2014-04-09, 13:22
Medlem
MrSvarts avatar
Någon som vill tipsa på band likt Satyricon, men jag vill inte ha gamla Varg vikernes-band eller liknande där kvaliten är skit, även om det kan va rätt bra så söker ja någorlunda clean kvalite och bra melodier.

Bra låtar ja gillar:
King
Tro og kraft
The pentagram burns
Now diabolical
Necrohaven

Någon med tips?
Citera
2014-04-09, 14:09
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Någon som vill tipsa på band likt Satyricon, men jag vill inte ha gamla Varg vikernes-band eller liknande där kvaliten är skit, även om det kan va rätt bra så söker ja någorlunda clean kvalite och bra melodier.

Bra låtar ja gillar:
King
Tro og kraft
The pentagram burns
Now diabolical
Necrohaven

Någon med tips?

Personligen hatar jag hela den jävla avarten av Black Metal men känner mig hjälpsam och här är ett tips som åtminstone är bättre än Satyricon.

Khold - https://www.youtube.com/watch?v=3io_pYcNzqI
Citera
2014-04-09, 15:53
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Personligen hatar jag hela den jävla avarten av Black Metal men känner mig hjälpsam och här är ett tips som åtminstone är bättre än Satyricon.

Man tackar.
Citera
2014-04-09, 20:32
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:

Bra låtar ja gillar:
King
Tro og kraft
The pentagram burns
Now diabolical
Necrohaven

Någon med tips?
Spana in Glorior Belli..
Tungt, snyggt, inttressanta melodier (pga hela blues-grejen) och bra produktion+ljudkvalité.

NP: Glorior Belli - They Call Me Black Devil
Musikvideon, för att vara exakt.
Citera
2014-04-09, 21:38
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Tycker Khold är allt för repetitiva. Sångaren får dock pluspoäng för sitt coola corpsepaint.
http://www.metallyrica.com/bandpics/khold.jpg
http://www.metal-archives.com/images/9/0/6/4/90642.jpg

NP: Taake - Over Bjoergvin Graater Himmerik (Pt VII)
Perfekt när det regnar ute.

Citat:

Bra låtar ja gillar:
King
Tro og kraft
The pentagram burns
Now diabolical
Necrohaven

Någon med tips?

Du gillar inte så mycket med äldre Satyricon? Isåfall skulle det vara lättare att rekommendera något för min egna del åtminstone, har extremt dålig koll på nyare band som låter som nya Satyricon.
Senast redigerad av BrainDisorder 2014-04-09 kl. 21:46.
Citera
2014-04-09, 22:35
Medlem
Tidiga Dissection och Emperor är ju jävligt fint. In The Nightside Eclipse och Storm of the Light's Bane är riktigt bra melodisk bm.

Emperor - Into the infinity of thoughts
Citera
2014-04-09, 22:38
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Du gillar inte så mycket med äldre Satyricon? Isåfall skulle det vara lättare att rekommendera något för min egna del åtminstone, har extremt dålig koll på nyare band som låter som nya Satyricon.

Samlingen jag har sträcker sig inte mer än två skivor och nån extra låt.. Men det ryktas ju att man kan skaffa sånt gratis
Nån skiva som är bättre än nån annan?

Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Spana in Glorior Belli..
Tungt, snyggt, inttressanta melodier (pga hela blues-grejen) och bra produktion+ljudkvalité.

NP: Glorior Belli - They Call Me Black Devil
Musikvideon, för att vara exakt.

Det fetstilta.. Riktigt bra.
Senast redigerad av MrSvart 2014-04-09 kl. 22:41.
Citera
2014-04-10, 00:35
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Samlingen jag har sträcker sig inte mer än två skivor och nån extra låt.. Men det ryktas ju att man kan skaffa sånt gratis
Nån skiva som är bättre än nån annan?

Du skrev ju tidigare att du inte gillade Varg Vikernes-verk vilket jag tolkar som att du inte gillar äldre, brusig black metal. Du kan ju börja med att "fixa hem" Ten Horns - Ten Diadems, vilket är en samlingsplatta med en massa goda låtar. Sen kan du ju ladda hem The Shadowthrone. Sistnämnda platta innehåller några oförglömliga BM-klassiker.

Men om man ser till senare Satyricon tycker jag Volcano är deras bästa platta, med spår som Black Lava, Fuel For Hatred och Repined Bastard Nation.
Citera
2014-04-10, 23:48
Medlem
Nocktyrns avatar
NP: Ascension - Sin Harvest

Ser fram emot nästa platta något helt otroligt mycket.
Citera
2014-04-11, 18:41
Medlem
von_Ss avatar
Myspysafton med ColdWorld - Melancholie2. Läst mycket blandade åsikter om den här rackarn men personligen tycker jag den höjer sig rejält över mängden. Länge sen den spisades här hemma.

NP: ColdWorld - Winterreise
Citera
2014-04-11, 19:00
Medlem
Nocktyrns avatar
NP: Taake - Myr

Jag har ingen jättekoll på vad gemene man anser om Noregs Vaapen, eftersom jag sällan umgås med folk som lyssnar på black metal över huvud taget, men jag anser att det är en sjuhelvetes bra platta. Melodierna och riffen är fan helt otroligt bra. Håller fortfarande Doedskvad som Taake's bästa för att det var den första jag lyssnade in mig på och för att den håller överlägsen kvalitet rakt igenom, men jag börjar allvarligt fundera på om inte Noregs Vaapen kniper andraplatsen.
Citera
2014-04-11, 19:15
Medlem
Nocktyrns avatar
NP: Burzum - Det som en gang var

Fick lite feeling av trådens föregående sidor och körde igång lite Burzum för första gången på ett bra tag. Håller fortfarande Hvis Lyset Tar Oss som Vargs bästa platta. (Av de han medverkar på är dock Mysteriis bättre.) Kan någon förklara för en gammal man huruvida det släpps en ny Burzum-platta snart eller inte? Minns att jag blev ganska förtjust i Jeg faller och ett par andra låtar från Fallen, så lite stake finns det väl kvar i den gode Vikernes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in