Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Rätt underhållande läsa hur du försöker manövrera runt huvudfrågan hela tiden.
Vi människor är män och kvinnor som får barn tillsammans. Barn som vi alla drar nytt av i samhället eftersom de är förutsättningen för att vi ex. får in pensioner i framtiden och att någon överhuvudtaget ska existera att torka oss i arslet den dagen vi inte klarar detta själva.
Kvinnor tjänar på intet sätt mer på att barn existerar än vad män gör.
Kvinnor har också för länge sen slutat förlita sig på att män ska försörja oss, det gör vi själva idag.
Så? vad är ditt problem?
varför kan du inte tänka dig ta din del av arbetet med dina egna barn?
Kommunism har nada med frågan att göra. Är ren och skär logisk rättvisetänk. Är man en människa som skaffar kottar så får man ju ta hand om dem. Punkt.
Har redan kommenterat kommunismen, intressant att feminister reagerar på kommunism, som katter på vatten, trots att ni -överlag - ligger åt vänster. Jag kan mycket väl tänka mig göra det, men självklart inte om jag plockar ut 50 000 och hon 20 000, det betyder inte att jag
kräver att alla andra ska göra som jag. (Inte för att skära alla feminister, eller feminism, över en kam, men
du borde ta en titt på Marx, gissar på att du finner många gemensamma hållpunkter.)
Mitt problem är att du vill inskränka människors frihet för att du har en åsikt om hur saker borde vara, det kan jag som semi-konservativ köpa (för ett bra pris), men inte när varje människa är fullt kapabel att på egen hand bete sig i enlighet med din åsikt. Allt som hindrar kvinnor från att ta ut hälften av ledigheten är kvinnor själva, det behövs ingenting mer. Det är inte som miljön, där man menar att även om somliga lever miljövänligt så räcker inte det, utan man
måste gå över folks huvuden för att nå målet. Eftersom att den här frågan gäller varje
individs liv, så har varje individ möjlighet att på egen hand nå målet, genom att prata med sin partner. Varför är du så emot den idén, tror du att varje man är en psykopat, och att om du gör honom arg så slår han dig med en hammare?
Frågan kring befolkningsbrist är en ickefråga i dagsläget, nu tar du till invandringsförespråkares argument till stöd för din sak, har du ingen skam i kroppen? (Nu med tanke på din förmåga att dra förhastade slutsatser så menar jag
inte att invandringsförespråkare inte har någon skam i kroppen, utan enkom att du plockar argument för vilken sakfråga som helst, och anammar dem som dina. Är befolkningsbristen huvudfrågan?)
Ohederligheten ligger i att du du har ett syfte med din argumentation i den här frågan - att män ska stanna hemma. Att i det utgångsläget låtsas som att du t.ex. bryr dig om att män förlorar vårdnadstvister, och (försöker) använda det till din fördel, är inte klädsamt direkt.