2014-04-09, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Vad är syftet med att kartlägga GM:s hela jävla familj och kompiskrets? De är ju oskyldiga i sammanhanget.

nej det är dem inte, bläddra tillbaka några sidor
Citera
2014-04-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Min första tanke är att föräldrarna är ute efter 20-50k SEK skadestånd från brottsofferfonden.

Jag skulle inte tro att skadestånd är någonting som föräldrarna fiskar efter. Visst finns det såna föräldrar som skulle kunna utnyttja sina barn för sånt, men knappast att föräldrar till 7 st barn på samma förskola är så cyniska.

Snarare är det ett klassiskt exempel på masshysteri där föräldrar med barn på samma förskola plötsligt kopplar ihop att barnet betett sig lite underligt någon dag med att de blivit förgripna och anmäler i någon slags förebyggande syfte.

Kanske har de ställt några ledande frågor till barnen som de svarat suspekt på och som gjort att de fattat misstankar. När sånt här avslöjas brukar föräldrarna plötsligt reagera på skitsaker som de aldrig hade reagerat på annars, eftersom de har "övergrepp" top of mind.
Citera
2014-04-09, 15:20
Medlem
Mr-Mums avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18692774.ab

"– Efter informationsmötet i helgen kom det in ytterligare en anmälan. Sedan dess har ytterligare sju fall uppdagats, säger Linda Isaksson-Funke, presstalesperson på polisen i Kalmar."

Har han erkänt, tro? Eller varför formulerar de sig som att det är en anmälan och sju uppdagade fall?
Citera
2014-04-09, 15:24
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Jag skulle inte tro att skadestånd är någonting som föräldrarna fiskar efter. Visst finns det såna föräldrar som skulle kunna utnyttja sina barn för sånt, men knappast att föräldrar till 7 st barn på samma förskola är så cyniska.

Snarare är det ett klassiskt exempel på masshysteri där föräldrar med barn på samma förskola plötsligt kopplar ihop att barnet betett sig lite underligt någon dag med att de blivit förgripna och anmäler i någon slags förebyggande syfte.

Kanske har de ställt några ledande frågor till barnen som de svarat suspekt på och som gjort att de fattat misstankar. När sånt här avslöjas brukar föräldrarna plötsligt reagera på skitsaker som de aldrig hade reagerat på annars, eftersom de har "övergrepp" top of mind.

Det tror jag också. Att föräldrarna, efter att monstret har kommit fram i ljuset, har börjat med en otrolig självrannsakan o funderat sig blå. "Men har inte lilla Lisa varit mer tillbakadragen de senaste veckorna? Kan det a med detta att göra?" o så anmäler de för att vara på den säkra sidan o gå till botten med sina misstankar.
Citera
2014-04-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum

"– Efter informationsmötet i helgen kom det in ytterligare en anmälan. Sedan dess har ytterligare sju fall uppdagats, säger Linda Isaksson-Funke, presstalesperson på polisen i Kalmar."

Har han erkänt, tro? Eller varför formulerar de sig som att det är en anmälan och sju uppdagade fall?

Vi vet ju inte om det är sant. Det är bara anmälningar.
Citera
2014-04-09, 15:26
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderss.0n
nej det är dem inte, bläddra tillbaka några sidor

Eeeeh, va?
Jag har läst vertenda inlägg i denna tråden. Exakt var hittar du information om att GMs släkt eller vänner skulle vara inblandade i våldtäkterna på förskolan?
Citera
2014-04-09, 15:27
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Min första tanke är att föräldrarna är ute efter 20-50k SEK skadestånd från brottsofferfonden.

Du måste vara väldigt ung o barnlös. Jag tror inte att någon förälder hade "sålt ut" sitt barn för 20-50K.
Citera
2014-04-09, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Utredningen mot den 21-åriga man som häktades av Kalmar Tingsrätt i måndags, misstänkt för grov våldtäkt mot barn, växer.
I nuläget jobbar polis och åklagare med sammanlagt nio anmälningar angående övergrepp mot olika barn.
– Det här är varje förälders mardröm, säger åklagare Linda Caneus i ett pressmeddelande.

För ett antal år sedan var det en pedofilskandal i Norge, där i stort sett vartenda barn hade utsatts för övergrepp. Det visade sig sedan med all önskvärd tydlighet att allt var en masspsykos. Jag misstänker starkt att det är vad som hänt Ruda nu. Han erkänner vad som helst, som en småländsk Tomas Quick, och barnen vill inte verka utanför utan berättar att de också utsatts för att vara med i offergemenskapen.
Vad gör mig så övertygad? Det rent logistiska att han en gång i veckan kunnat vara ensam med ett barn i så lång tid att han hunnit genomföra övergrepp. Min erfarenhet från förskolan är att allt över två minuter ensam med ett barn är mycket ovanligt.
Citera
2014-04-09, 15:31
Medlem
Man undrar lite vilken relation de två barnen som inte gått på förskolan har till JS. Kan det vara släktingar? Vänners barn?
Citera
2014-04-09, 15:32
Medlem
Detta är riktigt illa! Yngsta han förgripit sig på i 2-årsåldern WTF! Undra va ett rättmätigt straff borde vara enligt dem drabbade familjerna?
Citera
2014-04-09, 15:33
Medlem
Polymorphouss avatar
Citat:
Du måste vara väldigt ung o barnlös. Jag tror inte att någon förälder hade "sålt ut" sitt barn för 20-50K.

Oj, du måste ha en överjävlig tro på mänskligheten du...

Men jag tror som tidigare spekulerat i, att det helt klart kan röra sig om paranoida föräldrar som tolkat in minsta lilla grej i deras barns beteende som ett tecken på att de också blivit utsatta. De har säkert ställt väldigt ledande frågor o.s.v.
Citera
2014-04-09, 15:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Han ska ha erkänt det fall han häktats för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in