2014-04-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan42
Dessa inställningar funkar utmärkt för mig under
Mobila nätverksinställningar -> Åtkomstpunktsnamn:
Namn: wifog
Apn: data.tre.se
Mmsc: http://mms.tre.se
mms-proxy: mmsproxy.tre.se
mms-port: 8799
mcc: 240
mnc: 02

Jag har en Sony Xperia Tipo och jag har samma inställningar men jag har inte ställt in någonting själv. Jag har bara satt i Wifogkortet och sedan fungerade det.

De är konstigt att det är så många som har problem men det finns säkert fler som inte har några problem alls. Wifog har precis gått över 6000 som gillar dem på Facebook och det torde betyda att det är betydligt fler som gillar deras tjänst då alla som gör det säkert inte går in på Facebook och trycker på Gilla-knappen.

Både jag och dottern har Wifog i våra extratelefoner. Det har fungerat precis som det ska förutom ett par gånger när det varit något allmänt fel för alla.

Sedan har jag lite svårt att förstå denna ilska som många uttrycker för en tjänst som är gratis. Det är ju helt frivilligt att använda tjänsten och är man inte nöjd är det väl bara att använda någon annan betaltjänst som uppfyller alla de krav man har.

För oss är det jättebra att slippa betala något alls men ända alltid ha tillgång till både samtal och surf i våra extratelefoner.
Citera
2014-04-06, 17:29
Medlem
felias avatar
Önskar man kunde se hur mycket samtalstid som finns kvar så det inte bryts mitt i ett pågående.
Citera
2014-04-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Önskar man kunde se hur mycket samtalstid som finns kvar så det inte bryts mitt i ett pågående.

Logga in på Wifogs hemsida så kan du se det där.
Citera
2014-04-06, 21:40
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia

Det kommer man kunna se i WIFOG's nästa app version.
Citera
2014-04-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Men vad babblar du om? Det går visst att ringa dem?
Jaha, vilket nr? Det jag ringer hänvisar till en facebooksupport soom inte ger mkt.
Jag har wifog som operatör men det står enbart nödsamtal...
Haft comviq och telia i luren före.
Citera
2014-04-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlywe
Jag har en Sony Xperia Tipo och jag har samma inställningar men jag har inte ställt in någonting själv. Jag har bara satt i Wifogkortet och sedan fungerade det.

De är konstigt att det är så många som har problem men det finns säkert fler som inte har några problem alls. Wifog har precis gått över 6000 som gillar dem på Facebook och det torde betyda att det är betydligt fler som gillar deras tjänst då alla som gör det säkert inte går in på Facebook och trycker på Gilla-knappen.

Både jag och dottern har Wifog i våra extratelefoner. Det har fungerat precis som det ska förutom ett par gånger när det varit något allmänt fel för alla.

Sedan har jag lite svårt att förstå denna ilska som många uttrycker för en tjänst som är gratis. Det är ju helt frivilligt att använda tjänsten och är man inte nöjd är det väl bara att använda någon annan betaltjänst som uppfyller alla de krav man har.

För oss är det jättebra att slippa betala något alls men ända alltid ha tillgång till både samtal och surf i våra extratelefoner.

Nej, jag är inte nöjd alls, klart jag betalar men trist att det inte ens kan testköras. Jag bor i sthlm ska tilläggas. Ingen telesupport, ingen "butik"
Citera
2014-04-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan42
Dessa inställningar funkar utmärkt för mig under
Mobila nätverksinställningar -> Åtkomstpunktsnamn:
Namn: wifog
Apn: data.tre.se
Mmsc: http://mms.tre.se
mms-proxy: mmsproxy.tre.se
mms-port: 8799
mcc: 240
mnc: 02

data.tre.se, så långt är jag med. Men sen.
Ska det under "typ" stå "pptp"?

Serveradress? Ska jag ha ppp-kryptering på?

avancerade alternativ:

dns sökdomäner?
dns-servrar?
Vidarebefodringsrutter?
Citera
2014-04-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
data.tre.se, så långt är jag med. Men sen.
Ska det under "typ" stå "pptp"?

Serveradress? Ska jag ha ppp-kryptering på?

avancerade alternativ:

dns sökdomäner?
dns-servrar?
Vidarebefodringsrutter?

Var hittar du "typ", "dns sökdomäner" m m?

Om du går in på:
Inställningar
Mer
Mobila nätverk
Åtkomstpunktsnamn
Har du där
data.tre.se
Klicka på det så borde du få upp så du kan se om du har samma inställningar som de allan 42 skriver.
Jag har samma i min Tipo förutom att jag under namn inte har Wifog utan 3.

I övrigt samma på alla ställen något är ifyllt fram till MNC.
Citera
2014-04-08, 08:28
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Jaha, vilket nr? Det jag ringer hänvisar till en facebooksupport soom inte ger mkt.
Jag har wifog som operatör men det står enbart nödsamtal...
Haft comviq och telia i luren före.

Jag återkommer inom kort med nummer.
Citera
2014-04-09, 20:41
Medlem
Harry_s avatar
finns det ingen app som fixa reklamen var 100min eller nått
borde vara enkelt för den som kan koda lite
Citera
2014-04-10, 11:52
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Jag återkommer inom kort med nummer.

Du skrev för några veckor sen att du hade det i mobilen. Tar det två dagar att titta efter, eller lovar du för mycket?

0771-112255

Annars fungerar hitta.se riktigt bra när man letar efter telefonnummer.
Citera
2014-04-10, 14:47
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Du skrev för några veckor sen att du hade det i mobilen. Tar det två dagar att titta efter, eller lovar du för mycket?

0771-112255

Annars fungerar hitta.se riktigt bra när man letar efter telefonnummer.

Nepp, jag lovar inte för mycket. Jag har försökt starta telefonen men får inte upp den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in