2014-02-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent22
Klart du har en chans. Men de hade ju varit bättre om du hade gått HHS.
Kommer ej in
Citera
2014-02-16, 22:22
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSven
Jag läser för tillfället vid ekonomihögskolan i Lund, och vad man kan utläsa ur tråden så är det enbart HHS som anses vara target för IB i London. Utöver att skaffa bra ec, så undrar jag om det är meriterande att läsa en kandidat i matematik parallellt med min kandidat i ekonomi? Är det något som efterfrågas inom IB (speciellt analytiker)? Är väldigt novis inom denna värld, så all hjälp uppskattas.

Det finns garanterat saker som ger högre marginalavkastning än att ta en kandidat i matte, om du inte råkar vara mattegeni. Skaffa ett jobb istället.
Citera
2014-02-19, 15:47
Medlem
Vad är lämpligaste valet ifall man läser civilekonom, nek finans, eller fek finans?
Citera
2014-02-23, 01:53
Medlem
Finns investment-jobben tillgängliga i Norge?

Måste man då vara bosatt i landet eller fungerar de som dem övriga norska jobben, alltså jobba en period sedan vara ledig en period?
Citera
2014-02-23, 23:53
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumobr
Finns investment-jobben tillgängliga i Norge?

Måste man då vara bosatt i landet eller fungerar de som dem övriga norska jobben, alltså jobba en period sedan vara ledig en period?

Ja det finns den typ av jobb i Norge.

Men du får nog förklara den norska arbetsmodellen? Skiljer den sig mot den svenska?
Citera
2014-03-01, 21:41
Medlem
Jyckees avatar
Någon som har koll på hur arbetstimmarna ser ut på svenska M&A boutiquer? Tänker då inte på typ Carnegie utan på ställen med <20 anställda.
Citera
2014-03-06, 16:16
Medlem
Altmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jyckee
Någon som har koll på hur arbetstimmarna ser ut på svenska M&A boutiquer? Tänker då inte på typ Carnegie utan på ställen med <20 anställda.

Det finns ju rimligen inget generisk svar pa en sadan fraga utan kommer variera enormt beroende pa vilken boutique...
Citera
2014-03-11, 13:29
Medlem
Fenuss avatar
Hur ser ingångslönerna i Stockholm ut för en nyexad master-student? Både rörande IBD och markets (S&T, Research).

Har varit på ett par ställen senaste veckorna och det har rangeat från 35 till 40. Är detta rimligt? Hur skiljer det sig från storbankerna till de lite mindre? Någon med lite siffror?
Citera
2014-03-11, 16:27
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenus
Hur ser ingångslönerna i Stockholm ut för en nyexad master-student? Både rörande IBD och markets (S&T, Research).

Har varit på ett par ställen senaste veckorna och det har rangeat från 35 till 40. Är detta rimligt? Hur skiljer det sig från storbankerna till de lite mindre? Någon med lite siffror?

Låter aningen mycket. I alla fall på markets.
Citera
2014-04-09, 13:52
Awaiting Email Confirmation
ashuras avatar
Med de höga ingångslönerna på IB så är det en sak jag undrar. Vad är de generella arbetstimmarna? Vad jag har hört och läst så är det långa timmar (10h+). Stämmer det?
Citera
2014-04-09, 14:17
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashura
Med de höga ingångslönerna på IB så är det en sak jag undrar. Vad är de generella arbetstimmarna? Vad jag har hört och läst så är det långa timmar (10h+). Stämmer det?
Ja, dock lite mer än tio timmar.
Citera
2014-04-09, 14:17
Awaiting Email Confirmation
ashuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Ja, dock lite mer än tio timmar.
Ungefär hur många timmar om dagen? Jobbar man helger också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in