2014-04-08, 11:39
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Heal tar bort alla healing reductions effekter man har på sig så skulle knappast säga att ignite är lika bra eller användbar.
Dock inte det jag sa, någon sa att ignite kontrade heal men nu är det tvärtom, detta är inte fallet då ignite fortfarande halverar heal. Efteersom många supports tar ignite nu så skulle jag dock säga att barrier fortfarande är bättre än heal.

Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Däremot så blir väl healingen reducerad om dem healar när de har ignite på sig? Alltså att först healar den, sedan tar den bort healing reduction.
Precis så, healen blir halverad, efter detta försvinner ignite debuffen.
Citera
2014-04-08, 11:48
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Jag har nu försökt i 10 timmar att komma ur Guld V efter att nyligen kommit dit från Silver. Har nu sett mer trolls och afkers än någonsin. Jag brukar köra adc, jungle eller top men fyller även ut om det skulle behövas. Är det någon som har tips hur man tar sig ur Guld V? Det blir förmodligen mycket mer seriösare framåt G III-II.
Ska man tydligt markera en enda roll man kör och försöka carrya matchen eller fortsätta spela vänlig och ta det som behövs?

Var nog själv i din sits, dock kom jag upp till silver 1, förlorade så mycket att jag var på silver 5 0 lp.. var riktigt arg och gav upp så fort FB gavs. Efter ett tag bytte jag mentalitet helt, jag försökte ha kul och tog flamers med en nypa salt, nu skrattar jag mest när någon flamear eller så och försöker spela så bra jag kan ändå. Just nu är jag snart i Plat så det går bättre och jag har roligare, påverkas inte alls av att någon spelar dåligt, flamear, trollar eller så utan kör min grej bara! Försök fokusera på dig själv och ignorera alla andra, även om någon trolla, försök bli bättre, träna på att vinna lane även om du blir kampad eller så, lär dig av dina misstag så kanske du carryar nästa match

edit: ett tips är också att duoa och roama till varandras lane och snowballa alt. en spelar jungle
Senast redigerad av Skywallker 2014-04-08 kl. 12:38.
Citera
2014-04-08, 12:25
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Jag har nu försökt i 10 timmar att komma ur Guld V efter att nyligen kommit dit från Silver. Har nu sett mer trolls och afkers än någonsin. Jag brukar köra adc, jungle eller top men fyller även ut om det skulle behövas. Är det någon som har tips hur man tar sig ur Guld V? Det blir förmodligen mycket mer seriösare framåt G III-II.
Ska man tydligt markera en enda roll man kör och försöka carrya matchen eller fortsätta spela vänlig och ta det som behövs?
Tyärr blir det inte särskilt mycket bättre högre upp. Jag spelar i plat 4 atm, och visst, det är lite färre troll och afkers men folk är fruktansvärt dåliga på att ta emot konstruktiv kritik. Personer som möter LB mid, vägrar att bygga magic resist, dör tre gånger, "that champ so op", då skriver man: Build magic resist. Då får man svaret: if you don't like my build I will afk fucking noob.

Rollerna som är lättast att öka i rank med är väl de du nämnde om man byter ut top mot mid. Jag tror att det är smartast att anpassa sig. Det är något som minskar på högre rank, man får inte lika många "mid or afk". Det är bra att kunna spela flera roller (i mitt förra game var det 4 pers som mainade top, som tur var kunde alla spela annat också). Det bästa är väl att lära sig spela alla roller hyfsat. Om du är bättre än guld V kommer du generellt vinna mer eftersom ditt lag bara har fyra spelare som riskerar att vara retards/afkers/troll medans motståndarlaget har fem.
Citera
2014-04-08, 16:05
Medlem
bmwhorans avatar
Hur länge till kommer Ultra Rapid Fire att finnas?
Citera
2014-04-08, 16:38
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran

Blivit permanent nu.

E: .. Förmodar jag. Det är tillgängligt tills 13 April i vilket fall.

http://na.leagueoflegends.com/en/news/game-updates/features/ultra-rapid-fire-rockets-further-future
Citera
2014-04-08, 16:41
Medlem
Augmenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
13 April
Citera
2014-04-08, 22:44
Medlem
PrinceMeandors avatar
Har en fråga, tänker köpa en tank men är osäker på vem jag ska välja. Vilken tank-karaktär tycker ni är roligast att spela och varför?
Citera
2014-04-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Har en fråga, tänker köpa en tank men är osäker på vem jag ska välja. Vilken tank-karaktär tycker ni är roligast att spela och varför?
Malphite är imo roligast för han kan initiata så bra och kontrar flera top laners mycket bra, överlever många lanes. Riktigt kul att få in 5 man AoE ultis.
Sedan är shyvanna,renek starka och roliga då de också kan göra damage och plays då de har någorlunda mobility och roliga skills.
Citera
2014-04-09, 11:13
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Malphite är imo roligast för han kan initiata så bra och kontrar flera top laners mycket bra, överlever många lanes. Riktigt kul att få in 5 man AoE ultis.
Sedan är shyvanna,renek starka och roliga då de också kan göra damage och plays då de har någorlunda mobility och roliga skills.

Shyvanna är nog den av de tre som jag är mest sugen på. Har du några bra builds för henne?
Citera
2014-04-09, 12:19
Medlem
Caprice110s avatar
Rene är bland de starkaste, dock tappar han lategame vs shyvana

Ser på Champions nu och de tror TF kommer bli populär igen Vad tror ni? Och varför?

Hur tycker ni ryze är? Blir han starkare efter de senaste ändringarna? Samt hur klara han sig mot jax? Som de tror kommer bli vanligare efter 4.5 patchen
Senast redigerad av Caprice110 2014-04-09 kl. 12:26.
Citera
2014-04-09, 12:35
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Rene är bland de starkaste, dock tappar han lategame vs shyvana

Ser på Champions nu och de tror TF kommer bli populär igen Vad tror ni? Och varför?

Hur tycker ni ryze är? Blir han starkare efter de senaste ändringarna? Samt hur klara han sig mot jax? Som de tror kommer bli vanligare efter 4.5 patchen

tror jax och ryze scalear ganska lika men jax kan bygga mycket mer tanky och kontra ryze på det sättet. Jax gör mycket magic och pysical dmg medans ryze gör bådeoch. Jax snowballar snabbare också men i lane är det nog ganska jämt skulle jag säga, men med ganks dör nog ryze då jax har escape.
Citera
2014-04-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Shyvanna är nog den av de tre som jag är mest sugen på. Har du några bra builds för henne?
Shyvanna är riktigt stark, jag brukar köra 21/9/0 och börjar med en dorans, sedan bygger jag enbart tanky såvida jag inte blir riktigt feedad.
Börjar med en Sunfire Cape eller Banshee beroende på vad du möter, spela safe i början tills du känner att det går att tradea med den du möter. Använd sedan din R när du verkligen vet att du kan döda motståndaren eller R är riktigt bra annars som flash för escapes för att det är riktigt låg cd på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in