2014-11-29, 17:52
Medlem
Enydrions avatar
Om man får ta med sig ej använd telefontid till nästa månad, så blir väl noll vid månadens början bara ett problem första månaden..

Edit jäklar Mr b hann före...
Senast redigerad av Enydrion 2014-11-29 kl. 17:58.
Citera
2014-11-29, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Då tror du fel, jag är lika förvirrad och missnöjd som alla andra med detta.

Vad är du missnöjd över?, verkar som INGEN vet vad som komma skall.

Vad vet du om detta, som du är missnöjd med?
Citera
2014-11-29, 17:53
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Hej, nu när vi genomför vår ändring här på måndag så kommer påfyllnad av data fungera som vanligt och inte begränsas vid 1GB.
Den största skillnaden är att när ni har kollat på reklam så får ni 5 samtalsminuter och SMS som ni kan spara upp till 200 var (minuter/sms) varje månad.
Skulle ni inte använda alla minuter den månaden så sparas detta till nästa månad. Alltså kommer ni kunna ta tillgång till mer samtalsminuter och sms om ni aktivt använder Wifog!

Eftersom vi har en så bred skara kunder så kan det bli lite svårt att göra detta tydligt nog, men vi är säkra på att ni kommer att gilla denna ändring när ni väl får pröva på det!
Vi beklagar missförstånden och svarar gärna på era frågor så fort vi kan!

Hälsningar
Wifog

Ja, förvirringen är total! (Hur svårt är det för Wifog att skriva vad de egentligen menar...)

Alltså, vid månadsskiftet nu i nov/dec så är saldot noll för samtal och för varje reklamsnutt man tittar på, får man 5 minuters samtalstid och genom att toktitta på reklam i början (40 gånger) kan man alltså fylla på sitt samtalssaldo till maxgränsen 200 minuter och sedan kan man ringa för dom minuterna under en hel månad?

Och ringer man inte upp alla 200 minuter så sparas de till nästa månad?
Citera
2014-11-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Ja, förvirringen är total! (Hur svårt är det för Wifog att skriva vad de egentligen menar...)

Alltså, vid månadsskiftet nu i nov/dec så är saldot noll för samtal och för varje reklamsnutt man tittar på, får man 5 minuters samtalstid och genom att toktitta på reklam i början (40 gånger) kan man alltså fylla på sitt samtalssaldo till maxgränsen 200 minuter och sedan kan man ringa för dom minuterna under en hel månad?

Vem skriver du för, eftersom du DU förklarar som om du vet?

Hur är det då med denna 1Gb?
Äre en surfpott man får, när man tittar på en reklamsnutt, o för att få 5min/samtalstid o 5 sms?
Citera
2014-11-29, 18:05
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjat
Vem skriver du för, eftersom du DU förklarar som om du vet?

Hur är det då med denna 1Gb?
Äre en surfpott man får, när man tittar på en reklamsnutt, o för att få 5min/samtalstid o 5 sms?

Som du ser avslutar jag med frågetecken, då jag vill veta vad som gäller, inget annat. Wifog själva skriver ju så luddigt.

När det gäller surfen verkar det ju vara som vanligt.
Citera
2014-11-29, 18:07
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Skulle tro att det funkar så ja, och har man inte kollat på 40 reklamsnuttar så flyttas inte maximalt möjliga kvarvarande minuter med till nästa månad.

Är nog en del som bara kollat på reklamen en enda gång per månad och sen bara ringt... De kommer väl att bidra lite mera nu...
Citera
2014-11-29, 18:09
Medlem
Citat:
Som du ser avslutar jag med frågetecken, då jag vill veta vad som gäller, inget annat. Wifog själva skriver ju så luddigt.

När det gäller surfen verkar det ju vara som vanligt.

Sorry!

Så förvirringen kvarstår alltså?
Citera
2014-11-29, 19:11
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjat
Vad är du missnöjd över?, verkar som INGEN vet vad som komma skall.

Vad vet du om detta, som du är missnöjd med?

Jag blir av med mina fria minuter att ringa för då jag som betatestare nu får samma regler som alla andra.
Citera
2014-11-29, 20:02
Medlem
Enydrions avatar
Nu tror jag det funkar såhär, man kan max ha 200 minuter per månad, men har man kollat på reklam så man har 200 minuter och inte ringer nåt så kan man få med sig dessa 200 till nästa månad, men eftersom man då redan har 200 minuter så får man inga nya...

Det är nog enklast att vänta och se själv hur det blir, är ju inte så länge till dess...
Citera
2014-11-29, 21:02
Medlem
AntonSs avatar
Om man läser och sätter ihop informationen från deras mail till befintliga användare och information från deras hemsida, så blir det rätt begripligt.

Datatrafik som tidigare.
Man får inga potter alls nu, utan att först titta på reklam.
En reklampaus ger 5 min och 5 sms.
Man kan aldrig överstiga 200 min / 200 sms i potterna.
Man kan aldrig ringa resp. smsa utöver de 200.
Samtals- och sms-potterna löper tills vidare.

Wifogs utskick finns här ovan i SamsungGalaxys underligt citerade inlägg.
På hemsidan står numera:
"När du fyllt på 200 gratisminuter så är det slut! Detsamma gäller för sms. När du har skickat 200 sms på en månad, så kan du inte skicka fler."

Man kan alltså aldrig ackumulera jättestora potter.
Citera
2014-11-29, 22:18
Bannlyst
Hej!
Jag kommer få Wifog snart och går det att ha sim-kortet i en mobil/router, och om man har flera iPads/iPhones som jag har går det att använda internet på min "huvudiPad" och samtidigt ladda surf på en annan?
Citera
2014-11-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giffare
Hej!
Jag kommer få Wifog snart och går det att ha sim-kortet i en mobil/router, och om man har flera iPads/iPhones som jag har går det att använda internet på min "huvudiPad" och samtidigt ladda surf på en annan?
Ja. Det går även att ladda via den fasta uppkopplingen, och använda det simultant på mobila enheter.
B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in