2014-04-11, 19:22
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocktyrn
NP: Burzum - Det som en gang var

Fick lite feeling av trådens föregående sidor och körde igång lite Burzum för första gången på ett bra tag. Håller fortfarande Hvis Lyset Tar Oss som Vargs bästa platta. (Av de han medverkar på är dock Mysteriis bättre.) Kan någon förklara för en gammal man huruvida det släpps en ny Burzum-platta snart eller inte? Minns att jag blev ganska förtjust i Jeg faller och ett par andra låtar från Fallen, så lite stake finns det väl kvar i den gode Vikernes?
En ny platta är på gång. Den heter "The Ways Of Yore" men kommer likt förra skivan innan inte innehålla någon metal. Enbart ambient-folkmusik eller vad man nu ska kalla det.

Här ser vi förresten Varg och hans barn ge oss en liten lektion i ett alternativt sätt att hålla kylvaror kalla utan kylskåp. Hans franska fru verkar ha lärt sig norska också, det är inte illa. På det hela taget ser de ut att leva ett rätt mysigt liv.

https://www.youtube.com/watch?v=a0BIzsflwvw
Senast redigerad av Adversarius 2014-04-11 kl. 19:25.
Citera
2014-04-11, 19:34
Medlem
katatonis avatar
LUSTRE - Neath Rock and Stone

Ny singel från svenska Lustre finns nu tillgänglig, en låt från skivan "Blossom" som vi släpper senare i år. Läs mer på http://www.nordvis.com/neath-rock-and-stone-a-new-era-of-lustre/

Spotify: http://open.spotify.com/album/6GEvlA0HT97phM96wWMsuG
Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=swOGfzmfCuw

Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Myspysafton med ColdWorld - Melancholie2. Läst mycket blandade åsikter om den här rackarn men personligen tycker jag den höjer sig rejält över mängden. Länge sen den spisades här hemma.

NP: ColdWorld - Winterreise

Gillar den skarpt, tror den kommer få gå ett varv här också medans jag fixar med jobb.
Senast redigerad av katatoni 2014-04-11 kl. 20:27.
Citera
2014-04-11, 19:36
Medlem
Nocktyrns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
En ny platta är på gång. Den heter "The Ways Of Yore" men kommer likt förra skivan innan inte innehålla någon metal. Enbart ambient-folkmusik eller vad man nu ska kalla det.

Här ser vi förresten Varg och hans barn ge oss en liten lektion i ett alternativt sätt att hålla kylvaror kalla utan kylskåp. Hans franska fru verkar ha lärt sig norska också, det är inte illa. På det hela taget ser de ut att leva ett rätt mysigt liv.

Har någon av er andra i tråden fastnat för hans ambient-plattor? Jag har då inte gjort det än, även om jag fortfarande inte stängt några dörrar.
Citera
2014-04-11, 21:51
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Myspysafton med ColdWorld - Melancholie2. Läst mycket blandade åsikter om den här rackarn men personligen tycker jag den höjer sig rejält över mängden. Länge sen den spisades här hemma.

NP: ColdWorld - Winterreise

Fin skapelse faktiskt. Längesedan jag lyssnade på den nu, varför vet jag fan inte.. men jag tror jag lyssnade mig så jävla fördärvad på den till slut.. Och så mångbottnad är den ju inte riktigt att den tåls att spisas om och om igen i flera veckor.
Men ja.. bra platta.

np: Darkthrone - Natassja in eternal sleep.
Citera
2014-04-12, 01:20
Medlem
Nocktyrns avatar
NP: Katharsis - So Nail the Hearts

Skål era jävla idioter. Nu ska jag skjuta upp och sitta och skratta åt hur jävla bra detta epos är.
Citera
2014-04-12, 15:32
Bannlyst
Death - The Philosopher

Skål och trevlig lördag.
Senast redigerad av Skyttegrav 2014-04-12 kl. 15:34.
Citera
2014-04-12, 16:54
Medlem
von_Ss avatar
Inquisition!

Fyll dyrkan här hemma. Ominous Doctrines of blablablabla är det som står på menyn i skrivande stund. Vilken är deras bästa enligt er som knarkat bandet en längre stund?
Citera
2014-04-12, 18:09
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:

Intressant klipp. Han verkar ju inte direkt ha några ambitioner att assimileras i det franska samhället. Undrar om barnen är tvåspråkiga.
Citera
2014-04-13, 01:26
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Inquisition!

Fyll dyrkan här hemma. Ominous Doctrines of blablablabla är det som står på menyn i skrivande stund. Vilken är deras bästa enligt er som knarkat bandet en längre stund?

Just den där plattan är ju en av deras klart bästa vill jag säga. Många menar att den senaste är det men njaa.. ja den är bra nära.
Men efter att tungpundat Inquisition i flera veckor i sträck så får jag nästan säga att "Magnificent glorification of Lucifer" är min absoluta favorit. Fan inte ens 10sek går att ärligt påstå är dåliga på den plattan!
Citera
2014-04-13, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Samlingen jag har sträcker sig inte mer än två skivor och nån extra låt.. Men det ryktas ju att man kan skaffa sånt gratis
Nån skiva som är bättre än nån annan?

Det fetstilta.. Riktigt bra.

Deras bästa skivor enligt mig är The Shadowthrone och Nemesis Divina
Citera
2014-04-16, 11:45
Medlem
Adversariuss avatar
Från en källa jag i sammanhanget bedömer som väldigt trovärdig har jag fått höra att den skiva som kan peta Death från 2014-tronen ska komma i år. Vi vet alla vilken jag menar.

Tack för mig. Adversarius out.
Citera
2014-04-16, 13:18
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Från en källa jag i sammanhanget bedömer som väldigt trovärdig har jag fått höra att den skiva som kan peta Death från 2014-tronen ska komma i år. Vi vet alla vilken jag menar.

Tack för mig. Adversarius out.

Har du inte fått totalt fnatt så vet jag precis vad du menar och jag är isf tusen gånger mer taggad på den än på Death...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in