2014-04-10, 10:51
Bannlyst
Handlar om kuken såklart, all kraft sitter i kuken. Män och den abosluta toppen av män är helt enkelt mycket intelligentare än sina kvinnliga diton och dom som har paradigmskiftande uppfinningar inom sig är få i vår värld. Det handlar inte om något förtryck eller att kvinnor inte har fått chanser eller något hittepå feministiskt snack om strukturer utan att den mer olinjära Y-kromosomen är mer av en oslipad diamant så som så ofta förr är svaret ack så enkelt och det är dendäringa biologin som ännu en gång har talat.

Sen handlar det om drivet man har för att få saker gjorda dessutom och det sägs ju att det är jakten på fitta som driver män så om kvinnor slutade vara så självupptagna och började uppskatta kuk lika mycket som vi uppskattar fitta så kanske dom små liven också hade fått något gjort i stället för att stå framför spegeln flera timmar om dagen.
Citera
2014-04-10, 11:55
Medlem
Emanciperads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Gäller detta resonemang även vid övriga icke avlönande sysslor?
bara för att en part råkar tjäna 50 000 så betyder det att parten som "bara" tjänar 35 000 är tvungen att ta hand om 50 000 partens tvätt, disk, städning etc?
För att allt annat vore "orationellt"

Jag vet inte, vet inte ens vad lönen kommer landa på (efter ett tag), inte tagit examen än. Men tråden heter inte; "hur skulle du lägga upp ditt familjeliv". Jag tror emellertid att fördelningen av dessa sysslor skulle avgöras utav arbetstid, den som jobbar minst, gör mest i hemmet. Lönen påverkar inte, du försöker jämföra äpplen och päron, hemarbete tar man inte ut ledighet för att genomföra.
Citat:
Ja jag anser att om man statistiskt och vetenskapligt kan se att grupper i samhället har sämre villkor än andra, att man då bör se 1. Vad beror det på? 2. Göra något åt det.
I detta fall gäller det kvinnors ofta kassa livsinkomster och pensioner FAST de totalt sett jobbar lika mycket som män (vilket du själv just konstaterat) Arbetet med att ta hand om snoriga ungar är
inget arbete vi bara kan droppa utan är något som måste göras precis som disk, tvätt, städning och matlagning trots att man inte får sedlar i plånboken som tack.
Som sagt vanlig hederlig logik.
Om 50 000 parten inte har "lust" ta hand om sin del av jobbet så får han väl anställa någon som gör det åt honom.
Vi har nog nåt vägens ände i den här diskussionen, du likställer villkor med egna val. Om jag hade skippat gymnasiet, hade jag då haft sämre "villkor" som man bör göra något åt? Kvinnor stannar hemma för att kvinnor stannar hemma, en tautologi ja, men du verkar inte vilja förstå det här med individuella val.

En sak som hade varit intressant, frågar detta för att jag faktiskt vill veta, har du nån undersökning på vilka svar kvinnor (och män) själva angett till varför kvinnan stannade hemma längre? Lyckas inte hitta något förutom; "[...] samtidigt ska man inte heller frånse kvinnors möjliga motstånd
mot att dela på föräldraledigheten [...] Föreställningar om mäns sämre förmåga som föräldrar,
omgivningens och föräldrars egna förväntningar på vem som bäst lämpar sig att vara hemma har alltjämt stor betydelse." Sen talar man om att "männen ofta väljer att...", men någon orsak till varför, om det var ett gemensamt beslut, om kvinnan motsatte sig det, dem frågorna kommer aldrig upp.
http://www.regeringen.se/content/1/c6/23/39/45/9a43c7a5.pdf s.197

Man tycker att en stor enkätundersökning borde genomförts för att få fram orsakerna, om det inte är så att svaren hade motarbetat statsfeminismen.

Vidare verkar det som att jag måste poängtera att skaffa barn inte är en mänsklig rättighet, har man inte råd så bör man inte skaffa barn. Föräldraledigheten är en lyx som vi har just p.g.a. skatteintäkter som kan finansiera den, att kvinnor som tjänar 2/3 av vad sin make gör ska jobba istället för honom gör att en hel del pengar försvinner, var ska dem tas ifrån?

Din artikel var sannolikt tillspetsad; "mammans inkomst och utbildning påverkar på det här sättet mäns
uttag. En hög inkomst hos mamman kan kopplas till ett större uttag av föräldrapenning hos pappan."
http://www.regeringen.se/content/1/c6/23/39/45/9a43c7a5.pdf s.196

Så nu ska han anställa någon, så snacket om kontakt med barnet och en ofördelaktig position i vårdnadstvister, var - precis som förutspått - skitsnack. Inte för att vara sån, men diskussionen börjar som sagt bli ointressant, kan du ge ett enda skäl till varför kvinnor är oförmögna att på egen hand skära ned uttaget av föräldrapenningen?
Citera
2014-04-10, 13:00
Medlem
Citat:
Precis! väx upp och ta ditt ansvar för dina egna kottar, skjut inte över detta på frugan.

Ja, när frugan tar sin del av det ekonomiska ansvaret. Vilket hon inte tyckte att hon borde göra. Vi fick alltså inte så värst mycket bättre ekonomi eftersom när jag drog in betydligt mer pengar så tog hon det som att hon inte längre behövde göra det. Arbetsfördelningen i min gamla familj var 75/25 om man tittar på det totala arbetet som utfördes (avlönat som oavlönat).

Nu verkar ju de flesta familjer har en ganska jämn arbetsfördelning om man tittar på SCBs undersökning om hur folk spenderar sin tid. Män arbetar något mer, skillnaden är som störst (15-20 minuter per dygn) när det handlar om barnfamiljer i mindre medelåldern.

Minst arbetar äldre ungkarlar, men i det fallet är det ju helt ointressant hur tiden spenderas eftersom det inte fördelas nåt arbete i ett enpersonshushåll.
Citera
2014-04-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emanciperad

En sak som hade varit intressant, frågar detta för att jag faktiskt vill veta, har du nån undersökning på vilka svar kvinnor (och män) själva angett till varför kvinnan stannade hemma längre? Lyckas inte hitta något förutom; "[...] samtidigt ska man inte heller frånse kvinnors möjliga motstånd
mot att dela på föräldraledigheten [...] Föreställningar om mäns sämre förmåga som föräldrar,
omgivningens och föräldrars egna förväntningar på vem som bäst lämpar sig att vara hemma har alltjämt stor betydelse." Sen talar man om att "männen ofta väljer att...", men någon orsak till varför, om det var ett gemensamt beslut, om kvinnan motsatte sig det, dem frågorna kommer aldrig upp.
http://www.regeringen.se/content/1/c6/23/39/45/9a43c7a5.pdf s.197

Anekdotisk bevisföring, vi delade föräldraledigheten 66/33 med dottern, av rent ekonomiska skäl.
Det var alltså ett avvägande som byggde på att sitta och pussla med 100-lappar hit och dit. Tidigt 90-tal så föräldraförsäkringen såg lite annorlunda ut då.
Med sonen har jag inte tagit ut många föräldradagar alls eftersom jag inte omfattades av nån inkomstbortfallsförsäkring (egen företagare). Däremot har jag varit hemma med honom väldigt mycket med det syns inte i statistiken.
Citera
2014-04-10, 14:17
Medlem
goran744s avatar
Det har i alla tider mest handlat om att män har tilldelat sig uppgifter och framgångarna utan att ha släppt in kvinnor. Jag kan då lugnt påstå att jag är intelligentare och mer framgångsrik än många, många män.
Idag har mannens status förminskats och vi kvinnor tar för oss oavsett om männen står och skriker om KUKMAKT.
Under tiden som mannen står och viftar i något hörn av samhället med sin avgudade PENIS. Så passar vi KVINNOR och MÄN på att ta för oss av livets goda.
Svårare än så är det inte. Män är inte längre framgångsrikare än oss kvinnor. Kanske därför så många män börjat hugga med penisens fantasimakt.
Ta den i stället i handen och gå bredvid oss STARKA KVINNOR istället. OSS blir ni inte av med i första taget, grabbar!
Citera
2014-04-10, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det har i alla tider mest handlat om att män har tilldelat sig uppgifter och framgångarna utan att ha släppt in kvinnor. Jag kan då lugnt påstå att jag är intelligentare och mer framgångsrik än många, många män.
Idag har mannens status förminskats och vi kvinnor tar för oss oavsett om männen står och skriker om KUKMAKT.
Under tiden som mannen står och viftar i något hörn av samhället med sin avgudade PENIS. Så passar vi KVINNOR och MÄN på att ta för oss av livets goda.
Svårare än så är det inte. Män är inte längre framgångsrikare än oss kvinnor. Kanske därför så många män börjat hugga med penisens fantasimakt.
Ta den i stället i handen och gå bredvid oss STARKA KVINNOR istället. OSS blir ni inte av med i första taget, grabbar!

"starka kvinnor" är synonym till psykopat/narcissist i praktiken. Det är precis så du uttrycker dig i din text. Dessutom en riktig manshatare.
Citera
2014-04-10, 14:30
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
"starka kvinnor" är synonym till psykopat/narcissist i praktiken. Det är precis så du uttrycker dig i din text. Dessutom en riktig manshatare.

Nja nu har du allt fel! Den synonymen har vem hittat på? Nej jag älskar verkligen MÄN men hatar rötäggen något så fruktansvärt mycket.
Är omringad av män. Tre fina och starka barn( MÄN) och en äkta MAKE.
Bara för att jag inte håller med alla män så betyder det inte att jag hatar dem. Världen är inte svart eller vit, den innehåller massor av färger.
Framgång och ledarskap kan vara både MAN och KVINNA. Inte en man som är föraktfull eller en kvinna som hatar män. Då blir det kattskit av allt.
Nej jag älskar MÄN som är starka, smarta och tänker sig för innan de öppnar limptugget och jag går mer än gärna i närkamp med dem. Inte kroppsligt för där har jag inte en chans om jag inte hinner parera anfallet men däremot intellektuellt. I LOVE IT!!!!!
Citera
2014-04-10, 14:32
Bannlyst
Citat:
Nja nu har du allt fel! Den synonymen har vem hittat på? Nej jag älskar verkligen MÄN men hatar rötäggen något så fruktansvärt mycket.
Är omringad av män. Tre fina och starka barn( MÄN) och en äkta MAKE.
Bara för att jag inte håller med alla män så betyder det inte att jag hatar dem. Världen är inte svart eller vit, den innehåller massor av färger.
Framgång och ledarskap kan vara både MAN och KVINNA. Inte en man som är föraktfull eller en kvinna som hatar män. Då blir det kattskit av allt.
Nej jag älskar MÄN som är starka, smarta och tänker sig för innan de öppnar limptugget och jag går mer än gärna i närkamp med dem. Inte kroppsligt för där har jag inte en chans om jag inte hinner parera anfallet men däremot intellektuellt. I LOVE IT!!!!!

Låt mig gissa, din man är även den som springer dig på ICA och frågar: "älskling kan vi köpa det här"?
Citera
2014-04-10, 14:33
Medlem
Emanciperads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Anekdotisk bevisföring, vi delade föräldraledigheten 66/33 med dottern, av rent ekonomiska skäl.
Det var alltså ett avvägande som byggde på att sitta och pussla med 100-lappar hit och dit. Tidigt 90-tal så föräldraförsäkringen såg lite annorlunda ut då.
Med sonen har jag inte tagit ut många föräldradagar alls eftersom jag inte omfattades av nån inkomstbortfallsförsäkring (egen företagare). Däremot har jag varit hemma med honom väldigt mycket med det syns inte i statistiken.

Tackar, hur gjorde era bekanta? Var det liknande tankegångar, var det någon make/man som blev anklagad för att vara manschauvinistisk när han jobbade mer än makan, eller var makorna överens om att det var det bästa tillvägagångssättet? De par som hade ganska lika inkomst, var det ett jämnare uttag av försäkringen? Kan du bekräfta eller vederlägga tesen om att kvinnor som inte stannar hemma, anses av omgivningen vara dåliga mödrar?
(Många frågor, uppskattar det även om du har lust att bara svara på en.)
Citera
2014-04-10, 14:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Låt mig gissa, din man är även den som springer dig på ICA och frågar: "älskling kan vi köpa det här"?

Nej då vet du inte vad en MAN är, fel svar.
Citera
2014-04-10, 14:37
Bannlyst
Citat:
Nej då vet du inte vad en MAN är, fel svar.

Fel svar? Det var jag som ställde en fråga till dig. Jag är en man och jag vet vad jag är. En feminist (du) talar om för mig hur jag är/ska vara?
Citera
2014-04-10, 14:53
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Fel svar? Det var jag som ställde en fråga till dig. Jag är en man och jag vet vad jag är. En feminist (du) talar om för mig hur jag är/ska vara?

Jag har aldrig tänkt mig själv som en feminist. Då måste jag alltså vara det då och ja då är jag verkligen en stolt FEMINIST MED STORA BOKSTÄVER.
Ja du är en man ja, men verkar springa bredvid frun på Ica och fråga älsklingen vad du skall inhandla för mat. Eftersom det är en man i dina ögon.
Jag har min åsikt starkt och tydligt klart för mig och vill du läsa vidare om min åsikt, backa några rader upp för jag vill inte svara mer eller munhuggas om min åsikt med dig. Jag är nog FEMINIST utan att jag vetat om det. Ja då måste jag be alla de andra FEMINISTERNA om ursäkt för att jag själv sagt att de är farliga ister. De är exakt som mig. Tack för att ni finns för mig och alla kvinnor. Kanske det som fått mig att bli den starka kvinna jag är idag. Ber om ursäkt för att jag hoppat på något jag själv egentligen inte förstått vad varit. Kan väl kalla mig FEMINIST DÅ och med STOLTHET.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in