2014-04-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mladic97
Fick mitt wifog efter en månads väntan. Tyvärr funkade inte sms och samtal utan endast surf även fast jag valt ett abonnemang med surf. Det är synd att de har en usel support. Har ringt dem flera gånger och mailat dem ett antal gånger. Fortfarande så funkar det inte och efter flera försök att få dem att fixa det så skickade de mitt fall till teknikavdelningen. Har nu väntat i en vecka utan svar från deras teknikavdelning. Rikigt uselt trots att det är gratis, annars uppkommer det inga problem med internet användningen förutom att det en gång tog 20 min för de att registrera att jag kollat på reklamen trots att jag kollat på de tre reklamerna flera gånger.

Kontakta dem via deras Facebooksida om du inte redan testat det. Tycker de brukar kunna fixaa saker och ting ganska snabbt där för det mesta.

Fick du inte själv klicka i om du ville aktivera bara surf eller även telefoni och sms när du aktiverade. det fick vi i alla fall göra.
Citera
2014-04-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlywe
Kontakta dem via deras Facebooksida om du inte redan testat det. Tycker de brukar kunna fixaa saker och ting ganska snabbt där för det mesta.

Fick du inte själv klicka i om du ville aktivera bara surf eller även telefoni och sms när du aktiverade. det fick vi i alla fall göra.

Jag fick välja abonnemang, trots detta funkar bara surf. Ska kontakta de på facebook också.
Citera
2014-04-03, 17:08
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Jag fick välja abonnemang, trots detta funkar bara surf. Ska kontakta de på facebook också.

Är du på en plats som har täckning då?
Citera
2014-04-04, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Är du på en plats som har täckning då?
Ja, inget fel från min sida. De sa att de skulle skicka det till teknikerna ännu en gång. Fortfarande inte hört något svar än.
Citera
2014-04-04, 16:13
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ja, inget fel från min sida. De sa att de skulle skicka det till teknikerna ännu en gång. Fortfarande inte hört något svar än.

Hur kan du veta att det är något fel hos WIFOG då? Det fungerar ju felfritt för andra användare men inte hos dig. Troligtvis så är felet hos dig och inte hos WIFOG.
Citera
2014-04-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Hur kan du veta att det är något fel hos WIFOG då? Det fungerar ju felfritt för andra användare men inte hos dig. Troligtvis så är felet hos dig och inte hos WIFOG.
De sa att det inte var något fel hos mig eftersom surf funkar så skall allt annat funka också. Det är inte bara jag som har det problemet. Troligtvis är det en serie kontantkort som har samma problem. Jag beställde två kontantkort och det andra var det samma fel på. Wifog kommer nu kompensera mig med nya kontantkort.
Citera
2014-04-05, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Idag damp mitt kort ner.
Kan meddela att mitt Wifog funkar utmärkt med 79kr stickan som kjell&co säljer.
Behövs ej låsas upp osv.

Hur fick du det att funka då? Det står bara "ogiltigt simkort" när jag stoppar i wifog i usb-modemet.
Citera
2014-04-05, 15:03
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Hur fick du det att funka då? Det står bara "ogiltigt simkort" när jag stoppar i wifog i usb-modemet.

Stickan måste vara olåst eller låst till TRE
Citera
2014-04-06, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlywe
Det är såådrygt! Och vad är det för förbannad trend att man måste in på fejsbook? Går inte att ringa, hänvisas till Fejsbook, som jag inte ens vill ha. Samma med comviq nu.
Jag kommer så långt at jag kan skriva i apn: data.tre .se
Sen tar det stopp. Har en xperia Tipo.
Fattar inte hur de kan vara så förbannat usla, ingen telefonkontakt möjlig, tar lååång tid att skriva, vänta, skriva.
Och inte fixade det sig, men då försvann mannen från wifog, han menade att data.tre.se skulle vara nog, men jag kan inte trycka på "spara" knappen. Det han föreslog att jag skulle mata in...ja..var?

Ska det under "typ" stå "pptp"?

Serveradress? Ska jag ha ppp-kryptering på?

avancerade alternativ:

dns sökdomäner?
dns-servrar?
Vidarebefodringsrutter?
Citera
2014-04-06, 03:59
Medlem
Citat:
Fick mitt wifog efter en månads väntan. Tyvärr funkade inte sms och samtal utan endast surf även fast jag valt ett abonnemang med surf. Det är synd att de har en usel support. Har ringt dem flera gånger och mailat dem ett antal gånger. Fortfarande så funkar det inte och efter flera försök att få dem att fixa det så skickade de mitt fall till teknikavdelningen. Har nu väntat i en vecka utan svar från deras teknikavdelning. Rikigt uselt trots att det är gratis, annars uppkommer det inga problem med internet användningen förutom att det en gång tog 20 min för de att registrera att jag kollat på reklamen trots att jag kollat på de tre reklamerna flera gånger.
Man kan undra om de får behålla några kunder om servicen är såhär usel. Andra telebolag skcikar ju inställningar. Jag har wifog som när man kan bara ringa nödsamtal, och de går inte till wifog. Ska kolla hallon nu.
Citera
2014-04-06, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Det är såådrygt! Och vad är det för förbannad trend att man måste in på fejsbook? Går inte att ringa, hänvisas till Fejsbook, som jag inte ens vill ha. Samma med comviq nu.
Fattar inte hur de kan vara så förbannat usla, ingen telefonkontakt möjlig, tar lååång tid att skriva, vänta, skriva.
Och inte fixade det sig, men då försvann mannen från wifog, han menade att data.tre.se skulle vara nog, men jag kan inte trycka på "spara" knappen. Det han föreslog att jag skulle mata in...ja..var?

avancerade alternativ:

dns sökdomäner?
dns-servrar?
Vidarebefodringsrutter?

Dessa inställningar funkar utmärkt för mig under
Mobila nätverksinställningar -> Åtkomstpunktsnamn:
Namn: wifog
Apn: data.tre.se
Mmsc: http://mms.tre.se
mms-proxy: mmsproxy.tre.se
mms-port: 8799
mcc: 240
mnc: 02
Citera
2014-04-06, 10:54
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.

avancerade alternativ:

dns sökdomäner?
dns-servrar?
Vidarebefodringsrutter?

Men vad babblar du om? Det går visst att ringa dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in