Citat:
Ursprungligen postat av
allan42
Dessa inställningar funkar utmärkt för mig under
Mobila nätverksinställningar -> Åtkomstpunktsnamn:
Namn: wifog
Apn: data.tre.se
Mmsc:
http://mms.tre.se
mms-proxy: mmsproxy.tre.se
mms-port: 8799
mcc: 240
mnc: 02
Jag har en Sony Xperia Tipo och jag har samma inställningar men jag har inte ställt in någonting själv. Jag har bara satt i Wifogkortet och sedan fungerade det.
De är konstigt att det är så många som har problem men det finns säkert fler som inte har några problem alls. Wifog har precis gått över 6000 som gillar dem på Facebook och det torde betyda att det är betydligt fler som gillar deras tjänst då alla som gör det säkert inte går in på Facebook och trycker på Gilla-knappen.
Både jag och dottern har Wifog i våra extratelefoner. Det har fungerat precis som det ska förutom ett par gånger när det varit något allmänt fel för alla.
Sedan har jag lite svårt att förstå denna ilska som många uttrycker för en tjänst som är gratis. Det är ju helt frivilligt att använda tjänsten och är man inte nöjd är det väl bara att använda någon annan betaltjänst som uppfyller alla de krav man har.
För oss är det jättebra att slippa betala något alls men ända alltid ha tillgång till både samtal och surf i våra extratelefoner.