2014-04-10, 15:22
Medlem
Vetenskapen har kommit fram till att det förvånansvärt ofta beror på att män har en kvinna som älskar dem till kropp och själ och stöder dem i allt de gör. Det är lite ovanligare att kvinnor har det, det brukar vanligtvis vara en man.
Citera
2014-04-10, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag har aldrig tänkt mig själv som en feminist. Då måste jag alltså vara det då och ja då är jag verkligen en stolt FEMINIST MED STORA BOKSTÄVER.
Ja du är en man ja, men verkar springa bredvid frun på Ica och fråga älsklingen vad du skall inhandla för mat. Eftersom det är en man i dina ögon.
Jag har min åsikt starkt och tydligt klart för mig och vill du läsa vidare om min åsikt, backa några rader upp för jag vill inte svara mer eller munhuggas om min åsikt med dig. Jag är nog FEMINIST utan att jag vetat om det. Ja då måste jag be alla de andra FEMINISTERNA om ursäkt för att jag själv sagt att de är farliga ister. De är exakt som mig. Tack för att ni finns för mig och alla kvinnor. Kanske det som fått mig att bli den starka kvinna jag är idag. Ber om ursäkt för att jag hoppat på något jag själv egentligen inte förstått vad varit. Kan väl kalla mig FEMINIST DÅ och med STOLTHET.

Du är inte en stark kvinna du är en narcissist, återigen en narcissist som tycker att du står över andra för att du enligt dig själv "är mer intelligent än många män" sånt behöver inte hävdas. En stark kvinna tar sig igenom livets alla svårigheter utan att för den delen vara en psykopat med storhetsvansinne. Och i princip alla dessa så kallade självutnämnda "starka kvinnor aka skinn på näsan" har liknande sätt att se på saker som du. På tal om "starka kvinnor". Min mor är en sådan, hon har master inom teknisk fysik, väldigt intelligent men har i princip aldrig hävdad "jag är si, jag är så"
Senast redigerad av Lonex619 2014-04-10 kl. 16:39.
Citera
2014-04-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Är det "könsmaktsordningen" som spökar?

Ja till stor det tror jag det, inget konstigt att män pushat fram andra män.

Dessutom tror jag att vi män är mer dumdristiga, vågar mera och därmed tar chansen, misslyckas oftare men lyckades oftare också.

En lärare berättade ett klassiskt exempel att killarna ofta räckte upp och handen och slängde ur sig ett svar utan att veta om det var rätt eller inte. Medan tjejerna i klassen enbart räckte upp handen och då lite halvhjärtat när de var säkra på att kunna svaret och inte ens då riktigt vågade tro på sig själv "jag tror att det kan vara blablabla men jag kanske har fel".

Killar är regel mera framåt och undersöker saker.

Dessutom de kvinnor som blir framgångsrika är inte lika skrytsamma och har inte samma behov att hävda sig när det gäller att visa upp sin framgång.

Läste en undersökning (för x antal år sedan) eller sammanställning av chefspositioner i Sverige. Det visade sig att många kvinnor som i ordets bemärkelse var chef inte kallade sig chef på pappret, istället föreståndare eller husmor etc.

I grund och botten (och nu kanske någon blir upprörd) tror jag att det är biologi. Något som lagarm kvotering etc inte rår på i grunden!

Naturligtvis finns det undantag bland båda könen
Senast redigerad av Mackan09 2014-04-10 kl. 17:08.
Citera
2014-04-10, 17:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Du är inte en stark kvinna du är en narcissist, återigen en narcissist som tycker att du står över andra för att du enligt dig själv "är mer intelligent än många män" sånt behöver inte hävdas. En stark kvinna tar sig igenom livets alla svårigheter utan att för den delen vara en psykopat med storhetsvansinne. Och i princip alla dessa så kallade självutnämnda "starka kvinnor aka skinn på näsan" har liknande sätt att se på saker som du. På tal om "starka kvinnor". Min mor är en sådan, hon har master inom teknisk fysik, väldigt intelligent men har i princip aldrig hävdad "jag är si, jag är så"

Nu kunde jag inte hålla mig fast jag inte skulle svara mer. Du menar alltså att din mamma är en psykopat? Du sa ju det till mig att starka kvinnor är det. Kanske det är därför du är så arg på mig då? Ja inte tänker jag då skriva : jag är dum i skallen och skulle vilja säga......får jag det.....förlåt!
Aldrig i mitt liv att jag sätter mig över en annan människa eller dumförklarar någon som inte vet saker som jag vet. Det finns så många intelligenta människor i vår värld och jag är inte ens i närheten av deras intelligens.
Jag pratade om mig själv som kvinna. jag vet att jag är både stark och ickedum skall jag krypa på knä för dig då och du skall säga det till mig? ÅÅÅÅ vad du är klok!
Framgång skapar man genom att bry sig om det samhället man finns i och försöka att påverka det positivt. Om jag satt mig ner på mitt arsel och väntat på att andra skall förändra mitt liv och ta hand om mig så hade framgången blivit en tillbakagång för mig. Är du intelligent?
Citera
2014-04-10, 17:22
Medlem
Briffault is known for what is called Briffault's Law:

The female, not the male, determines all the conditions of the animal family. Where the female can derive no benefit from association with the male, no such association takes place. — Robert Briffault, The Mothers, Vol. I, p. 191

Män tvingas till framgång och att hävda sig för att kunna få föra sina gener vidare eller bara mysa lite med en trevlig kvinna med härlig människosyn
Citera
2014-04-10, 17:59
Bannlyst
Citat:
Nu kunde jag inte hålla mig fast jag inte skulle svara mer. Du menar alltså att din mamma är en psykopat? Du sa ju det till mig att starka kvinnor är det. Kanske det är därför du är så arg på mig då? Ja inte tänker jag då skriva : jag är dum i skallen och skulle vilja säga......får jag det.....förlåt!
Aldrig i mitt liv att jag sätter mig över en annan människa eller dumförklarar någon som inte vet saker som jag vet. Det finns så många intelligenta människor i vår värld och jag är inte ens i närheten av deras intelligens.
Jag pratade om mig själv som kvinna. jag vet att jag är både stark och ickedum skall jag krypa på knä för dig då och du skall säga det till mig? ÅÅÅÅ vad du är klok!
Framgång skapar man genom att bry sig om det samhället man finns i och försöka att påverka det positivt. Om jag satt mig ner på mitt arsel och väntat på att andra skall förändra mitt liv och ta hand om mig så hade framgången blivit en tillbakagång för mig. Är du intelligent?

Hahaha snacka om att vända det mot en själv. Det var just vad jag försökte att hon INTE var. Du som är så intelligent. Hur kunde du tolka det som så?

Läser du med ögonen eller några andra organ? "självautnämnda så kallade starka kvinnor" (du) och genuint starka kvinnor är inte samma sak. Måste jag upprepa för att din einstein-IQ ska kunna bearbeta informationen på ett korrekt sätt?
Citera
2014-04-10, 18:39
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Hahaha snacka om att vända det mot en själv. Det var just vad jag försökte att hon INTE var. Du som är så intelligent. Hur kunde du tolka det som så?

Läser du med ögonen eller några andra organ? "självautnämnda så kallade starka kvinnor" (du) och genuint starka kvinnor är inte samma sak. Måste jag upprepa för att din einstein-IQ ska kunna bearbeta informationen på ett korrekt sätt?

Nu var det ju så här att jag svarade på frågan: Varför är män mer framgångsrika? och du dök upp som en rasande tjur och attackerade mig om psykopati och vette sjutton allt. OCH det var du som i nästa sekund sa att din mamma minsann var stark och intelligent... En psykopat med andra ord. Jag lovar dig att skulle du börja nedvärdera henne och visa förakt så skulle hon kunna snäppa till dig rejält med sin intelligens. Först kallar du kvinnor som psykopater om de svarar på frågan om sin egen framgång och varför jag anser det varit en mans sfär förut. Sedan kallar du din mamma för en stark och intelligent kvinna. Hur intelligent och framgångsrik är du då? Det är nog du som bearbetade min text fel och okorrekt, läs igen! Blunda och läs med hjärnan. Då kanske du förstår det jag ville få sagt.
Jag påpekade min syn på det manliga fenomenet framgång, vilket vissa män tycks tro att hör enbart till dem. Du kanske kände dig kränkt? Välkommen till kvinnans värld. Där vissa män tror sig inneha rätten att kränka kvinnor dagligen
Det var även du som började prata om Ica affärer, vad hade det med min text att göra? Du tänkte inte så långt där verkar det som utan mer reflexmässigt. Är det kanske då det du själv känner igen?
Du skulle alltså inte klara av att säga: Nej du min lilla älskling, idag vill jag ha korv med makaroner men jag älskar dig ändå.
Citera
2014-04-10, 19:37
Bannlyst
Citat:
Nu var det ju så här att jag svarade på frågan: Varför är män mer framgångsrika? och du dök upp som en rasande tjur och attackerade mig om psykopati och vette sjutton allt. OCH det var du som i nästa sekund sa att din mamma minsann var stark och intelligent... En psykopat med andra ord. Jag lovar dig att skulle du börja nedvärdera henne och visa förakt så skulle hon kunna snäppa till dig rejält med sin intelligens. Först kallar du kvinnor som psykopater om de svarar på frågan om sin egen framgång och varför jag anser det varit en mans sfär förut. Sedan kallar du din mamma för en stark och intelligent kvinna. Hur intelligent och framgångsrik är du då? Det är nog du som bearbetade min text fel och okorrekt, läs igen! Blunda och läs med hjärnan. Då kanske du förstår det jag ville få sagt.
Jag påpekade min syn på det manliga fenomenet framgång, vilket vissa män tycks tro att hör enbart till dem. Du kanske kände dig kränkt? Välkommen till kvinnans värld. Där vissa män tror sig inneha rätten att kränka kvinnor dagligen
Det var även du som började prata om Ica affärer, vad hade det med min text att göra? Du tänkte inte så långt där verkar det som utan mer reflexmässigt. Är det kanske då det du själv känner igen?
Du skulle alltså inte klara av att säga: Nej du min lilla älskling, idag vill jag ha korv med makaroner men jag älskar dig ändå.

Du läste återigen inte vad jag skrev utan fortsätter att vara defensiv
Citera
2014-04-10, 19:44
Medlem
Citat:
Det har i alla tider mest handlat om att män har tilldelat sig uppgifter och framgångarna utan att ha släppt in kvinnor. Jag kan då lugnt påstå att jag är intelligentare och mer framgångsrik än många, många män.
Idag har mannens status förminskats och vi kvinnor tar för oss oavsett om männen står och skriker om KUKMAKT.
Under tiden som mannen står och viftar i något hörn av samhället med sin avgudade PENIS. Så passar vi KVINNOR och MÄN på att ta för oss av livets goda.
Svårare än så är det inte. Män är inte längre framgångsrikare än oss kvinnor. Kanske därför så många män börjat hugga med penisens fantasimakt.
Ta den i stället i handen och gå bredvid oss STARKA KVINNOR istället. OSS blir ni inte av med i första taget, grabbar!

Kärringsnack. Kvinnor älskar att projicera sina egna homosociala modeller på män.
Män fungerar inte som kvinnor, de ägnar sig inte åt exklusion-inklusionslekar. Det är kvinnor som är fixerade vem som är vem, vem som är kompis med vem, vem man är och inte vad man gör.

Så länge du som kvinna kan leverera kommer män att släppa in dig i stort sett överallt.
Kommer du inte in är du för kass på det du gör.

Det är som när Ghazabaze på jämställd festival klagar över att det inte är 50% kvinnor på scenen på Sweden Rock. Nä, för det går 500 bra manliga hårdrockmusiker på varje kvinnlig. De kvinnor som kan spela ordentligt kommer upp på scenen. Och de som är duktiga musiker spelar uteslutande med andra duktiga musker, det vill säga män.

De presterar.

Orianthi Panagaris, som är en jävligt bra gitarrist, spelar inte i nåt tjejband, hon spelar med Steve Vai och Alice Cooper. Julie Slick spelar inte bas i nåt c-klass tjejband, hon spelar med King Crimson, som är snorduktiga musiker.
Citera
2014-04-10, 19:51
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Kärringsnack. Kvinnor älskar att projicera sina egna homosociala modeller på män.
Män fungerar inte som kvinnor, de ägnar sig inte åt exklusion-inklusionslekar. Det är kvinnor som är fixerade vem som är vem, vem som är kompis med vem, vem man är och inte vad man gör.

Så länge du som kvinna kan leverera kommer män att släppa in dig i stort sett överallt.
Kommer du inte in är du för kass på det du gör.

Det är som när Ghazabaze på jämställd festival klagar över att det inte är 50% kvinnor på scenen på Sweden Rock. Nä, för det går 500 bra manliga hårdrockmusiker på varje kvinnlig. De kvinnor som kan spela ordentligt kommer upp på scenen. Och de som är duktiga musiker spelar uteslutande med andra duktiga musker, det vill säga män.

De presterar.

Orianthi Panagaris, som är en jävligt bra gitarrist, spelar inte i nåt tjejband, hon spelar med Steve Vai och Alice Cooper. Julie Slick spelar inte bas i nåt c-klass tjejband, hon spelar med King Crimson, som är snorduktiga musiker.

Nu gjorde du ändå bort dig själv tycker jag: då kommer män att släppa in dig i stort sett överallt?????? Äger männen samhället menar du? Det är ju exakt det jag försökt förklara här nu hur länge som helst. Att vissa män tror att männen avgör vem som får komma in ? In vart? Samhället eller? Står vi kvinnor utanför menar du och tigger? Nu får du väl ändå ge dig. Storhetsvansinne kallas det, inte framgångsrik.
Citera
2014-04-11, 08:14
Medlem
Emanciperads avatar
Citat:
Nu gjorde du ändå bort dig själv tycker jag: då kommer män att släppa in dig i stort sett överallt?????? Äger männen samhället menar du? Det är ju exakt det jag försökt förklara här nu hur länge som helst. Att vissa män tror att männen avgör vem som får komma in ? In vart? Samhället eller? Står vi kvinnor utanför menar du och tigger? Nu får du väl ändå ge dig. Storhetsvansinne kallas det, inte framgångsrik.

Är du ett troll, eller spenderar du dagarna på folkhögskola (tror att du ljuger om din framgång)?

Det var du som initialt påstod att männen stänger ute kvinnor, att man endast förhåller sig till vad motparten påstår är inte ett medgivande på något sätt, det brukar endast underlätta konversationen så båda förstår vad som menas (om inte den ena parten är en idiot som utnyttjar den andres tillmötesgående).

Dessutom kan man också tolka det i enlighet med faktumet att vissa delar av samhället domineras av män (och vissa andra av kvinnor), att således skriva "männen släpper in dig", bör tolkas som; "de sfärer i vilka män utgör en majoritet, så är den mer homogena sammansättningen inget som eftersträvas, om du har något att tillföra så är det irrelevant av vilket kön du är".

Och sluta med tusen frågetecken och caps lock, du gör inte direkt reklam för dig själv.
Senast redigerad av Emanciperad 2014-04-11 kl. 08:17.
Citera
2014-04-11, 08:24
Medlem
Citat:

I manliga sammanhang.
De verkar arg. Har du inte blivit insläppt i nåt manligt sammanhang för att du är inkompetent, och skyller det på att du är tjej? Ynkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in