2014-01-18, 00:08
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Kör faktiskt själv samma låt nu haha.
Och ja den är ju fantastiskt fin, förutom de själva baksidorna.

Funeral Mist - Sun of Hope
Någon som kan gissa filmen detta intro är samplat ifrån då? Skitsvårt är det!
Så svårt är det faktiskt inte "alla" har ju sett filmens första scen i alla fall! Skitbra film för övrigt...
Citera
2014-01-18, 00:28
Medlem
kvertys avatar
Jo fan ens musikaliska upptäcktsresa är rätt intressant faktiskt, vet inte hur många band och stilar jag plöjt igenom åren. Alltifrån grindcore, brutal death, jazz, electro, techno, psytrance, noisecore osv och visst hittar man lite gött från varje påse. Tror det är en viss mognadsprocess, så länge man skiter i alla normer och vad andra tycker så blir man mer säker på vad man själv gillar. Har t.ex aldrig fallit för Immortal, Mayhem och Bathory så där mycket som andra verkar men visst finns några guldkorn, men då gillar jag t.ex Burzum och Darkthrone ännu mer. Scenen idag är dock mer intressant då det släpps så jävla mycket kvalitetsmässigt från alla håll, en jävla cocktail av piss, avföring och diamanter.

NP: दिव्य प्रेम की ज्वाला से दग्ध
Citera
2014-01-18, 00:29
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Så svårt är det faktiskt inte "alla" har ju sett filmens första scen i alla fall! Skitbra film för övrigt...

Haha nej jag var ironisk.
Men ja visst är det en jäkla bra film, trots de fars-besmittade inslagen så är filmen jävligt mardrömslik och slutar väldigt mörkt. Vem kan egentligen glömma första gången man ser scenen där döden dansar iväg med sina byten över ängen? Då man fattar att de togs av svarta döden.

np: Craft - The Silence thereafter
Citera
2014-01-18, 00:32
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Cult of Fire här nu. Och alltså.. uppföljaren till "Triumvirat".. som har ett sånt konstigt namn på ett annat språk att jag verkligen inte KAN hitta dessa tecken på tangenbordet..
Men vilket jävla album det är!
Rentav skitbra raktigenom! Känsliga melodier i stil med Mgla och en råhet som mest kan liknas vid sorgligt bortglömda "Mortuus".
Tack för tipset hörrni!

np: Cult of Fire - sjdfbwsijf
Andra spåret på B-sidan iaf.

Ja den är jävligt bra. Första är bra den med tycker den skiftar ganska mycket i kvalitet mellan låtarna. En naturlig och skicklig utveckling när nu hela &%&((%%E¤#( är lika bra som Triumvirats bästa stunder i stort sett.

Kör på med Funeral Mist än här. Salvation för att vara mer exakt.
Citera
2014-01-18, 00:35
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Vem kan egentligen glömma första gången man ser scenen där döden dansar iväg med sina byten över ängen?

En av filmhistoriens absolut vackraste scener. Får gåshud bara jag tänker på den.

NP: The Axis of Perdition - Pendulum Prey (Second Incarceration)
Citera
2014-01-18, 00:52
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ja den är jävligt bra. Första är bra den med tycker den skiftar ganska mycket i kvalitet mellan låtarna. En naturlig och skicklig utveckling när nu hela &%&((%%E¤#( är lika bra som Triumvirats bästa stunder i stort sett.

Kör på med Funeral Mist än här. Salvation för att vara mer exakt.

Jo här håller jag verkligen med dig. "Triumvirat" är riktigt bra på sina ställen den med och hintar om vad som komma skall.
Och detta utnyttjar man till fullo på "मृत्यु का तापसी अनुध्यान". Och hela plattan blir bara helt jävla fantastisk! Och vilken avslutare sen!

Cult of Fire - (2&fknf%&¤/)
2a låten på B-sidan av debuten.
Citera
2014-01-18, 01:06
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
En av filmhistoriens absolut vackraste scener. Får gåshud bara jag tänker på den.

NP: The Axis of Perdition - Pendulum Prey (Second Incarceration)

Det håller jag med dig om..beroende på hur man definierar "vacker". Själv tycker jag den är väldigt ångestframkallande och ger upphov till mardrömmar.
Annars tycker jag ju scenen i värdshuset, där den gamla damen förklarar att man renas i eld, är väldigt stark. Som även är en scen samplad av Sigrblot på hans debutalbum.
Citera
2014-01-18, 01:19
Medlem
Mordum87s avatar
The Ruins of Beverast - Rain upon the Impure
Fick det bli.
Och ja. Jag står så jävla hårt fast vid att denna platta har så jävla mycket mer att erbjuda än vad debuten har, men det är OCKSÅ en jävla bra platta och där öppnaren är höjdaren.. Men givetvis även "SDR", även fast jag anser den lite för repetativ unlike alla er andra, men fortf en jävla bra låt.
Men att ens argumentera emot "Rain upon the Impure" tycker jag är löjligt. Och jag skulle säga att det grundar sig på okunskap och kassa öron. Punkt.

np: Ruins of Beverast - Rapture
Citera
2014-01-18, 01:56
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Skit även i detta - lyssna enträget på dödens och svarthetens toner och bliv därefter! Att alltid prompt ta den enklaste vägen leder sällan någonstans. Musik efter person.

NS: Armagedda - Mordinstinkt
Världens bästa Darkthrone-band, utan minsta tvivel. Stora mängder isande riff hann de skapa, för att sedan toppa alltsamman med Ond Spiritism: Djæfvvlens Skalder, och således stiga bortom det darkthronska.

Vilket fint litet inlägg hörru.
Vill även minnas att det var du som tipsade om finfina "Damaar"?
Vilket jag visserligen inte spisar ofta då det är så jävla krävande för hela... ja hela jävla kroppen tamigfan haha. Argaste och mest intensiva lilla EP jag hört. Fyfan så förbannade de är. Riktigt jävla bra!

Hursomhelst håller jag med dig om Armagedda.
Men just "Volkermord"-demon tycker jag är ganska tråkig ärligt talat!
Däremot så är "Only true Believers" och "Ond Spiritism" två album som säkert kommer hänga med i hundra år framåt. Speciellt sistnämnda då den är som ett monument och faktablad över Medeltidens Sverige.

np: The Ruins of Beverast - Soil of the Incestous
Solklara höjdpunkten på detta album. Det där lilla riffet han kör 1min i låten... fyfan jag kan dö med ett negativt hån i ansiktet till det.
Ska snart köra igång "Foulest Semen of a Sheltered Elite" och få huvudbry.
Albumet som är lika bra som övriga men som inte innehåller ett enda moment av gåshud kan man beskriva det som haha.
Citera
2014-01-18, 02:35
Medlem
Mordum87s avatar
Nej hörrni jag gick direkt till "Blood Vaults"
Och ja den är lika jävla kvävande nu som den var andra gången jag hörde den.
Fyfan vilken skiva det är!

And thus, He planted a novel depravation within the acre of God,
Marked by the shape of the female, who serves as its gateway:
Heresy of the maleficae, so I speak.
Citera
2014-01-18, 03:11
Medlem
...
Senast redigerad av Paterjebus 2014-01-18 kl. 03:35.
Citera
2014-01-18, 03:57
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paterjebus
...

Jag håller med. Fantastiskt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto