03, 19:44
  #1087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är pinsamt uppenbart att det är ett försök till en färgrevolution. Finns en hel del bilder, och en del filmer, på västerlänningar som hetsar massorna.

Som du själv skriver, vore det mycket konstigt om CIA inte var inblandade.
Skulle dock uppskatta faktiska belägg för CIAs inblandning. Inte minst för att övertyga "normies".
Citera
2019-12-03, 19:51
  #1088
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Skulle dock uppskatta faktiska belägg för CIAs inblandning. Inte minst för att övertyga "normies".

Leta själv istället för att uttala dig om saker som du själv erkänner att inte vet någonting om.

Här är ett exempel: https://youtu.be/0rfVlZrHx1c
Citera
2019-12-03, 19:54
  #1089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Leta själv istället för att uttala dig om saker som du själv erkänner att inte vet någonting om.

Här är ett exempel: https://youtu.be/0rfVlZrHx1c

Det var en önskan ditt stolpskott, ingen tvingar dig att leta fram bevis så bespara mig din dryghet. Men tack för länken.
Citera
2019-12-03, 19:59
  #1090
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Det var en önskan ditt stolpskott, ingen tvingar dig att leta fram bevis så bespara mig din dryghet. Men tack för länken.

Det var ingen önskan, det var ett ifrågasättande.
Citera
2019-12-03, 20:02
  #1091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det var ingen önskan, det var ett ifrågasättande.
Nej det var det inte. Jag skrev själv att det är logiskt att så är fallet, dock är belägg bra att ha... särskilt om man ska försöka övertyga andra. Sedan om du tolkade det som ett ifrågasättande får stå för dig.
Citera
2019-12-03, 20:10
  #1092
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Nej det var det inte. Jag skrev själv att det är logiskt att så är fallet, dock är belägg bra att ha... särskilt om man ska försöka övertyga andra. Sedan om du tolkade det som ett ifrågasättande får stå för dig.

Nej och du ifrågasatte också CIAs inblandning i HK, utan att ha någon som helst kunskap om saken. Då får du ta ett syrligt svar. Lär dig istället av detta. Jag är ödmjuk när jag vet mindre, jag rekommenderar dig att vara detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in