2014-04-08, 19:29
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbathahut
Har druckit lite ur månadens släpp:
Old ruffian : Tumme upp bästa jag druckit på länge lite mörkare men ändå fin beska

Emelissen var väldigt lika Anderssons valley bourbon stout fast kanske inte fullt lika kraftfull i smaken men för mig är det odrickbart diggar inte alls bourbon lagringen så var sista gången jag beställde något dylikt.

Ikväll blir det en Epic hop Zombie har stora förhoppningar då jag älskar den vanliga ^^

Gött med Old Ruffian, är bra sugen på att korka upp min egen.

Emelissen håller jag med exakt om, vetefan varför jag köpte den egentligen, jag vet ju att jag inte brukar uppskatta bourbonlagrade saker...

Hop Zombie va trevlig tycker jag, men inget som stod ut så mycket när man ställer den mot andra bättre dipor. Vilken menar du med den vanliga?
Citera
2014-04-08, 22:13
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge

Emelissen håller jag med exakt om, vetefan varför jag köpte den egentligen, jag vet ju att jag inte brukar uppskatta bourbonlagrade saker...

Hop Zombie va trevlig tycker jag, men inget som stod ut så mycket när man ställer den mot andra bättre dipor. Vilken menar du med den vanliga?
syftar på armageddon kanske?
men ipa från runt halva jorden, klart dom blir lite trött och dyra. kul med långväga öl, men så jävla grymma är inte epic.
Citera
2014-04-08, 23:55
Medlem
Punklivs avatar
I kväll har jag druckit The Empress Strikes Black och Ichtegems Grand Cru Cuvée.

Empress: rostad malt, kaffe, choklad, torkad frukt, lite söt och en lätt lakritston. Lite spritig i eftersmaken. En rätt bra imperial stout men besviken blev jag, trodde att lakritsen skulle vara tydligare. Så jävla komplex som många säger att den är tyckte jag inte att den var heller. Munkänslan var riktigt bra, väldigt len och tjock. Det gillar jag.

Ichtegems: min första oud bruin. Sötsyrlig, bärig, körsbär, fat. Tyckte mig känna en liten nötsmak i eftersmaken. Jag gillade den! Kunde smakat lite mer dock.
Citera
2014-04-09, 14:19
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
I kväll har jag druckit The Empress Strikes Black och Ichtegems Grand Cru Cuvée.

Empress: rostad malt, kaffe, choklad, torkad frukt, lite söt och en lätt lakritston. Lite spritig i eftersmaken. En rätt bra imperial stout men besviken blev jag, trodde att lakritsen skulle vara tydligare. Så jävla komplex som många säger att den är tyckte jag inte att den var heller. Munkänslan var riktigt bra, väldigt len och tjock. Det gillar jag.

Ichtegems: min första oud bruin. Sötsyrlig, bärig, körsbär, fat. Tyckte mig känna en liten nötsmak i eftersmaken. Jag gillade den! Kunde smakat lite mer dock.

Eftersom du gillade Ichtegems Grand Cru Cuvée så kan jag rekommendera Rodenbach Grand Cru som finns i systembolagets beställningssortiment
Citera
2014-04-09, 16:12
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Eftersom du gillade Ichtegems Grand Cru Cuvée så kan jag rekommendera Rodenbach Grand Cru som finns i systembolagets beställningssortiment

Jag har funderat lite på den men jag är inte så sugen på att beställa ett helt kolli. Men tack för tipset!

I framtiden kommer jag för övrigt vara tvungen att beställa Sierra Nevada Torpedo... Sålde väl för dåligt här.
Citera
2014-04-09, 16:30
Medlem
Ålens avatar
När vi ändå är inne på flamländsk rödöl: Duchesse De Bourgogne
Citera
2014-04-09, 16:45
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
När vi ändå är inne på flamländsk rödöl: Duchesse De Bourgogne

Den har jag också funderat på, verkar väldigt god. Tyvärr kolli där också och har inga vänner att beställa med.
Citera
2014-04-09, 17:14
Medlem
Drack en Cocoa Psycho från Brewdog igår, skulle nog ge den 3.5/5. Efter ungefär halva flaskan så tog kaffesmaken över helt och jag kunde knappt känna någon choklad längre.
Citera
2014-04-09, 17:33
Medlem
Bobbathahuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge

Ja som sagt så slank en Hop Zombie ner igår och jag tyckte den smakade bra med persika toner dock har det kunnat varit mer beska, det var Armageddon jag mena drack en sådan också igår men höll faktiskt hop zombie högre ger den 3.5 i betyg och armageddon 3
Citera
2014-04-09, 18:06
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Den har jag också funderat på, verkar väldigt god. Tyvärr kolli där också och har inga vänner att beställa med.
en av de bästa ölen i världen. hamnar utan tvekan på min topp 10.
Citera
2014-04-09, 19:23
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
en av de bästa ölen i världen. hamnar utan tvekan på min topp 10.

Jag har märkt att du gillar den. Kommer den i små partier ibland? Så man kan testa innan man plockar hem en låda...
Citera
2014-04-09, 19:55
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Blir väl hängd för att jag säger det här men, testa någon känd ljus lager från USA, en coca cola smakar mer alkohol.
Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in