2014-04-10, 11:16
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Klarade alla 5 adventure mode världarna igår, trodde jag skulle få någon fin bonus för det men icke.
Är det någon som skapat en hellfire ring på lvl 70? Nyfiken på hur bra dom är.

Du ska få en garanterad leg av malth, dock kan din quest progress ha buggat om du joinat kompisars campain games (om ni inte spelat tillsammans hela tiden) och då får man ingen.

Hellfire ring kan vara väldigt bra, procen är dock inte så super stark då den har lång cd, men 50% expn kan vara bra. Skulle dock säga att de knappt är värda att farma (om de inte höjt dropraten för keys sedan ros släpptes) för att de tar aldeles för lång tid och sen så rollar 90% av alla ringar pissdåligt.

Den är endå knappt värd att använda även om du skulle ha en bra, för bis ringar för i princip alla är SoJ + ring of royal grandeur
Senast redigerad av wastaah 2014-04-10 kl. 11:18.
Citera
2014-04-10, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Hur kunde du start en lvl 1 på T6.....?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det är väl bara att starta? Torment låses upp så fort NÅGON av dina gubbar är lvl 60 eller högre.

Tror man kan starta Adventuremode på en lvl 1 också.

Japp vi körde Adventure från level 1.
Gick ganska snabbt upp till 60!
Citera
2014-04-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Ingen bonus på att cleara alla adventure, därför kör jag bara de 2 som har bonus varje dag (om jag inte är ute efter ett visst item, då kör jag bara den acten som han den specifika itemen).

Ang. Hellfire ringen, nopes, dropraten är så överdjävligt dåligt, så har inte kommit dit ännu.

Kör med en level 60 INT hellfire ring på crusadern

Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Du ska få en garanterad leg av malth, dock kan din quest progress ha buggat om du joinat kompisars campain games (om ni inte spelat tillsammans hela tiden) och då får man ingen.

Hellfire ring kan vara väldigt bra, procen är dock inte så super stark då den har lång cd, men 50% expn kan vara bra. Skulle dock säga att de knappt är värda att farma (om de inte höjt dropraten för keys sedan ros släpptes) för att de tar aldeles för lång tid och sen så rollar 90% av alla ringar pissdåligt.

Den är endå knappt värd att använda även om du skulle ha en bra, för bis ringar för i princip alla är SoJ + ring of royal grandeur

Skumt, ska prova cleara alla världar en gång till för säkerhetsskull och se om jag kan få något av Malth och ringen kanske jag skiter i om den nu rollar så dåligt.
Citera
2014-04-10, 13:08
Medlem
Out-of-Steps avatar
Har fastnat med vilken klass jag ska spela, har inte hittat någon som är mycket roligare än någon annan

Barbarian: Grym damage men var trött på WW redan i 60 - snurra runt runt runt.
Crusader: Använder 2H - hinner inte med i grupp samt för låg dmg mellan alla CD:s.
Monk: Vet ingen vettigt spec, har kört Cyclone Strike med Sweeping Wind men det är helt värdelöst i grupp när alla 1M+ kör i Torment II.
Witch Doctor: Ganska roligt men verkar inte vara något som slår Spirit Barrage med WoS runan, som känns exakt lika tråkigt som WW på Barbaren. Blir kanske förändring om man hittar items som förbättrar andra skills.
Wizard: Ganska rolig den med men blir trist när alla grupper är fulla av wizards och att det i princip bara är Frozen Orb och Arcane Torrent med Cascade runan som är bra.

Fan, önskar att jag gillade någon klass bättre
Citera
2014-04-10, 13:18
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Skumt, ska prova cleara alla världar en gång till för säkerhetsskull och se om jag kan få något av Malth och ringen kanske jag skiter i om den nu rollar så dåligt.

Tror han missförstod dig, du är garanterad Leg av Malth första gången du dödar honom i Story mode.

i Adventure är du inte garanterad leg av honom.
Citera
2014-04-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Spela HotA barb då. WW är värdelöst utan Shard of Hate.
Citera
2014-04-10, 13:29
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Har fastnat med vilken klass jag ska spela, har inte hittat någon som är mycket roligare än någon annan

Crusader: Använder 2H - hinner inte med i grupp samt för låg dmg mellan alla CD:s.
Monk: Vet ingen vettigt spec, har kört Cyclone Strike med Sweeping Wind men det är helt värdelöst i grupp när alla 1M+ kör i Torment II.
Witch Doctor: Ganska roligt men verkar inte vara något som slår Spirit Barrage med WoS runan, som känns exakt lika tråkigt som WW på Barbaren. Blir kanske förändring om man hittar items som förbättrar andra skills.
Wizard: Ganska rolig den med men blir trist när alla grupper är fulla av wizards och att det i princip bara är Frozen Orb och Arcane Torrent med Cascade runan som är bra.

Fan, önskar att jag gillade någon klass bättre
kika in http://www.twitch.tv/j_macc/profile
Han kör en rolig fetish-build, men är nog in the process att ändra... Men den var hiskeligt op. Och han verkar seriöst kunna sin witch doctor, hehe...
Senast redigerad av Firewaia 2014-04-10 kl. 13:31.
Citera
2014-04-10, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Han kör en rolig fetish-build, men är nog in the process att ändra... Men den var hiskeligt op. Och han verkar seriöst kunna sin witch doctor, hehe...

De ändrade väl så att pets numrera får full critical damage från din gear/talents? (Innan var de låsta till 50% crit-skada).

Petbuilds har alltså blivit väldigt mycket mer kraftfullare sedan sista patchen.

Det är ju bara att räkna vad skadan har ökat. Säg att man har 40% crit och petsen likaså. Varje crit petsen gör nu gör kanske 400% skada istället för 50% skada.

Vampire Bats med passiva som spawnar fetishar + Zombie Dogs + Gargantuan (som kan critta för 150 miljoner nu).

Sen kan man bygga vidare med speciella legs för ytterligare ökad pet-skada.

Skulle inte förvåna mig om WD med rätt petbuild är den klass i i spelet som kan röja mest just nu.
Citera
2014-04-10, 14:17
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
De ändrade väl så att pets numrera får full critical damage från din gear/talents? (Innan var de låsta till 50% crit-skada).

Petbuilds har alltså blivit väldigt mycket mer kraftfullare sedan sista patchen.

Det är ju bara att räkna vad skadan har ökat. Säg att man har 40% crit och petsen likaså. Varje crit petsen gör nu gör kanske 400% skada istället för 50% skada.

Vampire Bats med passiva som spawnar fetishar + Zombie Dogs + Gargantuan (som kan critta för 150 miljoner nu).

Skulle inte förvåna mig om WD med rätt petbuild är den klass i i spelet som kan röja mest just nu.
Gott att jag nästan kört upp en WD i HC nu då, hehehe... Aldrik kikat på specifika build eller annat utan bara kört på det jag tyckt vart bäst, men kanske ska ge det en chans.
Citera
2014-04-10, 14:48
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Spela HotA barb då. WW är värdelöst utan Shard of Hate.
Varför det? Kör min barb i Torment II utan några som helst problem och jag har varken Shard of Hate eller Thunderfury. Bara mycket lightning dmg.

Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Finns det någon länk till vilken build han kör med?

Citat:

Har testat Gargantuan dmg och han crittar för runt 5mil med mitt gear och runt 7mil med 15s runan. Tror inte 150m är möjligt på något vis såvida det inte är en bug eller någon använder Sever vapnet.

Kanske får lira pet WD
Citera
2014-04-10, 15:32
Medlem
Citat:
Har testat Gargantuan dmg och han crittar för runt 5mil med mitt gear och runt 7mil med 15s runan. Tror inte 150m är möjligt på något vis såvida det inte är en bug eller någon använder Sever vapnet.

Kanske får lira pet WD

Jag antar att 150-200 miljoner crittar är under optimala förhållanden och med rätt gear. Massa +damage vs elites osv.

Finns videos och screenshots när Gargantuan crittar så mycket så det är inget hittepå.

150-200 är med bästa gear.

50-100 verkar ganska vanligt att uppnå.

Denna är bra att ha:

http://us.battle.net/d3/en/item/mask-of-jeram-3OrCkW - Mask of Jeram.

Här är en WD som får såna crits:

http://www.reddit.com/r/Diablo3witchdoctors/comments/22j9mh/pets_now_seem_to_use_your_chd_instead_of_capping/cgnd2jb
Senast redigerad av Kalmar2004 2014-04-10 kl. 15:37.
Citera
2014-04-10, 15:47
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Varför det? Kör min barb i Torment II utan några som helst problem och jag har varken Shard of Hate eller Thunderfury. Bara mycket lightning dmg.

Finns det någon länk till vilken build han kör med?

Kanske får lira pet WD
Vet inte, men borde gå att utröna genom namnet och lite sökningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in