2014-04-09, 14:53
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Under hur lång tid har han varit aktiv tror ni? Vad jag förstår så har han varit på 9 barn varav 7 var på förskolan. Hade han inte varit på praktik i bara två månader? Det här är riktigt illa.

Man får hoppas att intresset startade då han började praktisera så att han inte hållit på i flera år.

Nu är det lite tidigt att gissa på ev straff men rättspsyk lär ligga nära till hands.
Citera
2014-04-09, 14:53
Medlem
Solehers avatar
Man börjar ju undra om han förgripit sig på alla dessa 9 barn eller om dessa eftersläntande anmälningar kommer från familjer som ser möjligheten att få ut lite extra deg från staten på grund av situationen som råder. Sjukt i vilket fall som. Känns ju extra kul att man ska flytta till Ruda om knappt 3 veckor med.
Citera
2014-04-09, 14:55
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soleher
Man börjar ju undra om han förgripit sig på alla dessa 9 barn eller om dessa eftersläntande anmälningar kommer från familjer som ser möjligheten att få ut lite extra deg från staten på grund av situationen som råder. Sjukt i vilket fall som. Känns ju extra kul att man ska flytta till Ruda om knappt 3 veckor med.

Låter som en skitbra idé att anmäla att ens barn har blivit utsatt för övergrepp i syfte att lura till sig 10.000 spänn i skadestånd.
Citera
2014-04-09, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Jag undrar om 'olyckan', en bror som avled(?), har påverkat Joakim såpass mycket att han blev barn i huvudet och inte såg något fel med ett förskolebarn....

Jag vet inte helt om jag tror på Joachi*s oskyldighet som hans visar på hans ask.. Tar ask ens personnummer när man gör ett konto? Kanske inte är han? Njaa.. Jag vet inte. Måste fundera.

jag har missat det med olyckan, har dock följt allt från #1 men somsagt missat det med olyckan kan du förklara lite ?
Citera
2014-04-09, 14:56
Medlem
Hemskt fall och att han förgripit sig på barn råder det nog inga tvivel om.

Däremot tar i alla fall jag de anmälningar som kommit in efter gripandet med en nypa salt. Skulle gissa att det rör sig mer om nojiga föräldrar som tycker att deras barn betett sig konstigt och som nu kopplar det till praktikanten och övergrepp.

Hade de upptäckt bevis på övergrepp innan gripandet så får man väl vid gudarna hoppas att de hade anmält det direkt, och inte ignorerat det tills en person blivit gripen och först då anmält.

Luktar masshysteri för tillfället. Så tvivlar på att det rör sig om nio fall av övergrepp, ärligt talat.
Citera
2014-04-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikkarateka
Modern dejtar absolut grannen med raggarbil. De lämnade gm själv hemma för att åka på semester runt den 15;e mars.
Men grannen har en ungefär likvärdig kvinna till sin adress. Samtidigt är gm:s mor för ung för att vara mor till alla syskon. Nu drar det iväg och blir riktigt rörigt.

Gm;s pappa är snart 70. Modern 45 och storebror runt 30... Men vänta lite nu, kanske var modern väldigt ung i tofflorna och fick barn i sexan. Hrm, är detta lagligt?

Vet inte hur du räknar nu.

Är man 15 år när man går i sexan?

I vilket fall som helst är det stor åldersskillnad.

Moden var alltså 15 år när hon fick första barnet och pappan var då närmare 40 år?

Eller är denna snart 70-åriga Stranke GM:s mammas far?

Det skulle ju förklara att de bor så närma varandra.
Citera
2014-04-09, 14:58
Medlem
tinsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Man får hoppas att intresset startade då han började praktisera så att han inte hållit på i flera år.

Nu är det lite tidigt att gissa på ev straff men rättspsyk lär ligga nära till hands.

Känns som om rättpsyk är något som blir en slutgilltig dom för alldeles för många.
Kanske är hårt att säga men människor som inte kan kontrollera sig borde låsas in för allmänhetens säkerhet.
Citera
2014-04-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vet inte hur du räknar nu.

Är man 15 år när man går i sexan?

I vilket fall som helst är det stor åldersskillnad.

Moden var alltså 15 år när hon fick första barnet och pappan var då närmare 40 år?

Eller är denna snart 70-åriga Stranke GM:s mammas far?

Det skulle ju förklara att de bor så närma varandra.

När man är 15 år så går man i 9:an.
Citera
2014-04-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
När man är 15 år så går man i 9:an.

Jo, det vet jag.

Vet inte varför den jag citerade trodde att om en kvinna på 45 år som fått barn som nu är 30 år fick barn i sexan.
Citera
2014-04-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Vad är syftet med att kartlägga GM:s hela jävla familj och kompiskrets? De är ju oskyldiga i sammanhanget.

Jag håller med. Bara för man är vän med någon är man inte ansvarig för den personens handlingar. Uppmanar alla att sluta posta information om släkt och vänner.
Citera
2014-04-09, 15:08
Medlem
Vore det inte intressantare att diskutera fallet än att diskutera huruvida GM är psykiskt störd, hur ung hans mamma var när hon fick barn och vad grannen har för bil?
Citera
2014-04-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soleher

Min första tanke är att föräldrarna är ute efter 20-50k SEK skadestånd från brottsofferfonden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in